Skip to main content
Beantwoord

Moet ik tweede SuperWifi naast modem plaatsen voor een betere verbinding?

• November 27, 2025
  • 12 reacties
  • 168 keer bekeken

Dyllll16
Deelnemer
Forum|alt.badge.img

Ik heb een superwifi op mijn kamer voor het gamen, en die heb ik bekabeld van de superwifi naar mijn PlayStation. Nu heb ik een tweede superwifi erbij besteld op aanrader van de klantenservice omdat ik soms lek heb wat ik een hele tijd al niet meer heb gehad maar nu dus wel weer. Maar goed nou zegt hij dus dat ik die tweede superwifi straks bij de modem moet neerzetten en dan moet het beter zijn. Is dat ook echt zo? En moet ik heb dan bekabeld houden met de modem of kan die er gewoon zonder kabel bij staan?

Beste antwoord door joey92

je zou dan een beetje een logische verdeling van de wifi punten moeten maken. zodat ze wel allemaal een functie hebben en toch niet te dicht bij elkaar staan.

zoiets als dit:

12 reacties

Forum|alt.badge.img+8
  • KPN Monteur
  • November 27, 2025

welk modem heb je nu van KPN in gebruik?

Dyllll16
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 27, 2025

Die zwarte modem

Forum|alt.badge.img+8
  • KPN Monteur
  • November 27, 2025

dat is dan de Box12 of eventueel de Box14 bij een 4Gbit abonnement.

dan heeft het totaal geen zin om naast het modem nog een extra super wifi punt neer te gaan zetten. zowel de Box12 als ook de Superwifi 2.0 ondersteund allebei wifi6, hiervoor hoef je het dus niet te doen. als je ze langs elkaar gaat zetten zul je alleen maar meer problemen gaan krijgen.

Dyllll16
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 27, 2025

Dat dacht ik dus ook, maar hij zei dat ik hem er bij moest zetten voor een beter wifi signaal. Kan ik hem dan beter op de gang zetten? Zodat ik er daar een heb staan en dan boven op mijn kamer. Want hij zegt dat het signaal zo niet altijd goed genoeg is.

Forum|alt.badge.img+8
  • KPN Monteur
  • Antwoord
  • November 27, 2025

je zou dan een beetje een logische verdeling van de wifi punten moeten maken. zodat ze wel allemaal een functie hebben en toch niet te dicht bij elkaar staan.

zoiets als dit:

• November 28, 2025

Als de Playstation bekabeld is aan de Superwifi maar deze niet bekabeld is verbonden met de Box 12 dan kan een  halverwege geplaatste extra wifipunt wel nut hebben, veel beter is elk wifi punt bekabeld aansluiten dat is ook veel beter voor het gamen.

Dyllll16
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 28, 2025

Dus ik kan het beste 1 op de gang zetten en dan 1 op mijn slaapkamer die daar al staat.

Dyllll16
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 28, 2025

Nog een vraagje, maakt het ook uit of ik de tweede superwifi in een stekkerdoos aansluit? Of moet het percee in een stopcontact?

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • November 28, 2025

Nog een vraagje, maakt het ook uit of ik de tweede superwifi in een stekkerdoos aansluit? Of moet het percee in een stopcontact?

Dat mag ook in een verdeelstekkerdoos ​@Dyllll16 .

Jouw vraag slaat op powerlines, die a.h.w. een netwerkkabel via het stroomnet vormen, die mogen uitsluiten op een vrij stopcontact.

Dyllll16
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 28, 2025

Dus het mag gewoon in een stekkerdoos

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • November 28, 2025

Dus het mag gewoon in een stekkerdoos

Ja

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • November 29, 2025

Hi ​@Dyllll16, welkom bij onze community. 

Dank aan JanD en joey92 voor hun hulp en de duidelijke afbeelding. Is het allemaal gelukt?Â