Skip to main content
Vraag

Problemen met SuperWiFi punt

• October 21, 2025
  • 13 reacties
  • 53 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Beste mijn kpn app is weer niet goed mijn wifinetwerk is verdwenen nu staat er bundel kopen .Het is de laatste tijd wel hopeloos met de app. Wat een gedoe elke keer als ik mijn uren ga tellen die ik er al ingestoken heb dan heb ik 1jaar lang gratis abonnement. 

Mvg G Wessels 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt

13 reacties

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • October 23, 2025

Beste de mijn kpn app is nu weer inorde. Vindt het wel raar allemaal. Weet niet waar ze mee bezig zijn.??????????????????????.

Mvg G Wessels 

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • October 28, 2025

Beste de mijn kpn app is nu weer inorde. Vindt het wel raar allemaal. Weet niet waar ze mee bezig zijn.??????????????????????.

Mvg G Wessels 

Fijn om te lezen dat de app inmiddels weer in orde is ​@G Wessels 🙏🏻

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • October 28, 2025

Nu weeeeeer problemen met wifi versterkers. 1 wifi versterker is weer uit gevallen. Gister na kpn winkel geweest om 1 versterker te ruilen hadden ze weer niet op voorraad. Eerst weeeeeeeeer met kpn gebeld en zeggen weer voor de zoveelste moet hem aan de modem bedraad aansluiten is al 20 maal gedaan heb wel een nieuwe modem gekregen maar probleem komt toch weer terug. Als ik al mijn tijd en uren tel dan heb ik een jaar gratis abonnement. 

Mvg G Wessels 

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • November 5, 2025

Hoi ​@G Wessels, echt enorm zuur dat je weer problemen ervaart en kan oprecht goed voorstellen dat je daar allesbehalve blij van wordt. We zijn inmiddels weer een paar dagen verder, wat is de status op dit moment? Voor directe ondersteuning met dit probleem kan ik je ook aanraden om hiervoor een belafspraak in te plannen met onze Helpdesk, dat schakelt bij dit soort problematiek toch wat makkelijker. Maar mocht je de voorkeur hebben om het via deze weg verder af te handelen dan is dat uiteraard ook geen enkel probleem!

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • November 5, 2025

Beste allemaal proficiat met 15 jaar bestaan.

Ik heb nu weer 1 wifi versterker kunnen ruilen die was nog in de garantie want die viel weer uit en starte weer automatisch op zonder dat je het merkte maar daarna weer problemen. Heb weeeeeer contact gehad met kpn en die vertelde me dat die was uitgevallen en opnieuw opgestart was. Ze adviseerde die wifi versterker te ruilen voor een nieuwe. Dat gedaan en doet het tot nu toe weer goed dit is 2 weken geleden. Dus we hopen dat het zo blijft. Anders trekken we weer aan de bel.

Mvg Geert Wessels 

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • November 6, 2025

Goedemorgen ​@G Wessels en bedankt voor je terugkoppeling!

Goed om te lezen dat je de Super Wifi om hebt kunnen ruilen en dat het sindsdien weer goed lijkt te werken, Uiteraard hoop ik dat het hiermee goed blijft gaan 🙏🏻En trek anders inderdaad vooral weer aan de spreekwoordelijke bel!

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • November 7, 2025

Heb weeeeeer problemen met de wifi versterkers kpn weeeeer gebeld en zeggen dat ze het wel doen maar je kunt niet zien wie erop de wifi versterkers  zitten. Terwijl technische dienst van kpn zegt je moet dat altijd kunnen wie erop zit als je naar boven loopt moet je kunnen zien welke telefoon het is. Heb weeeeer wifi versterkers gereset en weeeeeeer aan gesloten bedraad aan het modem. De versterkers hebben het 9 dagen goed gedaan. Nu kun je weer zien wie erop zit. Maar de medewerker van kpn zei dat je dat niet kunt zien maar die zal erwel geen verstand van hebben. Kreeg ook niet het idee dat ze er niet veel zin in had. Dus om de 1 a 2 weken moet je ze resetten dit is niet normaal en allemaal toe ze de update gedaan hebben. Kpn doe er iets aan en los het op. 

