Skip to main content
Beantwoord

Nieuwe SuperWifi punten verbinden niet met bestaande

• April 8, 2025
  • 8 reacties
  • 111 keer bekeken

ik heb twee extra superwifi punten van KPN gekregen wil die aansluiten zodat ik ook in de garage goede ontvangst heb. Maar de nieuwe wifipunten aansluiten lukt niet. Ik heb ze terug gezet naar fabrieksinstellingen en bekabeld een nacht laten knipperen. Maar ze maken geen contact met mijn bestaande wifipunten. Ik heb vervolgens de oude wifipunten los gekoppeld en 1 nieuwe aangekoppeld dan wordt er wel contact gemaakt en met het wachtwoord achterop.Maar het tweede nieuwe punt maakt niet automatisch contact met het eerste wifipunt. Ik zie ze wel apart staan. zie foto 1.

Als ik vervolgens weer mijn oude aansluit heb ik twee wifi netwerken naast elkaar (Parklaan en SW1). Ik wil ze natuurlijk gewoon op de bestaande aansluiten . Hoe doe ik dat? Groet Aleks

Beste antwoord door Vikash van KPN

@parklaan In het onderstaande topic leggen we stap voor stap uit hoe je de KPN SuperWifi installeert en gebruikt. Zou je dit eens rustig kunnen doorlezen? Ik verwacht dat een schone installatie het probleem waarschijnlijk zal oplossen.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

8 reacties

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Hi Aleks, welkom op de community! Bedankt voor je duidelijke uitleg, en goed dat je al zoveel geprobeerd hebt.

Als ik het goed begrijp, wil je twee nieuwe SuperWifi-punten toevoegen aan je bestaande netwerk, zodat je in de garage beter bereik hebt. Op dit moment lijkt het erop dat de nieuwe punten nog een eigen netwerk vormen in plaats van zich netjes aan te sluiten op je bestaande SuperWifi-netwerk.

Om alles goed op één netwerk te krijgen, kun je het volgende stappenplan proberen:

1. Controleer of de softwareversies op de oude en nieuwe SuperWifi-punten gelijk aan elkaar zijn

2. Zet alle SuperWifi-punten terug naar fabrieksinstellingen, ook je bestaande (oude) punten. Dit doe je door het reset-knopje ongeveer 10 seconden ingedrukt te houden.

3. Sluit één punt bekabeld aan op je modem (liefst een van de nieuwe). Wacht totdat deze helemaal is opgestart en het lampje continu wit brandt.

4. Voeg daarna de andere SuperWifi-punten één voor één toe, het liefst draadloos en dicht bij het eerste punt. Wacht steeds tot het lampje op het nieuwe punt ook brandt. Als dat niet lukt, kun je ze tijdelijk met een netwerkkabel aansluiten op het eerste punt of op de modem.

Let erop dat je maar één netwerknaam (SSID) gebruikt. Als je nu “Parklaan” én “SW1” ziet, dan werken de punten nog niet samen. Door opnieuw te starten met een schone installatie zoals hierboven, zou alles op één netwerk moeten komen.

Laat je even weten of dit lukt?

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 10, 2025

Ik ga het proberen. Is het dan zo dat ik alle apparatuur opnieuw moet verbinden met wifi? Of werkt het ook, als alles is ingesteld, dat alles automatisch verbindt wanneer ik de oude naam en wachtwoord weer terug zet?

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

@parklaan Als je de oude netwerknaam en het bijbehorende wachtwoord opnieuw instelt, hoef je al je apparaten niet opnieuw te verbinden.

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 11, 2025

Al vast bedankt. Ik ga het zo instellen, ben benieuwd of het lukt! Ik laat het je weten

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 11, 2025

@Vikash van KPN Ik heb het nieuwe superwifipunt gereset. Er brand geen wit lampje maar er knippert een groen lampje. Gaat ook niet continue aan maar blijft knipperen. Ik heb nu de oude weer aansloten. Gelukkig nog niet gereset dus dat doet het weer.

Maar heb je nog suggesties hoe ik de nieuwe toch aan de praat kan krijgen?

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 11, 2025

@Vikash van KPN Oja nog wat extra info: de tweede heb ik draadloos er naast gezet en daar brandt het lampje groen continue die is dus op de eerste aangesloten. Maar de eerste bedraad wifipunt blijft dus knipperen. Als ik op de eerste inlog met wachtwoord dan heb ik wel wifi. Maar blijft knipperen ik zie de wifipunten ook niet in de app KPN thuis. kan dus ook naam en wachtwoord niet veranderen.

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • Antwoord
  • April 15, 2025

@parklaan In het onderstaande topic leggen we stap voor stap uit hoe je de KPN SuperWifi installeert en gebruikt. Zou je dit eens rustig kunnen doorlezen? Ik verwacht dat een schone installatie het probleem waarschijnlijk zal oplossen.

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 15, 2025

Oke, ga het binnenkort proberen. je kunt ticket sluiten.