Skip to main content
Antwoord

Na alle resets nog steeds rood lampje op SuperWiFi 1

• February 2, 2025
  • 3 reacties
  • 69 keer bekeken

Hallo, ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met het volgende:

Ik heb een Box12 en een SuperWiFi 1 (de witte dus). Al 2 jaar geen problemen. Sinds een paar dagen blijft het lampje rood als het SuperWiFi punt onbekabeld is. Gisteren twee keer een uur met hele aardige medewerkers aan de telefoon gezeten. Alle resets gedaan die er zijn (meerdere keren alle stappen doorlopen van verschillende resets). Maar zonder resultaat. Uiteindelijk verwezen naar de KPN winkel om het SuperWiFi punt om te wisselen. Vanmorgen nog eens zelf aan de slag gegaan. WiFi punt blijft groen als het bekabeld is maar zodra de ethernet kabel tussen het modem en het WiFi punt verwijderd wordt, wordt het lampje van het WiFipunt uiteindelijk rood.

Iets in mij zegt dat een nieuw SuperWiFi 1 niet de oplossing gaat zijn omdat deze het bekabeld wel doet. Heeft iemand misschien nog een suggestie?

Bij voorbaat dank! Carla

Beste antwoord door Thomas van KPN

Hoi ​@Carla 28, welkom op onze community! Wat een ingewikkelde puzzel zo! Ben je er nog een beetje uit gekomen?
Hier op de community kunnen klanten elkaar helpen met dit soort ingewikkelde kwesties.

Ik heb wel een handig artikel om je op weg te helpen:

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

3 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • February 2, 2025

Beste ​@Carla 28 een nieuw wifipunt type I is ook niet meer te koop bij KPN.

Afhankelijk van de software op de modem en het wifipunt kan het wel of niet draadloos gekoppeld worden aan de modem.

Bij jou is er dan bij het modem en/of het wifipunt een software-aanpassing gedaan, zodat je alleen nog bekabeld het witte wifipunt aan kunt sluiten.

Zie onderstaande links voor aanvullende info:

https://community.kpn.com/kennisbank-wifi-en-wifi-versterkers-134

Succes.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • February 2, 2025

Dank je wel ​@JanD voor het snelle antwoord. Nu ben ik niet zo heel technisch en probeer ik te begrijpen hoe ik dit kan oplossen. Ik ga mij verdiepen in de link die je hebt gestuurd:-)

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • Antwoord
  • February 3, 2025

Hoi ​@Carla 28, welkom op onze community! Wat een ingewikkelde puzzel zo! Ben je er nog een beetje uit gekomen?
Hier op de community kunnen klanten elkaar helpen met dit soort ingewikkelde kwesties.

Ik heb wel een handig artikel om je op weg te helpen: