Skip to main content
Vraag

Is het in mijn situatie zinvol om een derde wifi versterker aan te schaffen?

• March 29, 2026
  • 2 reacties
  • 19 keer bekeken

Ik heb recentelijk op advies van de KPN mijn witte Wifi extenders gereset en opnieuw geplaatst. In de buurt van de router heb ik een hoge downloadsnelheid (200 mb/s) maar verderop, bij de extenders dus  maar zo’n 30/40 mb/sec. 
De eerste versterker staat ca 8 a 9 meter bij de router vandaan en de tweede extended daar weer 7 meter vandaan (Ik heb een erg lang huis).
Ik het zinvol om een derde witte versterker toe te voegen? Of kan ik beter de zwarte wifiversterkers aanschaffen of ….
Ik hoor graag

2 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • March 29, 2026

Beste ​@Ruiterjong welk merk en type modem/router gebruik je en met welke firmware?

Staat de wifi op de modem/router ook aan?

Zijn de witte extenders de witte vierkante of de witte ronde en hoe zijn deze gekoppeld aan de modem/router, draadloos of bekabeld?

9 en 7 meter zijn wel erg grote afstanden voor draadloos.

Standaard is een maximum van ongeveer 5 meter, dus dan heb je zeker nog wel 2 extenders nodig.

De witte vierkante en ronde zijn niet meer te koop bij KPN, misschien nog wel op een verkoopsite of de kringloopwinkels.

Als je tot aanschaf overgaat gaat kun je het beste de zwarte ronde SW#2 nemen.

Je kunt er ook eerst 1 of 2 huren om te testen en als het goed bevalt tot aanschaf overgaan.

Succes

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • March 29, 2026

Is het niet mogelijk om de 1e of 2e superwifi punt te bakabelen? Want dan zendt hij dezelfde snelheid uit als je abonnement.