Skip to main content
Vraag

Na update KPN Experia Box V10 nemen de Superwifi het signaal niet meer over

• November 29, 2025
  • 9 reacties
  • 62 keer bekeken

Na de laatste updates van de V10 neemt de super wifi het niet meer over van de experia en als ik de wifi van de experia handmatig uitzet gaan de wifi punten op rood en blijven rood. als ik nu de wifipunten vervang door wifi 2 punten betekend dat ik ook geen wifi 6 meer kan bereiken?

9 reacties

Forum|alt.badge.img+8
  • KPN Monteur
  • November 29, 2025

je zult minimaal 1 Superwifi 2.0 bekabeld aan het modem moeten hebben. hierna kun je inloggen in de webgui van de V10. als je hierin onder het kopje “wifinetwerk” je wifi uitzet. krijg je een pop-up met de vraag je of alleen de wifi van de V10 uit wilt zetten of dat de extenders ook uit moeten. hier moet je dan kiezen dat je alleen de wifi van de V10 uitzet en die van de extenders aanlaten. 

• Auteur
  • Topper
  • December 1, 2025

Joey. 

verlies ik dan niet mijn gast netwerk ?

• Auteur
  • Topper
  • December 2, 2025

ik heb problemen met het wifi signaal. Mijn snelheid loopt steeds terug naar ongeveer 20mbps en lager als ik dan de wifi manager uitvoer dan verbeter het tot tot 100 mbps, maar na verloop van een tijdje gaat het weer hetzelfde. Het komt er op neer dat ik om de paar dagen wifi manager moet gebruiken. Kan ik het kanaal waar hij op staat als het goed gaat vast zetten, en hoe vind ik dan dat kanaal want hij staat standaard op Auto dus ik kan het kanaal niet zien waar hij op dat moment op staat

Admin: samengevoegd met bestaand topic

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Hoi ​@snoekbaars12. Goede vraag. Je verliest je gastnetwerk niet zolang je minimaal één SuperWifi-punt bekabeld op de V10 hebt aangesloten. Het gastnetwerk wordt dan namelijk door de SuperWifi-punten zelf uitgezonden, niet meer door de Experia Box. Zodra je de wifi van de V10 uitzet (en je kiest voor alleen de wifi van de V10), blijft het gastnetwerk gewoon beschikbaar via je SuperWifi.

• Helper
  • December 2, 2025

Er hoeft na de update geen superwifi meer bekabeld te worden aangesloten. Zou fijn zijn alsde kpn niet zo gebruikersonvriendelijk was. Kondigt wel de update aan, maar vegeet te vermelden dat je alle superwifi’s moet resetten en opnieuw bekabeld aan de modem moet hangen om bijgewerkt te worden. Zou ook fijn zijn als alle medewerkers daarvan op de hoogte zouden zijn. 

• Auteur
  • Topper
  • December 3, 2025

M et super wifi twee punten is er wifi6 maar na de laatste updates van de experia V10 wordt deze ingesteld als master en heb je dus geen wifi 6 via de super wifi 2 ? je kunt de wifi van de V10 niet meer uitzetten als je de wifi van de V10 uit zet gaan deze op rood.

• December 3, 2025

Je kunt WiFi wel uitzetten op de KPN Box. Inloggen via http://192.168.2.254. Bij de WiFi instellingen kun je het uitzetten. Dan krijg je een popup met de vraag of je het alleen voor de Experiabox uit wilt zetten of volledig op alle WiFi punten.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • December 3, 2025

Beste ​@snoekbaars12 als je uitsluitend van wifi6ax gebruik wilt maken kun je het beste de wifi van de V10 uitzetten om eventuele storingen te voorkomen.

1 wifipunt dient dan wèl bekabeld op de V10 aangesloten te worden en eventuele meerdere wifipunten kunnen dan draadloos blijven werken.

• Auteur
  • Topper
  • December 3, 2025

de vraag is Sinds de laatste updates wordt de V10 als master ingesteld als je de wifi op de V10 uitzet gaan de superpunten op rood en blijven dat dus geen wifi 6 meer er moet er dus een bedraad gekoppeld blijven willen de punten überhaupt blijven werken. En ik kan niet meer  zien welk kanaal er gekozen is  voor het wifi signaal dus kan ik het kanaal niet vast zetten op het moment dat er een goed kanaal gekozen is door de auto functie. De auto functie kiest dus m.i. niet altijd het beste kanaal voor de wifi