Skip to main content
Vraag

KPN SuperWifi punten blijven paars branden zodra ik de ethernetkabels eruit haal

• June 19, 2026
  • 2 reacties
  • 17 keer bekeken

Hoi,

Ik zit een beetje vast met mijn superwifi punten. Ze willen maar niet groen branden zonder ethernetkabel. Ze deden het eerst prima, maar het internet was een paar dagen geleden heel traag en viel steeds weg dus ik trok even de modem uit het stopcontact, en na 5 minuten weer erin. Het internet werkt weer, maar hierdoor gingen de superwifi punten rood branden. Ik heb ze gereset, did heeft het niet opgelost. Ik heb ook het stappenplan gevolgd in deze thread:

De wifi punten gaan na het stappenplan volledig groen branden, maar alleen als ze met een ethernet kabel verbonden blijven met de modem. Zodra ik de ethernet kabel uit één van de superwifi punten haal, zoals in stap 7, gaat dat superwifi punt paars branden en het blijft ook paars.

Kan iemand mij hier a.u.b. mee helpen? Het zijn beide 2.0 superwifi punten, eind januari van de KPN monteur die mijn internet aansloot. Al die tijd hebben ze goed gewerkt en altijd op groen gestaan, maar nadat ik de modem even uit het stopcontact haalde, werken ze niet meer. Mijn wifi signaal is hierdoor een stuk slechter en mijn internet trager.

2 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • June 19, 2026

Wellicht dat een hele reset oplossing is. Zet de SuperWiFi's uit, reset het modem en reset de SuperWiFi's. Als het modem weer opgestart is sluit je de SuperWiFi's weer aan met een kabel. Laat alles een uurtje met rust en ga dan aan de wandel met de SuperWiFi's. Die kunnen eerst nog een tijdje niet groen worden maar na een pakweg een uurtje zou dat wel het geval moeten zijn. Laat je nog even weten of het gelukt is?

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 20, 2026

Wellicht dat een hele reset oplossing is. Zet de SuperWiFi's uit, reset het modem en reset de SuperWiFi's. Als het modem weer opgestart is sluit je de SuperWiFi's weer aan met een kabel. Laat alles een uurtje met rust en ga dan aan de wandel met de SuperWiFi's. Die kunnen eerst nog een tijdje niet groen worden maar na een pakweg een uurtje zou dat wel het geval moeten zijn. Laat je nog even weten of het gelukt is?

Dit heb ik geprobeerd. Ze gaan na een tijdje wachten volledig op groen, maar als ik de ethernet kabel uit de superwifi haal, gaan ze helaas weer op paars. Ook al wacht ik lang, ze blijven paars.