Skip to main content
Vraag

Moet er altijd 1 SuperWifi bedraad aangesloten zijn op de Box14?

• March 7, 2025
  • 15 reacties
  • 88 keer bekeken

Ik heb een box14 modem en wil 2 superwifi punten aansluiten.

1 daarvan staat op kamer zoon omdat hij zijn computer bedraad moet aansluiten, en 1 wil ik graag op mijn kantoor hebben ,maar dan zit er niet een bedraad verbonden met de router, maar moet dit eigenlijk want in de handleiding krijg ik de indruk dat het ook zonder zou moeten kunnen?

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

15 reacties

• March 7, 2025

Het kan ook zonder. Maar als je hem aanschaft bij KPN moet die waarschijnlijk wel eerst updaten. Anders werkt het nog niet meteen draadloos. Dus eerst een poosje bekabeld aansluiten.

• Auteur
  • Topper
  • March 7, 2025

Heb ik gedaan hij heeft 3 dagen bedraad aan de router gezeten, alleen als ik hem dan mee naar boven neem, en stekker in stopcontact doet dan wil hij niet groen worden

• March 7, 2025

Heb ik gedaan hij heeft 3 dagen bedraad aan de router gezeten, alleen als ik hem dan mee naar boven neem, en stekker in stopcontact doet dan wil hij niet groen worden

Weet je welke firmware er op staat? Kun je op de KPN Box inloggen via http://192.168.2.254? 

Als je bij de SuperWiFi van je zoon de utp kabel los trekt, word/blijft die dan wel groen? Of staat deze te ver van de KPN Box af?

• Auteur
  • Topper
  • March 7, 2025

Firmware versie: V14.C.24.04.06  we kunnen het proberen met de kabel eruit, echter mocht dat dan werken heeft hij er niks meer aan want zijn PC heeft geen wifi

• March 7, 2025

Firmware versie: V14.C.24.04.06  

En zie je ook de SuperWiFi's staan in het netwerkoverzicht?

Je kan de nieuwe SuperWiFi in de kamer van je zoon zetten en de SuperWiFi van je zoon misschien draadloos gebruiken. 

• March 7, 2025

Het zijn toch wel zwarte SuperWiFi's hé?

• Auteur
  • Topper
  • March 7, 2025

ja zwarte

• Auteur
  • Topper
  • March 7, 2025

Ja zie bij thuisnetwerk beide extenders vermeld staan met daar aan verbonden apparaten

• Auteur
  • Topper
  • March 7, 2025

Die bij mijn zoon is draadloos, echter zit er een kabel van Lan1 naar zijn PC in het overzicht wordt zijn PC aangegeven als aangesloten op de Box14

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • March 7, 2025

ja zwarte

Wat is de firmware van de SW2? Het moet SW2.xxxx zijn om draadloos te kunnen werken met V14.xxx firmware.

• Auteur
  • Topper
  • March 7, 2025

Hoe kan ik dit vinden?

ik heb in systeem staan: SW2-82613E en SW2-8263D7

• Auteur
  • Topper
  • March 7, 2025

Ik moest even zoeken maar heb wat gevonden:

de SW2-82613E heeft firmware SW2-C.24.07.04

de SW2-8263D7heeft firmware SW2-C.24.07.04

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • March 7, 2025

Ik moest even zoeken maar heb wat gevonden:

de SW2-82613E heeft firmware SW2-C.24.07.04

de SW2-8263D7heeft firmware SW2-C.24.07.04

Dan werken de SW2 ook draadloos. De topologie kan foutieve weergave geven, als de PC een geldige internetverbinding heeft via LAN-port van de SW2, is geen probleem.

• Auteur
  • Topper
  • March 7, 2025

oke hoe kan ik die 2e dan naar boven brengen draadloos want hj pak niet de Wifi op als ik dat doe?

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • March 7, 2025

oke hoe kan ik die 2e dan naar boven brengen draadloos want hj pak niet de Wifi op als ik dat doe?

Het kan zijn dat Wifi-signaal te zwak is, je kan proberen stapsgewijs de SW2 eerst dichtbij van de V14 draadlos te verbinden en dan weer beetje verder op tot hij geen groen lampjes meer geeft. Dan weet je het maximale bereik van de wifi. Dan moet je de eerste SW2 als tussenstation in de bereik zetten (bekabeld of draadloos) en de 2de SW2 op dubbele afstand. Als de Sw2 ook naast de V14 draadlos niet laat verbinden, dan is waarschijnlijk iets fout in de instelling.