Skip to main content
Antwoord

Kabel door huis voor games van mijn zoon, is SuperWifi een alternatief?

• May 7, 2025
  • 7 reacties
  • 84 keer bekeken

Goedemorgen,

Mijn zoon speelt graag games boven in zijn kamer. De router staat beneden in de meterkast. Omdat het best zware games zijn, hebben we nu een 10meter lange kabel van de meterkast, naar zijn slaapkamer boven getrokken, omdat wifi het niet trekt. Echter nu loopt er dus een 10 meter lange kabel door het huis. Ik had KPN gebeld en de situatie uitgelegd. Zij adviseerde om SUPER WIFI 2.0 te nemen. En om dan een korte ethernet kabel aan te sluiten op de SUPER WIFI 2.0 en die to connecten met de PC ethernet poort. We hebben het nog niet geprobeerd, maar klopt het dat dit verhaal niet klopt?? want ik lees bij dit forum andere opmerkingen dat het niet zou werken…..Verder wilde mijn ex ook een superwifi 2 bestellen echter kreeg zij te horen dat KPN deze niet meer aanbiedt vanwege aantal redenen. Ik hoor graag reacties. Mvg Jasper 

Beste antwoord door JanD

Beste ​@Leap welk merk en type modem heb je van KPN in bruikleen?

De SW#2 wordt gewoon uitgeleverd.

Het enigste dat niet meer verkocht wordt zijn de DVS1200 powerlines, die via het stroomnet de netwerkkabels vervangen.

Om te kijken of het met de SW#2 goed werkt kun je de SW#2 ook eerst een poosje huren.

Is het geen oplossing huur opzeggen.

Is het wel een oplossing, de huur opzeggen en een SW#2 kopen.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

7 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • Antwoord
  • May 7, 2025

Beste ​@Leap welk merk en type modem heb je van KPN in bruikleen?

De SW#2 wordt gewoon uitgeleverd.

Het enigste dat niet meer verkocht wordt zijn de DVS1200 powerlines, die via het stroomnet de netwerkkabels vervangen.

Om te kijken of het met de SW#2 goed werkt kun je de SW#2 ook eerst een poosje huren.

Is het wel een oplossing, de huur opzeggen en een SW#2 kopen.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • May 7, 2025

Dag JanD,

Dank voor je antwoordt.

Wij hebben de KPN BOX 12.

Wij gaan dus de SuperWifi2 op kamer zoon zetten. Daarin pluggen we een korte ethernet kabel die rechtstreeks naar de PC gaat. Dat zou moeten werken toch…

We hoeven dan niet ook nog eens een superwifi2 in de meterkast te connecten met het modem?

Last but not least: ik lees in de manual dat we EERST de superwifi2 moeten aansluiten op het modem in de meterkast om software op te halen...correct?

JanD
Superuser
  • Superuser
  • May 7, 2025

Beste ​@Leap om de SW#2 te installeren, gewoon de handleiding volgen en dat betekent inderdaad de SW#2 eerst bekabeld aan de modem aansluiten en wachten tot het groene lampje op de SW#2 stabiel blijft branden, laat daartoe de SW#2 ongeveer een half uur aan de modem gekoppeld.

Daarna kun je deze loskoppelen en draadloos elders plaatsen.

Als op die plek dan ook een groen stabiel lampje brandt heb je een goede verbinding.

JoCoLa
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+7
  • Slimmerik
  • May 7, 2025

@Leap Ik ken de situatie in je woning niet, maar is er een mogelijkheid om een netwerkkabel van de meterkast naar kamer je zoon via een loze of ongebruikte binnenleiding te trekken ? Soms is er wel een ongebruikte vaste telefoon of coax leiding aanwezig waarvan je de kabel kan vervangen door een netwerkkabel. 

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hi ​@Leap en welkom bij de KPN Community! Top dat je al wat tips hebt gehad. 🙂 Kun je hiermee uit de voeten? 

Dit is ook precies wat ik zou adviseren. Zo kun je het goed testen zonder dat je direct de hele aankoopprijs van de SuperWifi punten kwijt bent. 

is er een mogelijkheid om een netwerkkabel van de meterkast naar kamer je zoon via een loze of ongebruikte binnenleiding te trekken ? Soms is er wel een ongebruikte vaste telefoon of coax leiding aanwezig waarvan je de kabel kan vervangen door een netwerkkabel. 

Anders is dit ook nog iets wat je na zou kunnen kijken! 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • May 8, 2025

Iedereen bedankt!

oplossing is inderdaad superwifi met kabeltje direct in PC pluggen.

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Super! Fijn dat het gelukt is. 😁