Skip to main content
Beantwoord

Kan mijn tweede SuperWifi ook omgewisseld worden?

• March 27, 2026
  • 13 reacties
  • 104 keer bekeken

Wij hebben destijds bij een meerjarig bedrijfsabonnement 2 supervisie punten gekregen.

Nu zijn deze verouderd en worden vervangen door KPN.

Echter hebben wij er maar 1 ontvangen.

Kan de 2e ook omgewisseld worden?

Beste antwoord door Vikash van KPN

Hoi ​@ivo46. Welkom op de community! Voor zover ik weet wordt er vanuit KPN bij een omruiling gekeken naar wat er nodig is voor jouw situatie. Als er in jouw geval één nieuw SuperWifi punt (bijvoorbeeld een SuperWifi 2 ter vervanging van een SuperWifi 1 of Experia WiFi) is toegestuurd, dan is dat doorgaans voldoende om je netwerk weer goed te krijgen.

Het kan dus zijn dat de nieuwere apparatuur een groter bereik heeft, waardoor één punt al voldoende is waar je eerder twee gebruikte.

13 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • March 27, 2026

Beste ​@wimpie1 welke wifipunten kreeg je toentertijd, de witte ronde, de witte vierkante, of de zwarte vierkante?

Wat is er aan verouderd?

KPN gaf ze toen misschien gratis bij een nieuw (zakelijk) abo.

De wifipunten kun je nu alleen nog maar huren of kopen en zijn de zwarte ronde type SW#2 en worden niet meer gratis geleverd.

• Auteur
  • Deelnemer
  • March 27, 2026

De oude zijn ook zwarte ronde.

De software zou verouderd zijn en vanaf 14 april niet meer ondersteund worden.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • March 27, 2026

De oude zijn ook zwarte ronde.

Welke firmware versie heeft/hebben de SW#2('s)?

Waar is dat te lezen, kun je eens een screenshot plaatsen?

​@wimpie1 

• Auteur
  • Deelnemer
  • March 27, 2026

Beste W. van Vulpen, je SuperWifi 2 werkt vanaf 14 april niet meer goed. Je krijgt daarom een nieuw SuperWifi 2 punt van ons. PostNL bezorgt het binnenkort bij je thuis. In je mail vind je meer informatie. Groet, KPN

Dit was het bericht.

De nieuwe is inmiddels binnen

JanD
Superuser
  • Superuser
  • March 27, 2026

Dus ze zijn nu beide vervangen ​@wimpie1 ?

• Auteur
  • Deelnemer
  • March 27, 2026

Nee, er is er maar 1 gewisseld

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • March 27, 2026

Als je de tekst ook goed leest heeft kpn het ook maar over 1 sw punt. 

Anders had er in mijn mogen sw punten moeten staan.

Even checken waar het mis verstand is ontstaan?

Forum|alt.badge.img+8
  • KPN Monteur
  • March 27, 2026

​@wimpie1 

als het goed is zou er in het mailtje ook het serie nummer moeten staan van het Super wifi punt welke na 14 April niet meer werkt. deze dien je te vervangen door de nieuw gekregen Super wifi punt.

de andere die je hebt heeft waarschijnlijk wel gewoon netjes zijn updates ontvangen. alleen de wifi punten die geen update hebben gehad worden preventief omgeruild omdat deze na 14 April niet meer werken.

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Hoi ​@ivo46. Welkom op de community! Voor zover ik weet wordt er vanuit KPN bij een omruiling gekeken naar wat er nodig is voor jouw situatie. Als er in jouw geval één nieuw SuperWifi punt (bijvoorbeeld een SuperWifi 2 ter vervanging van een SuperWifi 1 of Experia WiFi) is toegestuurd, dan is dat doorgaans voldoende om je netwerk weer goed te krijgen.

Het kan dus zijn dat de nieuwere apparatuur een groter bereik heeft, waardoor één punt al voldoende is waar je eerder twee gebruikte.

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • March 30, 2026

Sorry denk vergissing want ik heb niks om te ruilen 

JanD
Superuser
  • Superuser
  • March 30, 2026

Hallo ​@Vikash van KPN ik denk dat je ​@wimpie1 bedoelt.

• Auteur
  • Deelnemer
  • March 30, 2026

Ik heb het even uitgezocht.

1 van mijn 2 wifipunten gaf niet aan dat de laatste software geïnstalleerd was.

Deze heb ik nu teruggestuurd. 

Ik neem maar aan dat het zo goed zal zijn.

Bedankt voor het meedenken. 

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Excuus ​@ivo46. Ik bedoelde ​@wimpie1 natuurlijk.

​@wimpie1 Goed dat je het even hebt uitgezocht! Fijn om te horen dat je het wifi­punt dat niet up to date was hebt teruggestuurd. Ik ga er ook vanuit dat het hiermee opgelost is en dat alles nu weer naar behoren werkt. Mocht je toch nog iets geks merken of vragen hebben, laat het gerust weten. 

Bedankt voor je terugkoppeling en een fijne dag!