Skip to main content
Vraag

Lampje van mijn SuperWifi 2 punt is sinds een paar weken uit

• April 21, 2026
  • 3 reacties
  • 28 keer bekeken

Hallo, 

IK heb een Experia box 10. Heb er twee superwifi2 aan gekoppeld. Sinds een paar weken brand er geen lampje (superwifi) meer maar heb nog wel wifi (overal in huis). Als in inlog in in het modem zie ik onderstaande. 

Vandaag deed mijn superwifi2 het op zolder niet. Heb wuperwifi opnieuw opgestart (stekker). Wederom geen brandende led maar wel wifi. 

Ik weet dus niet of er een probleem is en hoe ik het kan oplossen. moet ik de wifiversterker eerst weer koppelen aan het modem om goed te krijgen? 

Groeten Fcore 

3 reacties

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • April 22, 2026

Wat ik zelf dan doe is inloggen op het desbetreffende sw2 punt , naar instellingen en dan een herstart geven , dan doet ie het weer een week of 2.

Verder zie ik dat je ook zo n gekke benaming als Device-4  bij je apparaten hebt staan , ik zelf heb ook van die aparte benamingen 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • April 22, 2026

Hallo ​@Fcore ,

De status van dat wifipunt is paired. Dat betekent dat dat punt niet werkt. 

Sluit dat SuperWifi-punt bekabeld aan op jouw modem en voer een reset uit. Laat daarna dat punt minimaal twintig minuten aangesloten staan op jouw modem.

bron:

Dit betekent dat het SuperWifi punt niet geconfigureerd is.

Sluit hem rechtstreek bekabeld aan op je modem, zonder andere apparatuur ertussen (switch, draadloze verbindingsset, etc.) Na enkele minuten is de configuratie ingeladen en zal het SuperWifi punt weer groen branden.

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • April 22, 2026

Wat ik uitlegde werkt ook en stuk minder werk