Skip to main content
Vraag

KPN Superwifi punten vallen steeds weg

• June 21, 2025
  • 7 reacties
  • 111 keer bekeken

Goedendag,

Ik heb sinds kort problemen met het wifi bereik in mijn huis. Even een korte situatieschets:
Ik had een KPN box 10 met 2 superwifi 1 (de witte) punten. Ik bleek op zolder slecht wifi te hebben, dus heb een 3e erbij gekocht (refurbished). Tegelijkertijd ook problemen met het modem, waardoor ik sinds kort de KPN box 12 heb. De 3 superwifi’s staan op de begane grond, 1e verdieping en zolder en zijn allemaal draadloos.

Ik merkte eigenlijk al vrij snel dat de wifi het nog steeds niet goed deed op zolder, doordat de babyfoon monitor (een oude iPhone zonder simkaart) steeds verbindingsproblemen had.

Ik heb meerdere keren de superwifi punten gereset, opnieuw ingesteld, alles volgens de handleiding op de KPN website. Ook met KPN medewerkers aan de telefoon gezeten en dat hele proces doorlopen. De punten branden dan even groen, maar een tijd later zijn ze toch rood. Ook nu zie ik in mijnmodem.kpn dat er 1 punt bereikbaar is en er 2 geen verbinding hebben.
Van die 2 die geen verbinding hebben, staat er 1 op zolder en 1 staat in de woonkamer, op zo’n 8 meter van het modem af, zonder muur of iets dergelijks. 

Nu lees ik op dit forum veel vergelijkbare klachten, maar veel verder dan weer opnieuw resetten kom ik niet en ik vind toch dat ik dat stadium al wel voorbij ben.

Is er nog een andere oplossing, andere paden die ik kan bewandelen?

Graag hoor ik het!

7 reacties

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • June 21, 2025

Hoi Denshi, het eerste waar ik aan dacht bij het lezen van de oude iPhone (welk type iPhone is het?) zonder simkaart is wanneer de iPhone op automatisch slot gaat of deze dan nog wel verbinding krijgt? 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • June 21, 2025

De iPhone ligt aan een oplaadkabel en is de hele nacht aan, we hebben de automatische sluimerstand eraf gehaald. Dus dat is het niet.

Leen59
Wijsgeer
  • June 21, 2025

Wat je kunt proberen is om de SW’s allemaal uit te zetten en dan stap voor stap weer aan te zetten, te beginnen het dichtst bij het modem en dan zo verder. Half uurtje wachten tot je de volgende aanzet. Het idee is dat ze dan netjes achter elkaar komen te hangen waardoor ze de beste verbinding krijgen.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • June 23, 2025

Dank voor je tip, dit heb ik gisteren geprobeerd en dit leek heel even te werken, maar helaas vanochtend weer 2 rode wifi punten.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Wat vervelend dat het nog steeds niet goed werkt dan ​@Denshi. Heb je dit artikel ook doorgenomen?

Mocht het niet werken dan zou ik toch eens bekijken of je (gedeeltelijk) bekabeld

kan aansluiten.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • June 24, 2025

Ik heb een van de superwifi’s aangesloten met de kabel en een half uur laten rusten, nu branden ze allemaal rood! Dat lijkt me toch ook niet de bedoeling.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Nee dat lijkt me ook aan de lange kant ​@Denshi. Blijft die nog steeds rood branden. Reset anders het punt nog even. Blijven de problemen aanhouden dan zou ik je willen adviseren om te bellen met de klantenservice. Dat kan  via een terugbelafspraak op een moment dat jou dat uitkomt.