Skip to main content
Antwoord

Smart switches koppelen via SuperWifi 2

• January 7, 2025
  • 8 reacties
  • 83 keer bekeken

Sinds een week heb ik glasvezel internet van kpn, BOX 12 en 1 superwifi 2 punt.

Het lampje van superwifi punt brand groen (goede verbinding). Ik heb ook een speedtest via kpn gedaan, en die is ook ok. Ik koppel nu 2 smart switches aan het thuisnetwerk via superwifi2 punt. (Hangen in dezelfde ruimte, enkele meters van het superwifi2 punt). Het koppelen gaat goed. De werking is op dat moment ook goed, bedienbaar via de smartphone.

Als ik een tijd later check met mijn smartphone, zijn de 2 switches offline. Ik kijk in het modem via mijn laptop naar de switches die ik gekoppeld heb aan het super2 punt en zie dat ze wel in de lijst staan, maar geen ip adres hebben. 

Ik heb al van alles geprobeerd. Superwifi punt verplaatst, modem en superwifi2 gereboot, switches opnieuw gekoppeld, maar niks helpt.

De 2switches zijn de enige apparaten gekoppeld aan superwifi2. Ik heb ook enkele apparaten gekoppeld via modem wifi en die werken perfekt.

Voorheen met Ziggo en 1 extra wifi pod werkte alles prima. (dit alleen om aan te geven dat het geen nieuwe installatie van mijn thuis netwerk is)

Beste antwoord door Remco van KPN

Dan zou ik eens een extra Wifi-netwerk instellen op 2.4 Ghz Jacq S

Waar je dan specifiek de switches mee verbind.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

8 reacties

• January 7, 2025

Ik zie die in meer topics. Aangesloten apparaten zonder ip adres. 

Gebruik je het "Extra WiFi" netwerk? 

WPA3 uit? Ook niet op WPA3/WPA2? Maar echt op WPA2?

Als dat niet helpt: IPv6 uitzetten? 

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 8, 2025
  • ik gebruik geen extra wifi netwerk
  • hij staat op WPA2
  • IPv6 uitgezet

Het probleem blijft. Soms zijn de 2 switches online en werken ze goed. Even later zijn ze weer offline.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Moderator
  • January 10, 2025

Hoi Jacq, wat voor een type smart switches heb je precies in huis? Kunnen die overweg met de 5Ghz band van het Wifi-netwerk?

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 10, 2025

Nee, het zijn 2.4 Ghz switches.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Moderator
  • Antwoord
  • January 10, 2025

Dan zou ik eens een extra Wifi-netwerk instellen op 2.4 Ghz Jacq S

Waar je dan specifiek de switches mee verbind.

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 11, 2025

Ik heb IPv6 uit gezet en alles werkt sindsdien zoals het hoort.

Wat is beter, een extra 2,4Ghz netwerk toevoegen en hier de switches aan verbinden? Of IPv6 uitschakelen?

Graag voor en nadelen benoemen.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Moderator
  • January 13, 2025

Lastig te beoordelen Jacq. Ik neig vaak zelf naar een extra netwerk omdat ik het verband niet echt zie met IPV6 maar als dit nu werkt zou ik het zo even laten. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 13, 2025

OK, bedankt voor het meedenken iedereen.

Ik laat IPv6 uitgeschakeld.