Skip to main content
Beantwoord

Nieuwe update lukt niet met de SuperWiFi's 2

• March 12, 2025
  • 12 reacties
  • 134 keer bekeken

Ik zou graag deze optie uitvoeren maar mijn 2x superwifi2 punten hebben allebei een grijze niet-indrukbare ‘upgrade’-knop. Beide zijn bedraad met meegeleverde kabel aan modem verbonden en ondertussen elke mogelijke permutatie van factory-resets met zowel de modem als de 2 superwifi2 punten geprobeerd. De superwifi 2 punten hebben SW2.C.24.03.00 als versie en mijn modem al aanzienlijke tijd de nieuwste versie V12.C.24.05.08.

Factory reset van de superwifi2 punten terwijl deze verbonden zijn met en los van de modem doet dus helaas niks. Kunnen jullie hierbij helpen?

Beste antwoord door Vverduijn

Hi ​@Vverduijn, welkom bij onze community. 

Ik zie dat je in een ander topic ook hebt gereageerd hierover. Is dit gelukt inmiddels gelukt door een terugbelafspraak te maken? 

Ik hoor graag van je. 

@Alex van KPN Heb inderdaad een belafspraak gemaakt; ging alleen via de chatbot op de gelinkte pagina? Ik weet niet of dat de bedoeling was of dat er ergens anders nog een link was.

Staat ingepland voor morgenavond :), dus nog even afwachten

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

12 reacties

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • March 17, 2025

Ik zie dat je in een ander topic ook hebt gereageerd hierover. Is dit gelukt inmiddels gelukt door een terugbelafspraak te maken? 

Ik hoor graag van je. 

• Auteur
  • Topper
  • Antwoord
  • March 17, 2025

Ik hoor graag van je. 

@Alex van KPN Heb inderdaad een belafspraak gemaakt; ging alleen via de chatbot op de gelinkte pagina? Ik weet niet of dat de bedoeling was of dat er ergens anders nog een link was.

Staat ingepland voor morgenavond :), dus nog even afwachten

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • March 18, 2025

Top, hou me op de hoogte! 

• Auteur
  • Topper
  • March 18, 2025

@Alex van KPN Via de telefoon alle stappen wederom doorlopen en tot de conclussie gekomen dat het inderdaad vreemd is dat de punten de update niet kunnen zien/deze uitvoeren. SW2 Punten blijven nu bekabeld aan de modem staan, en intern wordt gekeken om de update te ‘pushen’. Zou hopelijk deze week geregeld zijn. Fingers crossed.

• Auteur
  • Topper
  • March 20, 2025

SW2 punten zijn zojuist geüpdate naar de nieuwe firmware. Update is vermoedelijk gepusht achter de schermen. Nu nog de standalone proberen in te stellen, bedankt voor alle hulp in ieder geval.

Conclusie voor anderen, plan een belafspraak in :)

• Nieuwkomer
  • March 20, 2025

SW2 punten zijn zojuist geüpdate naar de nieuwe firmware. Update is vermoedelijk gepusht achter de schermen. Nu nog de standalone proberen in te stellen, bedankt voor alle hulp in ieder geval.

Bedankt dat u ons ook over de oplossing hebt laten weten. Hebt u de mogelijkheid gevonden om de standalone functionaliteit te testen? Als het goed werkt, bel ik misschien ook de klantenservice.

Let op: ik zag nog wat andere klachten, zoals master verliest de configuratie na een stroomstoring of gast/extra wifi wordt uitgeschakeld zonder een optie om het weer aan te zetten. Misschien wilt u het ook testen.

• Auteur
  • Topper
  • March 20, 2025

Bedankt dat u ons ook over de oplossing hebt laten weten. Hebt u de mogelijkheid gevonden om de standalone functionaliteit te testen? Als het goed werkt, bel ik misschien ook de klantenservice.

Let op: ik zag nog wat andere klachten, zoals master verliest de configuratie na een stroomstoring of gast/extra wifi wordt uitgeschakeld zonder een optie om het weer aan te zetten. Misschien wilt u het ook testen.

Heb de standalone nog niet uit kunnen proberen, plan voor het weekend.

• March 21, 2025

Standalone werkt bekabeld wel. Draadloos is het tobben. 1 SuperWiFi moet uiteraard altijd bekabeld aangesloten zijn. De 2 SuperWiFi draadloos werkt bij mij niet.

• Auteur
  • Topper
  • March 21, 2025

Standalone werkt bekabeld wel. Draadloos is het tobben. 1 SuperWiFi moet uiteraard altijd bekabeld aangesloten zijn. De 2 SuperWiFi draadloos werkt bij mij niet.

Ben ze iig van plan beide bekabeld te blijven gebruiken, heb gelukkig door het huis voldoende bekabeling.

• March 21, 2025

Ben ze iig van plan beide bekabeld te blijven gebruiken, heb gelukkig door het huis voldoende bekabeling.

Dan zal het wel gaan. Maar de MijnKPN app om ze te configureren werkt bij mij niet. 

• Auteur
  • Topper
  • March 21, 2025

Heb gekeken naar de andere forumposts over het instellen van de punten in standalone, en zelf het een en ander geprobeerd vandaag (werkt niet altijd even stabiel, ze blijven terugspringen naar het modem als master); dus toch maar besloten om gewoon over te gaan naar een 3e partij voor wifi access punten (kan de punten doorschuiven naar een familielid die ze nu huurt, dus niet helemaal voor saus). 3e partij apparatuur zou overstappen van provider ook makkelijker moeten maken in vervolg.

Hopelijk voor anderen met problemen snel een firmware update.

• Auteur
  • Topper
  • March 21, 2025

Heb gekeken naar de andere forumposts over het instellen van de punten in standalone, en zelf het een en ander geprobeerd vandaag (werkt niet altijd even stabiel, ze blijven terugspringen naar het modem als master); dus toch maar besloten om gewoon over te gaan naar een 3e partij voor wifi access punten (kan de punten doorschuiven naar een familielid die ze nu huurt, dus niet helemaal voor saus). 3e partij apparatuur zou overstappen van provider ook makkelijker moeten maken in vervolg.

Hopelijk voor anderen met problemen snel een firmware update.

p.s. bedankt in ieder geval voor alle hulp middels dit forum en de telefoon :)