Mvg Geert Wessels 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • November 15, 2025

Beste 

Heb weeeeeeer problemen met wifi versterkers 1 wifi versterker was weer uitgevallen heb hem twee maal gereset en lukte niet reageerde niet op app. Ik heb de modem stroomvoorziening gemaakt en 30 sec gewacht en de stekker erweer in gedaan en dewifi versterker weer bekabeld aangesloten en toe ging het wel. Voor de zekerheid de ander wifi versterker ook maar weer gereset. Dit moet ik ongeveer om de 2 weken doen. Wie heeft hier ook veel last van. In mij ogen doet kpn er niets aan.

Mvg Geert Wessels 

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • November 20, 2025

Hi ​@G Wessels, ik neem het even van Jan over en zoals je ziet heb ik een eigen topic voor je aangemaakt, dan blijft het overzichtelijk. 

Fijn om te zien dat het nu weer werkt, maar dit zou niet om de twee weken moeten gebeuren. Mocht er weer problemen ontstaan, plaats hier een reactie en vermeld ook het volgende: 

• Type modem en de softwareversie ervan
  • Type versterker en wederom welke softwareversie hierop zit

De softwareversie vind je in de interface, deze bereik je in een browser via 192.168.2.254mijnmodem.kpn of instellen.local.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • November 22, 2025

Beste Alex

De wifi versterkers liggen erweer uit nu 1 week geleden heb ik ze weeeeer bekabeld aangesloten moeten sluiten. Nu dus weeeeer dit is toch niet normaal. We hebben box 12 versie nr v12.c.25.06.06.  En 2 wifi versterkers  zwart van kleur allebei versie nr sw2.c.25.05.08. Wat gaan jullie hier nu aan doen want ik ben het spuugzat elke keer dat gedoe.

Mvg Geert Wessels 

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • November 27, 2025

Hoi ​@G Wessels en wederom dank voor je terugkoppeling!

Zowel de SuperWifi punten als de Experia Box hebben de juiste softwareversie dus dit zou gewoon moeten werken. Daarom het advies om een zogenaamd schone installatie uit te voeren, ik verwacht dat het daarna gewoon moet werken zoals je dat mag verwachten.

Daarom het advies om deze stappen te doorlopen;

1. Zet alle SuperWifi punten uit en verwijder eventuele ethernetkabels.
  2. Zet het eerste SuperWifi punt aan en laat 'm helemaal opstarten.
  3. Reset dat eerste SuperWifi punt (resetknopje ingedrukt houden totdat deze meerdere keren rood knippert) en laat 'm helemaal opstarten. Na verloop van tijd zal het lampje paars gaan branden (fabrieksinstelling). Doordat er geen kabelverbinding is, kan dit SuperWifi punt niet communiceren met andere SuperWifi punten en is dus geïsoleerd.
  4. Herhaal stap 2 en 3 met het tweede SuperWifi punt (en daarna voor elke aanvullend SuperWifi punt). Laat ook bij dit SuperWifi punt de ethernetkabel er nog uit. Alle SuperWifi punten hebben nu een paars lampje.
  5. Reset nu het KPN modem (resetknopje ingedrukt houden totdat alles gaat knipperen). Laat deze weer helemaal opstarten (geef het 15 minuten). 
  6. Sluit nu het eerste SuperWifi punt aan op het modem met een ethernetkabel. Het SuperWifi punt zal zich nu installeren en koppelen aan het modem. Geef dit proces de tijd, laat de SuperWifi een half uur aangesloten. Als de installatie is gelukt dan brand het lampje groen. En zal bij het loskoppelen van de ethernetkabel het lampje groen blijven branden (na 1-2 minuten rood branden).
  7. Herhaal stap 6 met de eventuele andere SuperWifi punten.
  8. Nu kun je de SuperWifi punten verplaatsen in huis als voorheen.

Mocht je er op die manier onverhoopt niet uitkomen, dan het advies om hier een belafspraak voor in te plannen zodat we je hier rechtstreeks bij kunnen ondersteunen!

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • November 27, 2025

Beste Jan

Dit heb ik al zo vaak gedaan zoals beschreven staat maar na 1 a 2 weken is het weer knudde.

Mvg Geert Wessels 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • November 29, 2025

Beste Jan 

De wifi versterkers zijn erweeeeeeeeer uitgevallen wat een kloten zooi toch komt hier nu nog een oplossing  voor want dit is toch niet normaal moet ik hier voor elke maand €64,00 voor betalen. Met die *****KPN. Ben het nu zat.

Mvg Geert Wessels 

Admin: bericht aangepast op basis van onze huisregels