Skip to main content
Beantwoord

Kan de Experia Wifi goed werken met een V10 modem op glasvezel?

• May 29, 2025
  • 30 reacties
  • 309 keer bekeken

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

30 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • May 29, 2025

Dat kan maar optimaal is het niet. Het overschakelen tussen de wifi van de experia wifi en het modem werkt niet naadloos wat je bij twee experia wifi's en de wifi van het modem uit wel hebt.

• May 29, 2025

Bij mij werkt dat wél naadloos. Perfect zelfs. Ik zit dan ook niet echt te wachten op de nieuwe software met alle trammelant die ik erover lees. 

• May 30, 2025

Dat kan maar optimaal is het niet. Het overschakelen tussen de wifi van de experia wifi en het modem werkt niet naadloos wat je bij twee experia wifi's en de wifi van het modem uit wel hebt.

Als de.uitzendsterkte van die ene EW hoog genoeg is zal dat meevallen is ook mijn ervaring. Ook met twee Experia wifi en de wifi van de v10 uit kan het voorkomen dat je niet altijd naar het sterkste wifi punt wordt overgezet.

Hier wordt de roaming techniek bedoeld daarbij is de theorie dat een apparaat als je rondloopt van het ene naar het andere punt wordt overgedragen. Deze techniek is feitelijk alleen van belang als je via wifi belt en constant de trap op en af loopt bijvoorbeeld. De huidige toestellen kunnen dit zelf ook zonder problemen.

Mijn eerste vraag blijft staan waar is de wifi verbinding op de etage en de zolder voor bedoeld? Hoe is de gezinssamenstelling? Wat voor vloer heeft de woning? Met een betonnen vloer zal elk wifi punt bedraad moeten worden verbonden. Als de mogelijkheid bestaat sluit dan alles bedraad aan wat kan worden bedraad.

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • May 30, 2025

Dan had ik weer eens de pech dat het niet werkte😂. Blijkbaar was dat ook de bedoeling want het was niet voor niets dat de wifi van het modem uit moest/ging.

• May 30, 2025

Dan had ik weer eens de pech dat het niet werkte😂. Blijkbaar was dat ook de bedoeling want het was niet voor niets dat de wifi van het modem uit moest/ging.

Het heeft in principe ook wel een reden. Want wie een eigen wifi systeem aanschaft kan/moet ook de wifi van de provider modem/router uitschakelen. Maar noodzakelijk is dat niet.

Ver voor de roaming techniek en mesh technologie. Waren er al extra wifi punten toen koos men zelf aparte namen voor 2,4 en 5 ghz zelfs elk punt kreeg een eigen naam wat destijds al niet nodig was behalve om.zeker te weten hoe de verbinding liep.

Maar dat zal je vast wel weten dus is dit meer voor de meelezers.