Skip to main content
Vraag

Kan ik de SuperWifi 2 met KPN software C.25.05.08 bij Ziggo gebruiken?

• August 26, 2026
  • 7 reacties
  • 61 keer bekeken

Forum|alt.badge.img+2

Aangezien KPN de in het verleden gemaakte afspraken niet meer nakomt en de problemen die ik sinds december vorig jaar ervaar met de beruchte KPN software updates die nog steeds niet opgelost zijn en ook de problemen met de vaste telefoon heb ik na 51 jaar klant te zijn geweest bij PTT/KPN besloten om over te stappen naar ZIGGO.

Mijn vraag is of ik de SW2 versterkers met KPN software C.25.05.08 ook bij ZIGGO kan gebruiken.

7 reacties

JanD
Wijsgeer
  • August 26, 2026

Beste ​@satfun51 gewoon proberen, wel bekabeld aansluiten aan de router, draadloos en mesh gaat nooit werken i.c.m. met een ander merk router c.q. provider.

Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • August 26, 2026

Aangezien KPN de in het verleden gemaakte afspraken niet meer nakomt en de problemen die ik sinds december vorig jaar ervaar met de beruchte KPN software updates die nog steeds niet opgelost zijn en ook de problemen met de vaste telefoon heb ik na 51 jaar klant te zijn geweest bij PTT/KPN besloten om over te stappen naar ZIGGO.

Mijn vraag is of ik de SW2 versterkers met KPN software C.25.05.08 ook bij ZIGGO kan gebruiken.

Veel vertrekkers ,  ik zelf ben nog niet zover, maaaar ben er wel mee bezig

Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Helper
  • August 26, 2026

Beste ​@satfun51 gewoon proberen, wel bekabeld aansluiten aan de router, draadloos en mesh gaat nooit werken i.c.m. met een ander merk router c.q. provider.

Bedankt voor uw antwoord, de versterkers worden net als nu bedraad aangesloten en mesh werkt nu ook voor geen meter. telefoons en apparaten verbinden meestal met het wifi punt wat het verst weg staat, mits de versterkers synced verbonden zijn want in paired status (elk weekend) werkt er niets meer.

Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • August 26, 2026

Ik heb een poosje op dezelfde manier gedraait en opzich werkte het goed. Maar ik zag op een gegeven moment dat de sw 2 punten ineens uit zichzelf van rol hadden gewisseld geen idee waarom. Maar na die switch was de verbinding slechter en ineens werkte de roaming ook niet goed meer. 

Dat ze zeggen dat de meeste verbeteringen in de mesh puinhoop in hun eigen software te halen valt, daar twijfel ik sindsdien ook aan. Maar goed ik heb nu in afwachting van mijn overstap naar een andere provider alles vervangen voor Fritz apparatuur. De door kpn zelf door hun inferieure software kreupel gemaakte hardware mag van mij de kliko dat durf ik niet met een zuiver geweten aan iemand anders te geven.

• August 26, 2026

Bedankt voor uw antwoord, de versterkers worden net als nu bedraad aangesloten en mesh werkt nu ook voor geen meter. telefoons en apparaten verbinden meestal met het wifi punt wat het verst weg staat, mits de versterkers synced verbonden zijn want in paired status (elk weekend) werkt er niets meer.

Niet eens proberen alles instellen zal een uitdaging worden. 

Sinds deze versie moet het wel weer standalone kunnen werken. 

https://community.kpn.com/wifiversterkers-124/superwifi-2-update-naar-kpn-software-sw2-c-25-05-06-635348#Informatie+over+stand+alone+modus

Terzijde afhankelijk van het abonnement wat je  gaat afnemen kan je 1 tot 3 wifipunten bij het abonnement krijgen die wel met de modemrouter samenwerken. Of de knip trekken en een provider onafhankelijk systeem aanschaffen.

Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • August 26, 2026

Niet eens proberen alles instellen zal een uitdaging worden. Ze zullen nagenoeg zeker geen updates meer krijgen.

Precies dat heb ik hier ergens ook vermeld,  vergeefse moeite 

Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • August 26, 2026

Updates krijgen ze zeker niet meer. Wanneer je geen abonnee meer bent vindt kpn het ook niet meer nodig zijn verantwoordelijkheid als verkoper van het apparaat en ontwikkelaar van de software te nemen om hun eigen producten up to date te houden. Zelfde gaat op wanneer je geen experiabox gebruikt bij een kpn abonnement want de update van de sw punten kan alleen nog maar via de experiabox.Â