Skip to main content
Antwoord

Mijn V10 en EW's zijn vannacht geüpgraded, daarbij had ik een IP conflict

• December 4, 2025
  • 4 reacties
  • 52 keer bekeken

marceltervoert
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4

Vannacht de upgrade van v10 en experia wifi gehad.

De v10 ging van 4.4 naar V10.C.25.08.15

De EW is van 1.0.0.41 naar EW.C.25.14.02

alles lijkt goed te gaan, behalve dat 1 ew een ip adres gebruikte wat al ingebruik was op een switch dus die switch heb ik moeten aanpassen omdt ik de ew niet kon forceren een andere te gebruiken.

ik zie dat het niet meer mogelijk is op de experia wifi box een fixed ip te geven ipv dhcp? Is dat ook conform de nieuwe update de verwachting?

Beste antwoord door Sjaak53

Ik heb mijn 3 Experia wifi punten moeten resetten (10s spanningsloos) voordat ze weer zichtbaar en ok bevonden werden in de Experiabox. In eerste instantie zag ik alleen de wifi devices die aan de master gekoppeld waren, alsof ze aan de experiabox gekoppeld waren. Nadat alle ew's even van de spanning gehaald waren kwam alles bij zoals het hoort. De lan poort van een van de ew's werkte ook niet. 

4 reacties

• Nieuwkomer
  • December 4, 2025

Met de nieuwe software kun je alleen nog ip adressen reserveren binnen de dhcp reeks. Uiteraard kun je op een apparaat nog wel een ip adres buiten de dhcp vastzetten, maar die is dan onbekend in de Experia box. Bij mij gingen bij de update ook verschillende ip adressen aan de wandel. De nieuwe gui is wel een stuk overzichtelijker en completer. 

marceltervoert
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4

Idd de gui ziet er beter uit op de computer, op de ipad schiet de browserversie er regelmatig uit maar dat schijnt bekend te zijn.

ik heb deze specifike experia wifi een reset gegeven omdat ik daarmee hoopte op een ander ip adres maar dat leverde het niet op. Ontkoppelen leverde ook geen succes. Bijkomend effect is wel dat deze ew geen registratie meer geeft van via lan als wifi verbonden apparaten, maar het fysiek verbonden werkt alles wel. dus dat is gek.

kijk het nog wel even aan, geen wereld ramp

• Nieuwkomer
  • Antwoord
  • December 4, 2025

Ik heb mijn 3 Experia wifi punten moeten resetten (10s spanningsloos) voordat ze weer zichtbaar en ok bevonden werden in de Experiabox. In eerste instantie zag ik alleen de wifi devices die aan de master gekoppeld waren, alsof ze aan de experiabox gekoppeld waren. Nadat alle ew's even van de spanning gehaald waren kwam alles bij zoals het hoort. De lan poort van een van de ew's werkte ook niet. 

marceltervoert
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4

Ik heb op basis van jou ervaring het thuisnetwerk herstart en toe kwamen alle ew’s weer terug en deed die ene het ook weer qua weergave. Gek dat bij een losse restart of reset dat dan niet werkt. Nu ziet de topologie er weer goed uit in zowel de browser als in de app.