Skip to main content
Beantwoord

Na werkzaamheden aan het KPN Netwerk branden alle SuperWifi punten paars

• March 28, 2025
  • 4 reacties
  • 62 keer bekeken

Wederom de zoveelste keer,  “werkzaamheden van KPN om het netwerk te verbeteren”  en een V12 box die helemaal in de war is,  teruggezet naar fabrieksinstellingen… ook bij al mijn 4 superwifi punten (die zwarte)   weer het paarse lampje…. Dit is al de 3e keer dit jaar.  Weer uren bezig om alles in de lucht te krijgen en geen garantie dat het volgende week weer gebeurt.  Word er echt ziek van!!!!!! 

Beste antwoord door Jasper van KPN

Hoi ​@sjouke, dat dat elke keer na onderhoud gebeurt is wel gek natuurlijk! Onderhoud aan het netwerk zou ervoor kunnen zorgen dat de verbinding even wegvalt, maar zou geen invloed moeten hebben op de onderlinge communicatie tussen de Wifi apparatuur. Het paarse lampje geeft aan dat de SuperWifi de fabrieksconfiguratie nog heeft, wat raar is in die situatie. 

Je hebt het modem gereset zeg je, heb je dat met meer gedaan of alleen het modem? Het kan ook helpen om dat met de SuperWifi's te doen, om ze helemaal opnieuw in te stellen zoals hier beschreven: 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

4 reacties

• Auteur
  • Deelnemer
  • March 28, 2025

het is zelfs nog erger, alle configuraties van mijn draadloze apparatuur is ook weg,  ook na het terugzetten van mijn oude ssid en wachtwoord op het modem, alles is weg!!!! en verbind dus niet vanzelf.

Jasper van KPN
Moderator
  • Moderator
  • Antwoord
  • March 31, 2025

Hoi ​@sjouke, dat dat elke keer na onderhoud gebeurt is wel gek natuurlijk! Onderhoud aan het netwerk zou ervoor kunnen zorgen dat de verbinding even wegvalt, maar zou geen invloed moeten hebben op de onderlinge communicatie tussen de Wifi apparatuur. Het paarse lampje geeft aan dat de SuperWifi de fabrieksconfiguratie nog heeft, wat raar is in die situatie. 

Je hebt het modem gereset zeg je, heb je dat met meer gedaan of alleen het modem? Het kan ook helpen om dat met de SuperWifi's te doen, om ze helemaal opnieuw in te stellen zoals hier beschreven: 

• Auteur
  • Deelnemer
  • March 31, 2025

Ja natuurlijk alles gereset, nu weer uren bezig geweest om weer te koppelen en opnieuw in te richten. Dus superwifis koppelen, nieuw ssid, al mijn devices koppelen, nieuw admin wachtwoord. Prutsers bij  KPN. Nogmaals de derde keer….

Jasper van KPN
Moderator

Dat is niet ideaal, dat ben ik met je eens. Zoals gezegd zou onderhoud aan het netwerk dat niet moeten kunnen veroorzaken, dus het is een gekke situatie. Bij het resetten en opnieuw koppelen kan je de vorige SSID en WPA ook weer instellen, de apparaten verbinden daar dan mee. Die hoef je niet te veranderen daarbij.

Ja natuurlijk alles gereset

Hou er rekening mee dat wij niet zien wat jij ziet, alleen wat jij vertelt. Als je iets niet vertelt is onze enige optie om het te vragen.