Skip to main content
Antwoord

Issues met SuperWifi punten en V10

• September 13, 2025
  • 9 reacties
  • 192 keer bekeken

Goedemiddag,

wij hebben twee superwifi punten en een experiabox v10. 1 van de superwifi punten heeft status synced, de andere status paired.

we hebben al een aantal maanden last van zo nu en dan wegvallende internetverbinding. De vaste telefoon, die ook via het modem loopt, blijft op dat moment wel gewoon werken, dus ik heb vermoeden dat de wegvallende verbinding wordt veroorzaakt door de superwifi punten. Als tijdens storing op het modem kijk blijven de lampjes die groen moeten branden ook gewoon branden.

Nu heb ik het modem al meerdere keren herstart, daarna zijn de superwifi wel weer beiden synced, maar na korte tijd krijgt 1 van de twee weer de status “paired”. Overigens branden de lichtjes op beide superwifi punten wel gewoon groen, ook tijdens een storing

Iemand een idee hoe ik dit probleem opgelost krijg?

Beste antwoord door paarseluiaard

Heb je al een keer geprobeerd om zowel het modem en de superwifi punten een keer helemaal naar de fabrieksinstellingen te zetten, en dan de superwifi punten opnieuw te koppelen aan het modem? Hoe dit proces werkt staat beschreven in het onderstaande artikel onder ‘Een schone installatie van Superwifi Punten’

9 reacties

• Deelnemer
  • Antwoord
  • September 13, 2025

Heb je al een keer geprobeerd om zowel het modem en de superwifi punten een keer helemaal naar de fabrieksinstellingen te zetten, en dan de superwifi punten opnieuw te koppelen aan het modem? Hoe dit proces werkt staat beschreven in het onderstaande artikel onder ‘Een schone installatie van Superwifi Punten’

JanD
Superuser
  • Superuser
  • September 13, 2025

Beste ​@MT1976 welke firmware versie heeft de V10?

Welk type wifipunten hebt je, de witte ronde of de zwarte ronde en met welke firmware?

• Auteur
  • Deelnemer
  • September 13, 2025

Beste ​@MT1976 welke firmware versie heeft de V10?

Welk type wifipunten hebt je, de witte ronde of de zwarte ronde en met welke firmware?

Hoi JanD, dank voor je reactie.

ik heb de zwarte ronde, firmwareversie is V10.C.25.08.03

• Auteur
  • Deelnemer
  • September 13, 2025

Hoi, nee dat heb ik nog niet geprobeerd. Dank voor je reactie

Jasper van KPN
Moderator

Hoi ​@MT1976, een wegvallende Wifi verbinding is natuurlijk vervelend! Zoveel apparaten maken daar tegenwoordig gebruik van en als het niet werkt merk je dat snel. Het resetten en opnieuw aansluiten wat paarseluiaard noemt is ook waar ik aan denk. Heb je dat inmiddels kunnen doen? Hoe gaat het daarna?

• Auteur
  • Deelnemer
  • September 16, 2025

Hoi ​@MT1976, een wegvallende Wifi verbinding is natuurlijk vervelend! Zoveel apparaten maken daar tegenwoordig gebruik van en als het niet werkt merk je dat snel. Het resetten en opnieuw aansluiten wat paarseluiaard noemt is ook waar ik aan denk. Heb je dat inmiddels kunnen doen? Hoe gaat het daarna?

Hoi, nee nog niet aan toegekomen. Ik zal het binnenkort eens proberen. Bedankt voor de reactie

Jasper van KPN
Moderator

Geen probleem, dan wachten we je bevindingen daarmee af 🙂

• Auteur
  • Deelnemer
  • October 10, 2025

Beste Jasper, paar dagen geleden alles teruggezet naar fabrieksinstellingen en  opnieuw ingesteld. Sindsdien werkt eea naar behoren!

Jasper van KPN
Moderator

Goed om te lezen dat het daarmee werkt ​@MT1976, zo kan je weer vooruit dus 🙂 Als we in de toekomst nog iets voor je kunnen doen weet je ons te vinden.