Skip to main content
Antwoord

Sinds ongeveer een maand heb ik onstabiel Wifi met 2 bedrade SuperWifi2's

• June 23, 2025
  • 11 reacties
  • 108 keer bekeken

Sinds ongeveer een maand onstabiel wifi met 2 (Bedraade) SuperWifi 2 punten.

Zodra ik ze allebij bedraad, valt Wifi regelmatig uit. Geen internet connectie.

Als ik 1 niet bedraad, blijft internet wel actief….

Zowel modem (V10) als SuperWifi punten al diverse malen gereset.

Iemand een tip?

Beste antwoord door wnijmeijer

Tijdens de installatie had ik zelf cat6a aansluitingen gemaakt, met UTP stekkers. Die was volgens de KPN monteur niet goed gegaan en die heeft er LSA aansluit punten aangezet en daarmee kon ik mijn netwerk via UTP kabels aansluiten.

Toch had ik daar niet een al te best gevoel bij, en nadat ik het volgende getroubleshoot had:

• Nieuw modem gaf hetzelfde probleem, dus het lag niet aan mijn Modem of aan mijn SuperWifi 2, er moest iets anders aan de hand zijn
  • Mijn eerste access point aangesloten op mijn kantoor Switch: geen problemen meer.
  • Dus het moest iets met mijn connectoren zijn

Oplossing:

• UTP connectoren bij mijn KPN modem vervangen van LSA naar een CAT6a wandcontactdoos, waar je dus makkelijk zelf de draden in kunt aanbrengen op een solide manier. Daar dan de UTP stekkers naar mijn modem toe
  • UTP connectoren vervangen in mijn kantoor naar ook een CAT6a wandcontactdoos geinstalleerd. Switch verbonden via UTP kabel naar deze wandcontactdoos

Tot nu (1 week) geen enkel probleem meer...

11 reacties

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • June 24, 2025

Goedemorgen ​@wnijmeijer en bedankt voor jouw bericht!

In eerste instantie zou ik beide Super Wifi punten terugzetten naar de fabrieksinstellingen door met een paperclip het reset gaatje circa 10 secondes ingedrukt te houden. Wacht vervolgens tot ze beide volledig zijn opgestart en alleen het witte lampje knippert. Zorg ervoor dat alleen het eerste Super Wifi punt bekabeld is aangesloten en koppel deze opnieuw. Wacht totdat het eerste Super Wifi punt stabiel wit gaat branden en schakel daarna het 2e Super Wifi punt in (nog niet bekabeld). Zorg ervoor dat deze eerst draadloos gaat koppelen met het eerste Super Wifi punt. Wanneer het lampje hier ook wit blijft branden kun je hem weer met kabel aansluiten. Dit zou er voor moeten zorgen dat de MESH configuratie blijft behouden. Mocht je hier niet uitkomen of directe ondersteuning wensen, weet dat je dan ook altijd een belafspraak in kunt plannen met onze Helpdesk!

• Auteur
  • Topper
  • July 3, 2025

Ja ja dit heb ik nu dus al 4x gedaan. Na een paar dagen gaat de boel gewoon weer down.

Ik heb alles bedraad aangesloten. En dat laat ik ook zo.

Na een paar dagen gaat de boel knipperen, zodra ik dan 1 SuperWifi 2 punt uitzet, herstelt de verbinding zich weer.
En dan na een aantal uur, stopt het eerste punt er ook mee (groen lampje brand gewoon, maar geen internet verbinding).

• Auteur
  • Topper
  • July 3, 2025

Nu stopt internet helemaal te werken, pas als ik al die waardeloze punten uitzet en het modem opnieuw start heb ik weer internet

• Auteur
  • Topper
  • July 3, 2025

Net modem omgeruild van v10 naar v12b… we zullen zien

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • July 3, 2025

Hopen dat dit de oplossing is ​@wnijmeijer , laat je hier nog even weten of het nieuwe modem voor de gewenste verbetering heeft gezorgd?

• Deelnemer
  • July 8, 2025

En? was dit de oplossing?

• Auteur
  • Topper
  • August 12, 2025

Het begint weer… iedere dag valt internet uit. Start met de Wifi punten die beginnen te knipperen (en die zijn beide bedraad aangesloten). En vervolgens valt ook de vaste verbinding uit.

Vaste verbinding herstelt zich, maar wifi alleen als ik die superwifi punten aan/uit zet.

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • August 13, 2025

Wat ontzettend flauw dat dit rare probleem nu toch weer terug is gekomen ​@wnijmeijer, terwijl het toch ruim een maand goed is gegaan 🙁Het is mij eerlijk gezegd een raadsel wat dit kan veroorzaken. De werking van je vaste verbinding, is niet iets waar de SuperWifi punten invloed op horen te hebben.

Zou je eens uit kunnen leggen wat er precies allemaal aan is gesloten bij jou thuis? Dus welke apparaten zoals een switch/router, DVS/homeplug, tv-ontvangers? En hoe zijn de SuperWifi punten zelf aan gesloten? Rechtstreeks met een kabel naar het modem of loopt dit via andere apparatuur?

• Deelnemer
  • August 14, 2025

Ik heb hetzelfde als ​@wnijmeijer .. 2 bedrade SuperWifi extenders aan een Experia Box 10 (Firmware V10.C.25.08.03). Werkte voor de upgrade van een aantal maanden geleden vlekkeloos. Sinds die upgrade alleen maar ellende. De nieuwste firmware lijkt het wel iets beter te doen. het werk heel eventjes (soms een uurtje, soms maar 10 minuten) prima. Dan is de internet verbinding ineens weg, groene lampjes knipperen op de SuperWife extenders. Pas na een herstart van het modem werkt het e.a. weer. 

Ik ga maar eens kijken of er andere aanbieders zijn die het beter voor elkaar hebben want dit is niet werkbaar zo.

• Auteur
  • Topper
  • Antwoord
  • September 21, 2025

Tijdens de installatie had ik zelf cat6a aansluitingen gemaakt, met UTP stekkers. Die was volgens de KPN monteur niet goed gegaan en die heeft er LSA aansluit punten aangezet en daarmee kon ik mijn netwerk via UTP kabels aansluiten.

Toch had ik daar niet een al te best gevoel bij, en nadat ik het volgende getroubleshoot had:

• Nieuw modem gaf hetzelfde probleem, dus het lag niet aan mijn Modem of aan mijn SuperWifi 2, er moest iets anders aan de hand zijn
  • Mijn eerste access point aangesloten op mijn kantoor Switch: geen problemen meer.
  • Dus het moest iets met mijn connectoren zijn

Oplossing:

• UTP connectoren bij mijn KPN modem vervangen van LSA naar een CAT6a wandcontactdoos, waar je dus makkelijk zelf de draden in kunt aanbrengen op een solide manier. Daar dan de UTP stekkers naar mijn modem toe
  • UTP connectoren vervangen in mijn kantoor naar ook een CAT6a wandcontactdoos geinstalleerd. Switch verbonden via UTP kabel naar deze wandcontactdoos

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • September 22, 2025

Goedemorgen ​@wnijmeijer!

Oplossing:

Dat is echt super om te lezen en helemaal fijn dat je deze oplossing ook hier nog even met ons deelt! Houd het uiteraard wel even goed in de gaten want mochten de problemen onverhoopt toch terugkeren, laat het ons dan vooral weten! Hopelijk is dat natuurlijk niet nodig maar weet dat we voor je klaar zitten mocht er toch iets zijn!