Skip to main content
Vraag

KPN Superwifi Punt: Veiligheidsmodus vast op WPA-2

• January 30, 2025
  • 2 reacties
  • 75 keer bekeken

Wanneer ik buiten bereik van de router ben en binnen bereik van het superwifi punt, hoort mijn telefoon automatisch te verbinden met de extender. Dat doet hij ook soms, maar af en toe als ik van verdieping verander krijg ik de melding dat een WPA-3 verbinding nodig is, en kan ik niet meer met de wifi verbinden tenzij ik opnieuw het wachtwoord in typ. 

Ik wil de extender van KPN ook op WPA-3 zetten, maar de instelling is grijs en staat op WPA-2.

Verder zijn de SSID en wachtwoord hetzelfde als de router, dus alles zou moeten werken.

PS:

Ik heb op een ander forum gelezen dat de extenders van KPN 802,11K/r/v ondersteunen, dus roaming binnen het gebouw zou inderdaad moeten werken. 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

2 reacties

• January 30, 2025

Je hebt zo te zien nog oude firmware op de SuperWiFi's staan. Die ondersteund geen WPA3.

Welke router heb je?

Voor de zwarte SuperWiFi's is nieuwe firmware die WPA3 ondersteund. 

Voor de witte SuperWiFi's is die firmware er nog niet. En geen mens weet wanneer die komt. Denk ik...

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • January 31, 2025

Hi ​@ALTF4, welkom bij onze community. 
Ik denk ook graag mee. Mag ik weten welke modem je van ons hebt en welke SuperWiFi’s je hebt? Zijn dit de witte of de zwarte? 
Â