Skip to main content
Antwoord

Ik wil de voedingskabel van de SuperWiFi 2 verlengen

• October 19, 2024
  • 13 reacties
  • 339 keer bekeken

Ik heb Super WiFi 2 en ik moet de voedingskabel verlengen.  Elke kabel die in winkels wordt gekocht, past niet.  Omdat het ver weg is en het gat te klein is, moet ik de stroomvoorziening verlengen.  Ik heb kabels van 5,5 x 2,5 mm gekocht die vergelijkbaar zijn maar niet passen.   wat moet ik doen, ik heb je hulp nodig

Beste antwoord door Alex van KPN

Hi @Karl23, welkom bij ons. 

Fijn om te zien dat je op weg bent geholpen door de community leden, waarvoor dank. 

Koop dan een losse kabel en een stekker en een contrastekker dan gaat het wel
Er is vast wel iemand in je kennissenkring die het kan en wil monteren voor je.

Als je per se de voeding wilt verlengen denk ik ook dat dit de makkelijkste manier is. Je maakt dan als het ware een verlengsnoer voor de SuperWiFi. Dan heb je deze en deze stekkers nodig met daartussen een eleltralabel. Dit wanner je het door een dun gaatje moet trekken in de muur en een gewone verlengsnoer niet past. Zorg wel dat je dit netjes afwerkt, of laat het anders door iemand doen. 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

13 reacties

JanIvor
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+6
  • Slimmerik
  • October 19, 2024

Verlengsnoer??

• Auteur
  • Deelnemer
  • October 19, 2024

Ik wil graag de AC-adapter verlengen. de voeding is 1,7 meter lang en ik heb 2,5 meter nodig. niet elke stroomkabel past

• Auteur
  • Deelnemer
  • October 19, 2024

Is het überhaupt mogelijk om een ​​langere kabel of een adapter met een langere kabel te vinden?

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • October 19, 2024

Dat wifipunt kan best 0,8 meter verplaatst worden. Dat maakt voor het bereik niet veel uit hoor.

• Auteur
  • Deelnemer
  • October 19, 2024

maar als ik het op elke verdieping wil doen en het stopcontact is ver weg, dan is er een probleem.  Ik wil graag dekking in het hele huis

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • October 19, 2024

Maar waarom moeten ze "ver weg" van een stopcontact. Dat is dus nergens voor nodig.

De SuperWiFi hoeft niet precies in het midden van een etage. 

Ik heb kabels van 5,5 x 2,5 mm gekocht

Je zou nog die van 5.5 x 2.1 mm kunnen proberen.

https://www.allekabels.nl/ac-dc-adapter/7207/1214489/dc-verlengkabel.html 

• Auteur
  • Deelnemer
  • October 20, 2024

het probleem is dat geen enkele kabel in elke winkel past.  Hier wordt een kabel met een ander uiteinde gebruikt, die niet te vinden .het probleem is dat geen enkele kabel in elke winkel past.  Hier wordt een kabel met een ander uiteinde gebruikt, die niet te vinden is

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • October 20, 2024

Hoi @Karl23 

Het makkelijkste is om de 230volt te verlengen, die verlengsnoeren kun je in alle maten kopen, of zelfs zelf maken, als je weet hoe dat moet.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • October 20, 2024

Dit heb je dus nodig, meer niet, alleen de geschikte lengte kiezen @Karl23 

Verlengsnoer

• Auteur
  • Deelnemer
  • October 20, 2024

Zo’n kabelverlenging ga ik zeker door een klein gaatje in de muur monteren

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • October 21, 2024

Zo’n kabelverlenging ga ik zeker door een klein gaatje in de muur monteren

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • October 21, 2024

Ik kocht een setjes van plug converter van Ali, kost ongeveer 5€, je heb met 99% kans dat een passende plug erbij is.

5.5x2.1mm Plug Converters

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • Antwoord
  • October 22, 2024

Hi @Karl23, welkom bij ons. 

Fijn om te zien dat je op weg bent geholpen door de community leden, waarvoor dank. 

Als je per se de voeding wilt verlengen denk ik ook dat dit de makkelijkste manier is. Je maakt dan als het ware een verlengsnoer voor de SuperWiFi. Dan heb je deze en deze stekkers nodig met daartussen een eleltralabel. Dit wanner je het door een dun gaatje moet trekken in de muur en een gewone verlengsnoer niet past. Zorg wel dat je dit netjes afwerkt, of laat het anders door iemand doen.