Skip to main content
Vraag

Pixel 9 pro en de SuperWifi 2 werken niet goed samen

• July 30, 2025
  • 13 reacties
  • 180 keer bekeken

RonaldM01
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5

Na een aantal maanden problemen met de V10 en de SuperWifi 2 punten leek alles eindelijk stabiel met de laatste software updates.

Alleen bleef de wifi op mijn telefoon (Google Pixel 9 Pro) steeds weg te vallen (wel verbinding geen internettoegang of niet in kunnen loggen).

Na het resetten van de internet toegang op de Pixel ging het dan een paar uur weer goed.

Het issue kwam naar boven toen ik op de V10 de wifi uit had gezet omdat 1 van de SuperWifi 2 punten erg dicht bij staat (± 2mtr). Nu heb ik de SuperWifi 2 punten ontkoppeld en uitgezet en heb ik probleemloos internet.

Omdat het nu alleen nog maar mijn telefoon was had ik een issue gemeld bij Google. Na het doorlopen van een lijst van troubleshooting tips uiteindelijk terug naar fabrieksinstellingen, maar bleef het issue. Uiteindelijk is het toestel onder garantie vervangen en heb ik met het nieuwe toestel dezelfde problemen. 

Dus na maanden gedoe, uiteindelijk de SuperWifi 2 punten maar uitgezet. 🤷🏼‍♂️

Is dit herkenbaar voor iemand? 

13 reacties

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • August 3, 2025

Welke softwareversies heb jij op je V10 en op de SuperWifi 2, ​@RonaldM01

RonaldM01
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5
  • Auteur
  • Slimmerik
  • August 3, 2025

Ha die ​@Erik van KPN jij bent er ook 7 dagen in de week volgens mij 😅

Alles is up to date dacht ik:

SW2.C.25.05.06 (2x)
V10.C.25.08.03

Ik las dat er nog een Google play system update van juli aan komt voor de Pixel waar 'iets met wifi issues' is opgelost. Hopelijk zit het daar in, anders weet ik het even niet meer.

Sinds het loskoppelen van de SuperWifi 2 punten werkt alles goed, helaas mis ik de wifi punten vooral voor mijn deurbel camera en laptop. Maar met alleen de V10 werkt het allemaal gelukkig wel. 

RonaldM01
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5
  • Auteur
  • Slimmerik
  • August 6, 2025

"Beelden zeggen meer dan woorden", even een SuperWifi 2 punt direct aan de V10 en de wifi van de V10 uit.

Na een uur kreeg ik geen verbinding met de MijnKPN app. Doe een Speedtest en zie dit:

En de verbinding op de telefoon lijkt helemaal toppie 🤷🏼‍♂️

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • August 11, 2025

Ha die ​@Erik van KPN jij bent er ook 7 dagen in de week volgens mij 😅

Soms :D

Alles is up to date dacht ik:

SW2.C.25.05.06 (2x)
V10.C.25.08.03

Ja, dat is inderdaad up to date.

Ik las dat er nog een Google play system update van juli aan komt voor de Pixel waar 'iets met wifi issues' is opgelost. Hopelijk zit het daar in, anders weet ik het even niet meer.

Sinds het loskoppelen van de SuperWifi 2 punten werkt alles goed, helaas mis ik de wifi punten vooral voor mijn deurbel camera en laptop. Maar met alleen de V10 werkt het allemaal gelukkig wel. 

"Beelden zeggen meer dan woorden", even een SuperWifi 2 punt direct aan de V10 en de wifi van de V10 uit.

Na een uur kreeg ik geen verbinding met de MijnKPN app. Doe een Speedtest en zie dit:

En de verbinding op de telefoon lijkt helemaal toppie 🤷🏼‍♂️

Ja, dit ziet er inderdaad uit als een klassiek geval van wel wifi, geen internet. Misschien heb ik eroverheen gelezen, maar heb je dit probleem ook als je de wifi op de V10 wel aanlaat? 

Met de KPN Software is het zo dat het modem wel het hoofdapparaat van de wifi blijft, ook als je daar de wifi uitzet en het aanlaat op de SuperWifi. En met wat jij hier beschrijft lijkt het erop dat het uitzetten van de wifi op de V10 toch op een of andere manier zorgt voor een breakdown in de communicatie tussen V10 en SuperWifi. Waardoor de SuperWifi wél wifi blijft uitzenden, maar de rest van het traject niet meer gaat. 

Ik heb er op dit moment niet direct een oplossing voor, maar ik neem het mee richting modemteam voor checks en kom erop terug.

RonaldM01
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5
  • Auteur
  • Slimmerik
  • September 18, 2025

Na een week of 2 viel de 'losse’ Superwifi weer uit, dwz spontaan op rood.

