Skip to main content
Beantwoord

Ondanks hulp KPN en nieuwe Box 12 werken SuperWifi punten niet

• July 26, 2025
  • 9 reacties
  • 96 keer bekeken

Vandaag nieuw modem 12 ontvangen daar de oude 10 wifi problemen gaf. Ik hen twee superwifi punten en twee experia. Na installatie modem geen wifi.  Klantenservice gebeld. Deze meneer die mij hielp had alle tijd,  bijna twee uur bezig geweest. 

Ik had weer wifi maar super wifi punten, ho maar. Alles volgens instructie gedaan. Punten branden beide groen.  Half uur bekabeld laten staan.  In de app staan ze niet vermeld. Punten op andere plaats gezet, zonder kabel,  waar de punten alleen maar groen knipperen.  Beide punten en modem reset,  helaas.  Toch maar weer de experia boksjes weer aangesloten en jahoor gelijk te zien in de app.

Ik zou niet weten wat nog te doen.  Wie weet een oplossing. 

Vast mijn dank. 

Beste antwoord door joey92

nee de super wifi punten kunnen niet gedowngraded worden. eenmaal om is er geen weg meer terug.

nee de nieuwe firmware wordt helaas niet meer automatisch gepushed naar een nieuw modem. dit is vanwege stabiliteit issue van de beheerservers tijdelijk uitgezet. het is even wachten tot je met een geselecteerde groep klanten wordt omgezet naar de nieuwe firmware.

9 reacties

Forum|alt.badge.img+8
  • KPN Monteur
  • July 26, 2025

welke firmware staat er op de diverse apparatuur?

dus van de Box12, de Super wifi 2.0 punten en van de Experia wifi.

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 26, 2025

SGEJ1000060E van de box 12

Van de experia 1.00.41 deze waren losgekoppeld bij proberen super punten te installeren. 

Van de superpunten weet ik het niet,  die kan ik niet inzien. 

Forum|alt.badge.img+8
  • KPN Monteur
  • July 26, 2025

SGEJ1000060E van de box 12

Van de experia 1.00.41 deze waren losgekoppeld bij proberen super punten te installeren. 

Van de superpunten weet ik het niet,  die kan ik niet inzien. 

jij bedoelt dat de Super wifi punten niet in het topologie overzicht naar voren komt?

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 26, 2025

Klopt ja.

Forum|alt.badge.img+8
  • KPN Monteur
  • July 26, 2025

dat kan eigenlijk maar een ding beteken. jou Super wifi punten zijn al over naar de nieuwe firmware.

die Box12 die je hebt heeft nog de oude firmware. deze kunnen dus niet samen werken omdat ze verschillende firmware varianten hebben.

de Box12 en de Experia wifi punten werken nog wel gewoon goed samen.

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 26, 2025

Oké,

Dus de nieuwste firmware wordt niet aut. Geïnstalleerd?

Kan het ook andersom zijn? De super punten kreeg ik van mijn dochter die ze niet gebruikt namelijk

Forum|alt.badge.img+8
  • KPN Monteur
  • Antwoord
  • July 26, 2025

nee de super wifi punten kunnen niet gedowngraded worden. eenmaal om is er geen weg meer terug.

nee de nieuwe firmware wordt helaas niet meer automatisch gepushed naar een nieuw modem. dit is vanwege stabiliteit issue van de beheerservers tijdelijk uitgezet. het is even wachten tot je met een geselecteerde groep klanten wordt omgezet naar de nieuwe firmware.

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 27, 2025

Oke, thanks

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 4, 2025

Inmiddels is na de update van het modem gister het probleem opgelost.  Beide superwifi punten werken nu naar behoren.