Skip to main content
Antwoord

Krijg SuperWifi 2 op zolder niet aan de praat

• April 24, 2025
  • 14 reacties
  • 76 keer bekeken

Hallo.

Ik heb volgens de beschrijving 2 superwifi geïnstalleerd bij het modem.

1 staat op de 1e verdieping en de 2e krijg ik maar niet aan het werken. Deze moet op zolder komen te staan.

Heb ze beide naast elkaar gezet op 1e verdieping, maar die van zolder krijg ik niet werkend.

Graag tips en alvast bedankt.

Beste antwoord door Maja van KPN

Als het met 1 ook goed werkt, dan is het uiteraard een optie om het SuperWifi punt helemaal niet meer te gebruiken. Aangezien je hem van ons huurt, is het wel van belang om de huur stop te zetten. Als je dat niet doet, blijf je maandelijks huur betalen. Je kunt dit via je MijnKPN account aangeven en krijgt dan ook uitleg hoe je hem kosteloos naar ons kunt retourneren. Hiervoor hoef je niet per se naar een KPN winkel toe ​@Johnboyke 🙂

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

14 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • April 24, 2025

Beste ​@Johnboyke welk merk en type modem heb je met welke firmware?

Heb je de wifipunten eerst bekabeld geactiveerd aan de modem en ongeveer een half uur bekabeld aangesloten laten staan totdat je een stabiel groen branden lampje had?

Hoe zijn de wifipunten definitief aangesloten, bekabeld en/of draadloos?

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 24, 2025

Beste Jan.

Ik heb het box12 modem en heb ze eerst bekabeld geactiveerd en ook een half uur laten staan bij het modem. Alles precies zoals in het stappenplan aangegeven.

Ze zijn nu draadloos aangesloten.

Thx voor de reactie

JanD
Superuser
  • Superuser
  • April 24, 2025

Wat voor kleur lampje brandt er op het punt op zolder?

Hoever is het punt op zolder van de moderm verwijderd?

Zijn beide punten binnen de modem zichtbaar als ‘slave’?

Wat is de firmware-versie van de modem en de wifipunten?

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 24, 2025

Op zolder brand het lampje rood.

De afstand is een meter of 8 (2 verdiepingen)

Ik weet niet welke versie van de firmware erop zit. Heb altijd de laatste automatische updates.

Zoals gezegd werkt er 1 maar alleen de 2e niet.

JoCoLa
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+7
  • Slimmerik
  • April 24, 2025

@Johnboyke Is er een optie om 1 superwifi op de 1e verdieping bedraad aan te sluiten ?

Ik ken je thuissituatie niet qua plek waar het modem zich bevindt, maar stel als je het modem in de meterkast hebt staan zou je een loze of onbenutte coax of vaste telefoon aansluiting op de 1e verdieping kunnen vervangen door netwerkkabel. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 24, 2025

Ik heb de wifi van de 1e verdieping naar zolder verplaatst en hij werkt.

Ben nu bezig om die andere opnieuw te activeren.

Dus ben eens benieuwd.

Iig bedankt voor het meedenken Jan.

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • April 28, 2025

Hi ​@Johnboyke,

Als ik het goed begrijp werkt het ene SuperWifi punt zowel op de eerste verdieping, als op de zolder, en de andere werkt op beide locaties niet? Is het gelukt om het niet werkende punt toch aan de praat te krijgen nu?

Mocht deze problemen blijven geven, dan wil ik je aanraden om een ‘schone installatie’ uit te voeren. Hoe je dat doet, lees je in het volgende artikel: 

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 28, 2025

Beste Maja.

Ik heb bij dat wifipunt dat niet werkt al meerdere keren een reset gedaan zoals in de beschrijving aangegeven.

Ik zal nog deze week nog 1x jouw tips volgen en mocht dat ook niet werken, dan stuur ik ze gewoon terug want dan ben ik er wel klaar mee.

Bedankt voor je reactie en info.

Grt John

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • April 29, 2025

Helemaal prima ​@Johnboyke, ik hoop uiteraard dat de 2e ook gewoon goed gaat werken. Heb je de SuperWifi punten trouwens gekocht of huur je ze van ons? Als het overduidelijk is dat 1 van de punten defect is, kan hij worden omgeruild voor een nieuw, goedwerkend exemplaar!

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 29, 2025

Beste Maja.

Ik huur ze van KPN. Ik zal zoals gezegd het deze week nog 1x proberen.

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • April 29, 2025

Mocht het niet goed gaan, dan kan je contact met onze directe klantenservice opnemen en vragen of je het defecte punt om kunt ruilen voor een goede nieuwe! Dat kan online via  Facebook en Xmaar het is ook mogelijk om een belafspraak maken via onze digitale assistent. Je wordt dan teruggebeld op een moment dat het jou goed uitkomt 🙂

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Is het nog gelukt ​@Johnboyke? Of heb je toch een omruil in gang moeten zetten? 

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 6, 2025

Hoi Maja.

Heb nog telefonisch contact gehad met Kpn en moet hem gaan omruilen in een kpn winkel.

Denk dat ik hem gewoon inlever en het bij eentje houdt.

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • Antwoord
  • May 8, 2025

Als het met 1 ook goed werkt, dan is het uiteraard een optie om het SuperWifi punt helemaal niet meer te gebruiken. Aangezien je hem van ons huurt, is het wel van belang om de huur stop te zetten. Als je dat niet doet, blijf je maandelijks huur betalen. Je kunt dit via je MijnKPN account aangeven en krijgt dan ook uitleg hoe je hem kosteloos naar ons kunt retourneren. Hiervoor hoef je niet per se naar een KPN winkel toe ​@Johnboyke 🙂

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 8, 2025

Oh bedankt voor de info. Zal het direct doen.

Grtjes John