Opstelling was:
V10 wifi uit, met bekabelde SuperWifi 2

1x SuperWifi 2 los in de slaapkamer.

Maar weer de hele boel naar fabrieksinstellingen, V10 een uurtje laten opstarten, vervolgens 1e SuperWifi 2 bekabeld aangesloten. Nu de boel maar even laten rusten, en dan sluit ik morgen die in de slaapkamer wel weer aan. Deze is al gereset (paars lampje) maar moet alleen nog aan de V10 gehangen worden om te koppelen.

Het blijft allemaal instabiel met de SuperWifi 2's.

V10 - V10.C.25.08.03
2x SuperWifi 2 - SW2.C.25.05.08

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • September 26, 2025

Ik had vakantie, Ronald, vandaar dat je wat later reactie van me krijgt. Na dat hele resetproces, is het dan op het moment wel weer even stabiel?

We verwachten in komende updates verdere verbetering in de communicatie en wisselwerking tussen modem en wifipunten. Maar daar heb je effectief wat aan als er zowel op de V10 als op de SW2 een update is geweest. Voor de modems zou er wel op redelijke korte termijn een update moeten komen (die herstelt ook de interface issues die we zien). Maar voor de SW2 durf ik het nog niet te zeggen.

RonaldM01
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5
  • Auteur
  • Slimmerik
  • October 23, 2025

Ha die ​@Erik van KPN beetje late reactie van mijn kant excuses. Ik krijg niet altijd een melding na een reactie 🤷🏼‍♂️

Bedankt voor de aanvulling, ik hoop dat er snel updates aankomen omdat de problemen er nog steeds zijn. 

Ik dacht dat ik het alleen nog had maar mijn vrouw heeft meestal de wifi uitstaan, dus vandaar geen probleem 🤦🏼‍♂️ Maar zij en mijn zoon hebben nog steeds dit probleem. 

V10 - V10.C.25.08.03

2x SuperWifi 2 - SW2.C.25.05.08

Maar ook deze krijg ik regelmatig, maar dan zie je tenminste dat er iets mis is. 

RonaldM01
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5
  • Auteur
  • Slimmerik
  • October 23, 2025

En deze 🤷🏼‍♂️

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • October 30, 2025

Op het moment dat je dit soort meldingen krijgt, wil je dan eens inloggen in de webinterface van de V10 en kijken wat de status is van de SuperWifi 2 (paired of synced)? Je ziet dit door ze in de topologie aan te klikken. de status staat in de pop-up. Maar als ze paired zijn, en niet synced, dan zou je het ook moeten zien aan een rood gekleurd icoon.

RonaldM01
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5
  • Auteur
  • Slimmerik
  • October 31, 2025

Ga ik doen ​@Erik van KPN , maar alles brand (V10 en SuperWifi) in ieder geval 'keurig' groen. 

RonaldM01
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5
  • Auteur
  • Slimmerik
  • November 9, 2025

Ha die ​@Erik van KPN , ik ben ondertussen verder aan het 'klussen' geweest. Als ik de wegvallende verbinding krijg (zie eerdere afbeeldingen) dan zie ik via de laptop de SuperWifi 2 punten op synced staan en keurig groen.

Opstelling: V10 wifi uit, 1x SuperWifi 2 gekoppeld aan de V10 en een SuperWifi 2 los. 

Ik had voor een aantal smarthome apparaten een apart 2.4Ghz netwerk aangemaakt. Nu heb ik de mobiele telefoons daar ook op overgezet en een hele week géén uitvallers gehad. Dat is natuurlijk een rare situatie omdat alles wel goed werkt direct op de V10 zonder SuperWifi 2 punten. 

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • November 12, 2025

In ieder geval goed dat ze netjes groen staan in de interface. Dat wijst er wel op dat de synchronisatie in orde is. Het lijkt hem dan wel echt iets te zijn in combinatie met de 5 Ghz van de SuperWifi 2. Ik denk dat we misschien moeten afwachten op de nieuwe versie voor de SuperWifi 2, en dan kijken hoe het gaat met die versie en de nieuwe V10 versie samen. V10 versie is net uit, SuperWifi 2 nieuwe versie verwachten we binnenkort.

Forum|alt.badge.img
  • Deelnemer
  • November 27, 2025

Hier eenzelfde soort issue, nu met een Pixel 10 Pro en voorheen een Pixel 7 Pro. Wifi blijft verbonden, maar geen verbinding, icm Superwifi 2. Wifi uit en inschakelen lost het probleem tijdelijk op.

Ik blijf even volgen 🙂