Skip to main content
Antwoord

Lampje op 2e SuperWifi 2 blijft paars bij installatie

• November 3, 2025
  • 3 reacties
  • 63 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Ik ben al een hele middag bezig om die superwifi werkend te krijgen. Modem (tot 3 x naar fabrieksinstellingen gezet omdat dat op een gegeven moment ook niet meer lukte. Het eerste superwifipunt ging als een tierelier was ook zo verbonden maar helaas het 2e blijft paars branden. Met ethernetkabel verbonden (een uur aangesloten laten staan), via WPS, opnieuw opstarten het helpt allemaal niets.
Ik word hier moedeloos en super chagrijnig van. Heeft iemand nog een werkende oplossing?

Beste antwoord door Erwin van KPN

Hoi ​@eirrah55 . Welkom hier. 

Oef, dat klinkt als een taaie middag, ​ zeker als je alles al drie keer hebt geprobeerd. Begrijpelijk dat je er moedeloos van wordt, want normaal gesproken hoort zo’n SuperWifi-punt juist in een paar minuten klaar te zijn. 

Welk type modem heb jij ?  En heb je letterlijk deze handelingen doorlopen →  SW2 via kabel aangesloten.  Daarna de SW2 gereset en een half uurjte laten pruttelen.. 

(uit je tekst denk ik van wel maar ik moet het even vragen voor de zekerheid). 

3 reacties

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • Antwoord
  • November 5, 2025

Hoi ​@eirrah55 . Welkom hier. 

Oef, dat klinkt als een taaie middag, ​ zeker als je alles al drie keer hebt geprobeerd. Begrijpelijk dat je er moedeloos van wordt, want normaal gesproken hoort zo’n SuperWifi-punt juist in een paar minuten klaar te zijn. 

Welk type modem heb jij ?  En heb je letterlijk deze handelingen doorlopen →  SW2 via kabel aangesloten.  Daarna de SW2 gereset en een half uurjte laten pruttelen.. 

(uit je tekst denk ik van wel maar ik moet het even vragen voor de zekerheid). 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • November 5, 2025

Hoi Erwin,

Dank voor je reactie!
Inmiddels werkt het allemaal en kom ik er voorlopig niet meer aan. Ik heb de superwifi een nacht aan de modem (KPN box 12) laten hangen en ‘s morgens was hij groen! ‘s middags werd hij weer rood evenals de andere superwifi en heb ik 1 van de superwifi wéér bekabeld aan de modem gehangen en nu werkt het. Geduld heeeeel veeeeel geduld moet je dus hebben, maar ben blij dat de wifipunten nu werken 😅

Erwin van KPN
Moderator

Fijn dat je het , met véél geduld weer aan de praat hebt gekregen. Mocht het toch (onverhoopt) weer misgaan, laat het hier dan weten. Het moet geen ergernis worden natuurlijk.Â