Skip to main content
Vraag

Printer verbindt wel met V10 modem, maar niet met Wifi versterker boven

• October 3, 2025
  • 14 reacties
  • 107 keer bekeken

Heb v10 modem, 1 bedraadde versterker2 en een draadloos op 1e verdieping op bureau naast canon printer en laptop.

de printer ziet de versterker ernaast niet. Er is geen verbinding  meer te krijgen met mijn  netwerk.

Alles rereset, herstart enz enz., alle instellingen tig keer gecontroleerd. Vervangen van de draadloze versterker heeft ook niet geholpen.

de printer ondersteunt 2.4 en 5 Ghz.
volgens kpn werkt alles helemaal goed. 

ten einde raad de printer opgepakt en naast de meterkast met modem v10 geplaatst. Zonder ergens iets te wijzigen kreeg de printer meteen de verbinding.

wat kan hier fout zijn? 
Bvd

14 reacties

Leen59
Wijsgeer
  • October 3, 2025

Heeft de laptop wel verbinding met de versterker boven?

JanD
Superuser
  • Superuser
  • October 4, 2025

Beste ​@Theeo heb je glasvezel op koper?

Welke firmware heeft jouw V10?

Welk merk en type versterkers heb je?

Indien van KPN met welke firmware?

Als de printer naast je laptop staat, kun je de printer misschien beter met de USB-kabel aan de laptop verbinden.

• Auteur
  • Deelnemer
  • October 4, 2025

Ja, op 5 Ghz, (ook zichtbaar in de kpn app)

printer beneden op 2,4 Ghz (Ondanks dat ie ook 5 Ghz aankan)

• Auteur
  • Deelnemer
  • October 4, 2025

beste JanD

Twisted pair koper. 60Mb up/down

Experiabox V10.C.25.08.03

kpn wifiversterker superwifi2

beneden: SW2.C.25.05.06

boven: SW.C.25.05.08

Helaas heeft mijn printer geen kabel aansluiting; geen usb, geen lan …. Dus of wifi of bluetooth

JanD
Superuser
  • Superuser
  • October 4, 2025

Beste ​@Theeo welk merk en type printer heb je dan? De meeste printers hebben behalve draadloos ook vaak een USB- en/of netwerkaansluiting.

Ben benieuwd.

• Auteur
  • Deelnemer
  • October 4, 2025

Hoi Jan,

canon pixma ts8350

• October 4, 2025

Hoi Jan,

canon pixma ts8350

Die heeft wel een USB aansluiting:

Maar hij zou gewoon moeten werken op WiFi. 

• October 4, 2025

Kun je inloggen op de Experiabox via http://192.168.2.254 en dan bij "Thuisnetwerk" kijken waar die mee verbonden is als de printer beneden is? Met de Experiabox of met de SuperWiFi die er naast staat? 

Erwin van KPN
Moderator

Hoi ​@Theeo . Van harte welkom hier!

Ben je al wat verder gekomen hiermee? Kun je anders de tip van ​@Marlon92 nog eens proberen? 

• Auteur
  • Deelnemer
  • October 6, 2025

Beste Marlon92 en Erwin.

allereerst: ik heb de usb type B connector die ik eerst niet herkende gevonden en voor de zekerheid maar een kabeltje besteld!

vanochtend weer uitgebreid onderzocht met kpn remote support.

als het lukt (lang niet altijd)dan: De printer connect beneden met de master (de v10 box) op 2,4 Ghz  met minder dan 57% signal.

Ook (tp-link model WA850RG) een repeater op zolder connect met de master op 2,4 Ghz en niet met een van de versterkers.

Ook een nieuwe Tomtom op mijn bureau boven, verbindt met de master en niet met de versterker.

Alleen iphones, ipads en de nieuwe hp laptop connecten als verwacht met de versterkers.

wat allemaal niet helpt:

-versterkers, in menu van de box, omzetten naar “oudere versies”

-bandbreedtes vd versterkers gelijk maken aan de master.

-Het …extra2.4ghz netwerk aanzetten. Devices pakken alsnog de master en niet de versterkers.

Al met al geen oorzaak gevonden waarom de versterkers afwijken van de master en dus helaas geen oplossing

Een mogelijk spoor: de printer was verbonden met wifi 4.

als iemand een idee heeft, graag

Erwin van KPN
Moderator

Pfew. Dat is wel een lastige op deze manier.  Sommige apparaten verbinden dus wel met je versterkers en sommige niet.  En ook niet als je 2,4 extra netwerk gebruikt. 

Dat laatste vind ik zo raar, want dat is in 99% van de gevallen de oplossing.

Heb je uitdrukkelijk deze stappen doorlopen?  

Je schrijft dat je in gesprek was met de helpdesk. Hebben die nog iets toegezegd?  

• Auteur
  • Deelnemer
  • October 8, 2025

We hebben afgesproken dat hij na 2 weken weer contact opneemt.

na het gesprek, heb ik nog de kabel losgemaakt van de 1e versterker beneden in de meterkast.

Na half uur kreeg de printer verbinding met deze beneden versterker op extra net 2,4…..

Dat liet zich herhalen. De boven versterker werd niet gevonden.

hoewel de versterkers identiek waren ingesteld door ons samen, werken ze verschillend dus.

Om dat aan te tonen heb ik de twee versterkers fysiek omgewisseld. En jahoor, de printer verbindt direct en met goed signaal met de versterker naast de printer. Dat was dus de oude beneden versterker.

met die versterker is ook beneden geen verbinding met de printer te maken…. Rara.

Het enige wat ik kan bedenken is dat er tijdens het (bekabeld) initieren van de versterkers ergens een afwijkingkje zit tussen de primaire versterker en een tweede.

Het is heel vreemd idd

• Auteur
  • Deelnemer
  • October 8, 2025

Kleine onduidelijkheid.

”met die versterker” bedoel ik de versterker die eeest boven stond en nu beneden staat.

PS. de repeater op zolder maakt contact met guest 2.4 netw op de versterker die nu boven staat.

En op je vraag. Ja al die stappen zijn gemaakt.

gr

• October 8, 2025

Om dat aan te tonen heb ik de twee versterkers fysiek omgewisseld. En jahoor, de printer verbindt direct en met goed signaal met de versterker naast de printer. Dat was dus de oude beneden versterker.

Met andere woorden: het probleem is nu opgelost? 

Ik heb in het verleden een Canon PIXMA mx410 gehad. Deze verbonden alleen met een specifiek WiFi punt. Tijdens het instellen zag de printer meerdere punten die hetzelfde netwerk uitzonden. En vroeg de printer gewoon met welke die verbinding moest maken. Hij liet mij kiezen uit verschillende MAC adressen. Nadat ik het MAC adres van WiFi punt gekozen had verbond die daarmee en later nooit met een ander punt.

• Auteur
  • Deelnemer
  • October 9, 2025

Het probleem lijkt voorlopig opgelost, ik kan printen zonder kabeltje, zolang ik de versterkers niet omwissel. De oorzaak is onbekend en dus niet weggenomen. Het aangeschafte kabeltje bewaar ik dan ook.

Bij mijn printer kan ik kiezen tussen verbinden met netwerk of verbinden met enkele router. Daar zie ik idd een lijstje met mac adressen (beginnen met 8A) maar daarna moet ik een pasword opgeven. Geen idee wat dat moet zijn.

Bedankt voor jullie hulp

gr