Skip to main content
Antwoord

Slechte wifi op SuperWifi 1, en niet teruggebeld na contact

• May 10, 2025
  • 5 reacties
  • 67 keer bekeken

Na update modem werken de witte wifi versterkers slecht .

Op 8 april contact gehad met de service lijn van kpn.

Hier gaven ze aan dat de witte wifi punten vaak klachten hadden na een update. Ik zou terug gebeld worden. Op mijn verzoek na 16:30.Helaas  niet teruggebeld .

Op 22 april weer telefonisch contact gehad.alles uitgelegd .afspraak gemaakt dat ik gebeld zou worden na 16:30  

Vandaag 10 mei nog steeds niet gebeld door kpn.

Hopelijk dat ik deze manier wel geholpen wordt. 

Met vriendelijke groet J. Kreijkes Rijssen

Beste antwoord door Noordzee

Hallo ​@Jan 1970 ,

Check dan nog wat zaken om te controleren. Ik weet niet wat je allemaal precies doorlopen hebt dus het kan zijn dat ik in herhaling val: 

• Check in het modem wat de WPA instelling is. Als deze op WPA 3 staat, zet hem terug op WPA 2. De SuperWifi 1 ondersteunen alleen WPA 2, en als deze instelling in je modem overeenkomt met de SuperWifi kan de performance verbeteren. Je vindt dit onder Wifinetwerk bij de optie Beveiliging.
  • Als je in de webinterface van het modem naar het Thuisnetwerkoverzicht gaat, klik dan op een SuperWifi en ga naar het tabje WiFi-Radio. Pas deze aan naar deze instellingen, als het punt op dit moment niet zo ingesteld is: 
  • Sluit het SuperWifi punt dat nu niet goed meedraait rechtstreeks bekabeld aan op je modem. Werkt hij dan wel?

Meer informatie: 

In dit topic staan meer tips om jouw WiFi te verbeteren: 

Werkt het dan nog steeds niet? Volg dan (toch weer opnieuw) de instructie van moderator Erik: 

Erik van KPN schreef:

Ja, SuperWifi 1 kan wifiproblemen geven na de update. Hier zijn verschillende oorzaken voor. En voor een groot deel van de problemen hebben we gewoon oplossingen.

Als dat niet zo is, dan kun je het beste contact opnemen met onze telefonische collega's. Plan hiervoor makkelijk zelf een terugbelafspraak. Dan bellen we je terug op een moment dat jou uitkomt. De collega die je spreekt zal met jou nogmaals de boel even doorlopen. Mocht dat niet tot resultaat leiden kan er een melding worden aangemaakt voor de achterliggende afdeling. Die nemen dan weer contact met je op voor verdere afhandeling. En die verdere afhandeling kan betekenen dat je SuperWifi 1 vervangen worden door SuperWifi 2. Maar dat is geen garantie

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

5 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • Antwoord
  • May 10, 2025

Hallo ​@Jan 1970 ,

Check dan nog wat zaken om te controleren. Ik weet niet wat je allemaal precies doorlopen hebt dus het kan zijn dat ik in herhaling val: 

• Check in het modem wat de WPA instelling is. Als deze op WPA 3 staat, zet hem terug op WPA 2. De SuperWifi 1 ondersteunen alleen WPA 2, en als deze instelling in je modem overeenkomt met de SuperWifi kan de performance verbeteren. Je vindt dit onder Wifinetwerk bij de optie Beveiliging.
  • Als je in de webinterface van het modem naar het Thuisnetwerkoverzicht gaat, klik dan op een SuperWifi en ga naar het tabje WiFi-Radio. Pas deze aan naar deze instellingen, als het punt op dit moment niet zo ingesteld is: 
  • Sluit het SuperWifi punt dat nu niet goed meedraait rechtstreeks bekabeld aan op je modem. Werkt hij dan wel?

Meer informatie: 

In dit topic staan meer tips om jouw WiFi te verbeteren: 

Werkt het dan nog steeds niet? Volg dan (toch weer opnieuw) de instructie van moderator Erik: 

Erik van KPN schreef:

Ja, SuperWifi 1 kan wifiproblemen geven na de update. Hier zijn verschillende oorzaken voor. En voor een groot deel van de problemen hebben we gewoon oplossingen.

Als dat niet zo is, dan kun je het beste contact opnemen met onze telefonische collega's. Plan hiervoor makkelijk zelf een terugbelafspraak. Dan bellen we je terug op een moment dat jou uitkomt. De collega die je spreekt zal met jou nogmaals de boel even doorlopen. Mocht dat niet tot resultaat leiden kan er een melding worden aangemaakt voor de achterliggende afdeling. Die nemen dan weer contact met je op voor verdere afhandeling. En die verdere afhandeling kan betekenen dat je SuperWifi 1 vervangen worden door SuperWifi 2. Maar dat is geen garantie

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • May 10, 2025

Hallo noordzee,

Bedankt voor je reactie.

Helaas heb ik totaal geen technisch inzicht .

Ik ben echt afhankelijk van iemand die er mij telefonisch doorheen helpt. Of nog beter een monteur die bij ons de boel kan verhelpen. 

Wat betreft het verhaal van Erik: 

Ik heb al meerdere keren gebeld met kpn maar ze bellen niet terug.

Maar nogmaals bedankt voor je reactie. 

Groet Jan

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • May 11, 2025

Graag gedaan ​@Jan 1970 ,

Mijn advies is nogmaals een terugbelverzoek in te schieten. Zie daarvoor de link uit mijn eerste reactie. 

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@Jan 1970, welkom op onze community! Heb je mijn telefonische collega's nog gesproken? Je kan ook altijd even bellen naar 0800-0402 als het met de terugbelafspraak niet lukt

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • May 19, 2025

Graag gedaan ​@Jan 1970 ,

Mijn advies is nogmaals een terugbelverzoek in te schieten. Zie daarvoor de link uit mijn eerste reactie. 

​@Jan 1970 

Heb je al gebeld met 0800-0402 of ben je al teruggebeld?Â