Skip to main content
Vraag

Problemen om mesh netwerk bestaande uit drie Superwifi punten te creëren

• April 23, 2025
  • 2 reacties
  • 67 keer bekeken

Beste Community, 

Ik loop tegen een probleem aan met de Experiabox V10 icm met de superwifi 2 versterkers. Ik heb deze versterkers in huis gehaald omdat ik graag een mesh netwerk wil, mede zodat ik een apparaat bekabeld kan aansluiten op het superwifi punt, zodat ik geen kabel hoef te trekken door mijn hele huis. 

Het probleem waar ik tegenaan loop is dat als ik een superwifi punt versie 2 verbind met mijn mijn Experia V10 modem, dat het superwifi punt zijn eigen netwerk creëert. In totaal heb ik 3 superwifi punten, en elke keer als ik er 1 bekabeld aansluit word er een nieuw netwerk gecreëerd. 

Ik ben inmiddels zover dat ik de wifi functies van het modem heb uitgezet. De hoofd node die direct aan het modem zit gekoppeld neemt dit mooi over, maar hiervan kan ik dan weer de SSID + WW niet aanpassen. Evenals het koppelen van de andere twee super wifipunten (draadloos) krijg ik niet voor elkaar. 

Uiteraard heb ik alle oplossingen die me aangeboden zijn al geprobeerd. (Modem reset, superwifi reset, opnieuw bekabeld aansluiten, nogmaals een reset) Ik kom er niet uit. Ik volg netjes de installatie gids. Ook als ik de klantenservice bel doe ik netjes wat me word opgedragen, maar onderaan de streep heb ik nog steeds geen mesh netwerk in huis. Op één of andere manier willen de superwifi punten niet met elkaar samen werken.

Misschien ook belangrijk om te weten is dat op mijn adres enkel een DSL aansluiting mogelijk is, en een maximale snelheid van 150mbps. Waarvan ik ongeveer 80mbps daadwerkelijk haal. (15mbps up). Ik ben de wanhoop nabij, heeft iemand een idee wat ik kan doen om dit probleem te verhelpen? 

Bij voorbaat dank. 

Groet 100Drenth

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

2 reacties

• April 23, 2025

Welke firmware heb je op de Experiabox staan?

Waar heb je de SuperWiFi's vandaan? Rechtstreeks bij KPN besteld? Of van marktplaats ofzo?

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • April 28, 2025

Goedemorgen ​@100Drenth , bedankt voor jouw bericht en welkom hier op de KPN Community :)

Allereerst fijn dat je je probleem zo duidelijk hebt beschreven en kan me goed voorstellen dat je dit graag werkend wenst te krijgen. Top ook dat je zelf al zoveel goede stappen al hebt doorlopen alleen jammer dat dit vooralsnog niet tot een oplossing heeft geleid. Het lijkt erop dat de Experia Box V10 de Super Wifi punten niet op de juiste manier aanstuurt waardoor elk Super Wifi punt zijn eigen netwerk begint in plaats van samen één mesh-netwerk te vormen. 

De wifi van de Experia Box V10 dient inderdaad uitgeschakeld te worden en vervolgens sluit je één Super Wifi punt bekabeld aan en wacht tot deze volledig is opgestart (totdat er een groen lampje vast brandt). Vervolgens koppel je daarna het 2e en 3e Super Wifi punt draadloos aan de hoofd node door ze hier dichtbij te plaatsen, ze zouden dan automatisch verbinding moeten zoeken!

Welke firmware heb je op de Experiabox staan?

Waar heb je de SuperWiFi's vandaan? Rechtstreeks bij KPN besteld? Of van marktplaats ofzo?

Hier ben ik ook benieuwd naar! Hoor het graag van je en zie je bevindingen dus ook graag tegemoet!