Skip to main content
Vraag

Internetsnelheid via wifiversterkers zeer instabiel

• January 30, 2025
  • 2 reacties
  • 50 keer bekeken

Heb een V10 modem icm met 2 wifi versterkers (v2/wit) waarvan een bekabeld op de begane grond en een draadloos op 1e verdieping (en ook nog 3 powerline adapters voor TV box, maar dat werkt goed).

De draadloze versterker (1e verdieping) blijft altijd een soort van oranje branden en wifisnelheid is slechts ~40/20Mbps terwijl beneden mijn wifisnelheid 185/50Mbps is. Resetten en nieuw configureren verbeter t niet.  Heb de 2e wifi versterker ook naar beneden verplaatst op ca 5 meter van de eerste versterker en opnieuw geconfigureerd en zowaar na de 3e keer brandt deze eindelijk groen. Vervolgens wifitest met mijn laptop en mobiel op de begane grond en die geven allebei 185/50Mbps dus lijkt eindelijk goed. Vervolgens een wifitest met mobiel op de 1e verdieping en die geeft de 1e en 2e keer 185/50mbps maar de 3e en volgende keren slechts 50/25mbps. Ik weer naar beneden om daar te testen en daar blijft mobieltje 50/25mbps aangeven terwijl de laptop 185/50mbps geeft. Schiet mij maar lek…..? Vervolgens met de laptop naar 1e verdieping en die geeft ook maar 50/25mbps aan hoe vaak ik ook test. Ook mobiel niet sneller te krijgen daar. Weer opnieuw op de begane grond testen en nu geven zowel mobiel als laptop wifi niet meer dan ~50/25mbps en haal ik 185/50 totaal niet meer.

Aan/uitzetten van de  wifi op mobiel maakt niet uit. Op de laptop wifi aan/uitzetten maakt wel uit en die is weer plots weer terug op 185/50mbps op zowel begane grond als 1e verdieping. 
Oke, ik zet 2e wifiversterker uit en test opnieuw. Snelheid op laptop 185/50 en op mobiel slechts ~50/25 voor beide apparaten op zowel de begane grond als 1e verdieping. Lijkt er dus op dat de 2e wifiversterker helemaal niets doet. Als ik die vervolgens weer naar de 1e verdieping verplaatst brandt deze niet groen maar komt in blauw/paars en blijft daar in……. :-( (I am lost).
Als laatste nog een test op de 2e verdieping gedaan met laptop want daar heb ik werkkamer.
Die gaf 10/10mbps aan…..Het is om triest van te worden en dit kost allemaal zoveel tijd…..
Iemand raad?

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

2 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • January 30, 2025

Trek die powerlines maar uit het stopcontact en waarschijnlijk is het probleem dan opgelost. Het is niet voor niets dat kpn gestopt is met de verkoop van powerlines. Vroeger werkte dat maar met de huidige techniek gaat het vaak niet samen. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • February 3, 2025

wat zouden de powerlines te maken hebben met de wifiversterkers? De powerlines werken juist goed want met de TV setopboxen heb ik geen probleem. Ik heb inmiddels wat verschillende plaatsen geprobeerd voor de WV's en t blijkt dat de afstand voor de draadloze slechts zeer beperkt is. Als ik meer dan een meter hanteer ontstaan er al verbindingsproblemen (oranje/rood). Dit betekent dat ik er feite weinig aan heb want afstand naar zolder is ruim meer. Ik kom daar gewoon nier boven de 50Mbps uit. Zit maar een ding op en dat is bekabeling leggen vermoed ik…..