Skip to main content
Vraag

Kan niet meer SuperWifi's herstellen met eigen webinterface (update problematiek)

• December 8, 2025
  • 2 reacties
  • 0 keer bekeken

Ik schiet altijd direct in de stress als de kpn weer een update aankondigt. Er gaat er zelden een voorbij zonder problemen. Zo ook bij de laatste update. Geen enkele superwifi werkte meer zonder te resetten en ook de modem moest gereset. De update werd maandag uitgevoerd, ik heb nog steeds het systeem niet weer aan de praat. Een bizarre vertoning, waarvan de kpn toch onmogelijk kan veronderstellen dat de gemiddelde gebruiker daarmee overweg kan.

Ik heb in het verleden ruimschoots gebruikt gemaakt van de webinterface van de superwifi’s om instellingen te wijzigen om ze aan de praat te krijgen/houden. Dat kan nu niet meer, want de webinterface is door de kpn verwijderd. Dat lijkt erg op een garage die bij een onderhoudsbeurt ongevraagd besluit om de versnellingsbak te vervangen door een automaat, omdat de monteur dat handiger vindt.

Ik heb de superwifi’s niet ‘te leen’ (zoals de kpn het ‘huren’ zo leuk noemt). Ik heb de superwifi’s gekocht, en met een webinterface. As de kpn ongevraagd besluit om die functionaliteit te verwijderen, lijkt het mij niet meer dan billijk dat diezelfde kpn aanbiedt om de superwifi’s terug te kopen of te vergoeden.

Ik hoor graag wanneer de mogelijkheid hiertoe wordt aangeboden.

2 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • December 8, 2025

En gaat het om de witte superwifi's?

• Auteur
  • Helper
  • December 8, 2025

Ja, ik heb de witte superwifi’s. Na alles te hebben gereset, krijg ik 1 superwifi verbonden met het modem. Als ik een tweede superwifi aanzet, maakt die wel verbinding met de eerste superwifi, maar met geen enkel apparaat. En na verloop van tijd gaat die tweede superwifi op rood en verlies ik de wifi volledig totdat ik die tweede superwifi weer uitzet. Volkomen onwerkbaar.