Skip to main content
Beantwoord

Mijn SuperWifi punten nemen de instellingen niet over van mijn Box 12

• September 22, 2025
  • 8 reacties
  • 111 keer bekeken

Ik heb 2 wifiversterkers en heb deze aangesloten via de WPS knop. Van beide is de led groen maar ze nemen de wifi instellingen niet over. Beiden laten alleen de SSID van de versterker zien en ik moet zo ook inloggen om verbinding te krijgen. Hoe kan ik dan aanpassen?

Beste antwoord door Thomas van KPN

Hoi ​@Paul Faber, welkom op onze community! Om ze te koppelen met je modem moeten ze een half uur bekabeld aangesloten zitten op je experiabox na een reset.

We hebben hier een paar handige topics over!

8 reacties

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • Antwoord
  • September 24, 2025

Hoi ​@Paul Faber, welkom op onze community! Om ze te koppelen met je modem moeten ze een half uur bekabeld aangesloten zitten op je experiabox na een reset.

We hebben hier een paar handige topics over!

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • September 26, 2025

Een of meerdere keren valt de wifi kort uit. Verschillende accessoires van mij ring deurbel

en beveiligingssysteem moet ik dan handmatig weer opstarten vervelender de 2 wifi versterkers blijven dan met rode led staan. Vandaag de halve dag bezig geweest om alles weeer up and running te krijgen. Einde van de middag alles eindelijk klaar en wat denk je. De hele boel vakt zojuist (20:15 uur) voor de zoveelste keer uit. Ben sinds kort terug bij KPN maar heb nu al spijt. Wie helpt me anders zie ik me genoodzaakt snel weer te vertrekken. Ik werk veel thuis en kan me dit niet permitteren.

Admin: samengevoegd met je eigen topic

fixnix
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5
  • Slimmerik
  • September 27, 2025

Hoi Paul,

Je hebt ook op dit forum rond gekeken?
Vooral aan de rechter kant → zie je gerelateerde onderwerpen.

Ik maak geen gebruik van de KPN versterkers of accesspunten, maar van een ander merk, omdat ik niet afhankelijke wil zijn van toevalligheden zoals automatische firmware updates die de boel in de war kunnen sturen etc. Dit is meestal de oorzaak. 

De problemen met uitval van KPN SuperWiFi komen vaak voort uit recente software-updates van de KPN Box 12 modem, waarbij SuperWiFi-punten niet meer goed functioneren of uitvallen.

Jou probleem in Perplexity geeft:

Oorzaken van uitval

• Software-updates: Na updates van het modem gaat het vaak mis; SuperWiFi-punten geven rood licht of vallen uit, ook na reset.

• WPA-instellingen: SuperWiFi 1 ondersteunt alleen WPA2. Als het modem op WPA3 staat, werkt de verbinding niet goed.

• Mesh-instellingen: Problemen met de mesh-functionaliteit na firmware-updates van zowel modem als SuperWiFi-punten veroorzaken instabiliteit.

• Hardware en configuratie: Soms helpt het SuperWiFi-punt direct bedraad aansluiten aan het modem of een fabrieksreset.

Wellicht kan je r iets mee.

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Hi ​@Paul Faber, ik heb je twee topics samengevoegd. Zo staan je vragen over je wifi allemaal op één plek, wel zo makkelijk.

Heb je de reacties van ​@fixnix en ​@Thomas van KPN al gezien? Laat je ons weten of je daarmee verder gekomen bent? Dan denken we hier graag met je mee.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • September 29, 2025

Hi ​@Alexandra van KPN 

Ik heb de reacties gelezen en eerlijk gezegd heb ik er niks aan. Alles is aangelegd door een KPN monteur en draadloos aansluiten is geen optie. Zojuist was de verbinding weer kort weg en ook nu komen de 2 wifi 2 versterkers niet in de lucht. Vorige keer koste het anderhalf uur om ze weer aan de praat te krijgen. Nogmaals, dit een paar keer per week is toch echt een wanprestatie.

Leen59
Wijsgeer
  • September 29, 2025

Het kan zijn dat de stroomadapter van de box12 defect is.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Dat hoort zeker stabieler te werken ​@Paul Faber, misschien is het sowieso de moeite wel even waard om de lijn uit te laten lezen. Je kunt daarvoor het makkelijkst een belafspraak maken.

Dit moet goed op te lossen zijn!

fixnix
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5
  • Slimmerik
  • September 30, 2025

Hi ​@Alexandra van KPN 

Ik heb de reacties gelezen en eerlijk gezegd heb ik er niks aan. Alles is aangelegd door een KPN monteur en draadloos aansluiten is geen optie. Zojuist was de verbinding weer kort weg en ook nu komen de 2 wifi 2 versterkers niet in de lucht. Vorige keer koste het anderhalf uur om ze weer aan de praat te krijgen. Nogmaals, dit een paar keer per week is toch echt een wanprestatie.

Ik begrijp je punt Paul. Ik heb jaren geleden zoiets gehad met Ziggo, die Ubee modems uitleverden aan nieuwe klanten. In deze Ubee’s zat een firmwarebug, die uiteindelijk na 3 (!!) maanden werd opgelost door Ubee zelf. Mooi hoor, klanten werven en dan half werkende rommel opleveren. Ik werd er knettergek van. Zo keek je een film en zo zag je een blauw beeld, zo had je internet, en zo moest je even wachten. E.e.a. wist Ziggo, maar ondanks dat leverden ze de Ubees uit.

Hiermee wil ik zeggen, dat ik KPN alleen als internet provider beschouw, en dat al het andere door mij zelf word gedaan. 
Heb je geen technische inslag dan is het meer dan eens (zie het forum) behelpen. 

Het enige dat nog van KPN is, dat is de mediaconverter (van glas naar utp).

Dit is m.i. de enige manier.Â