Skip to main content
Antwoord

Smart WiFi punten niet meer zichtbaar na iedere herstart

• April 24, 2025
  • 10 reacties
  • 63 keer bekeken

dRichardK
Helper
Forum|alt.badge.img

Telkens wanneer ik mijn modem herstart, is het modem de Smart wifi 2.0 kwijt. En moet ik ze elke keer weer toevoegen. Opnieuw opstarten, stroom eraf. Heeft geen effect. Alle lampjes van de smart wifi punten branden dan oranje. Ze zijn niet meer zichtbaar in de mijn Kpn app.

Waarom is dit iedere keer?

Iemand dezelfde ervaring

Beste antwoord door dRichardK

Klopt ​@Maja van KPN ik heb dan wel gewoon internet de box werkt gewoon prima. Het zijn enkel de superWif punten die raar doen. Ik heb daarom ook maar het automatisch uitschakelen stop gezet 😀. 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

10 reacties

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • April 28, 2025

Hi ​@dRichardK, dit klinkt toch wel behoorlijk irritant 😕 een oranje lampje houdt in dat er wel een verbinding is, maar dat die niet optimaal is. Hoe jij het omschrijft, klinkt het echter alsof er helemaal geen verbinding meer aanwezig is. Hoe heb je de wifipunten verbonden met je modem? Is dat draadloos of zijn ze juist bekabeld verbonden? En mochten ze bekabeld verbonden zijn, is dat dan met een rechtstreekse kabel of loopt dit via andere apparatuur zoals een extra router of switch?

dRichardK
Helper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • April 29, 2025

Hoi ​@Maja van KPN , De wifi punten zijn draadloos verbonden. Ik heb 1 gb internet, dus als de snelheid halveert op het eerste punt vind ik dat niet heel erg. De snelheid is overigens prima op dat eerste punt, voor TV/netflix/gamen is het prima. 

Maar ik weet niet of het aan de app ligt of aan mij, maar normaal kon je in MijnKPN app de wifi punten zien en herstarten. Dit lukt mij ook niet meer. Ik zie de punten wel en ik zie de hele topologie. Maar kan dan de betreffende wifi punt niet herstarten. Als ik het wifi punt selecteer en uit wil zetten,(om een of andere reden) lukt me dat niet via de app. Verder vind ik het fijn om 1 x in de 1 à 2 maanden het hele netwerk te herstarten. Dit gebeurt s'nachts dus merk er zelf niks van. Alleen de volgende morgen. Dan staan dus al mijn wifi punten op oranje. Er is dan wel verbinding, maar zie ze niet meer in de mijnkpn app. Ze staan dan zeg maar vanaf 3 uur snachts oranje te zijn. Je zou kunnen denken herinstalleer de app, maar op een andere device heb ik hetzelfde probleem. Ik heb 3 wifi punten en deze branden dan allemaal oranje. Wat dan weer wel vreemd is, als ik er een 5 minuten van het stroomnet haal en weer aanzet worden ze allemaal weer groen. 🤔

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • April 30, 2025

Het is inderdaad normaal dat je jouw wifipunten kunt herstarten via de app, dat jij dit met 2 devices niet meer kunt begrijp ik dan ook niet helemaal ​@dRichardK. Onderaan hoort een ‘opnieuw opstarten’ knop aanwezig te zijn, ontbreekt die helemaal bij jou of zie je hem wel maar gebeurt er niks als je er op klikt? Zou je anders bij 1 van de devices toch de app willen herinstalleren? Wie weet maakt dat toch een verschil!

Verder begrijp ik dat dit elke keer gebeurt als je het hele netwerk herstart, hoe doe je dat precies? Dat dit in de nacht gebeurt lijkt aan te geven dat je dit automatisch hebt geregeld? 

• April 30, 2025

Smart wifi

Gebruik jij WiFi punten van Ziggo bij KPN? 

https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet-wifi/smartwifi

dRichardK
Helper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • May 6, 2025

​@Marlon92 Nee, gewoon de zwarte Superwifi 2.0 van KPN. Maar voorheen werkte het gewoon goed. Nu sinds een paar maanden werkt het niet meer zoals ik zou verwachten. Ik heb inmiddels wel in de gaten dat als het netwerk inclusief Isra punt compleet herstart is. ​@Maja van KPN  Deed ik via een tijdklok 5 minuten uit en dan weer aan.

Als ik dan 1 wifi punt echte helemaal van het stroom haal en na enkele minuten weer aansluit dat dan alle wifi punten groen gaan branden. Doe ik dit niet of ik druk de aan en uitschakelaar achterop dan blijven alle (3) wifi punten oranje branden.

Het opnieuw opstarten van een wifi punt via de app werkt vaak niet, of het duurt heel lang voor het wifi punt herstart.

Het is verder niet zo'n groot probleem alleen hinderlijk. En ik wil weten waarom het ineens niet meer goed werkt. Komt dat door de app updates, Modem updates.

SuperWifi 2: SW2.C.25.05.02

MijnKPN app  6.33.2

KPN Box 12: V12.C.24.16.14

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Ik snap dat 't hinderlijk is, het zou mooi zijn als dit allemaal soepel verliep zonder dat je er zelf nog weer mee aan de slag moet gaan ​@dRichardK 

Bij een net geïnstalleerde SuperWifi 2 zal het lampje een 15 minuten oranje blijven branden. Dit is de fase waarin de SuperWifi 2 al wel succesvol verbonden is, maar nog bezig is met netwerkanalyse. Nadat dit klaar is zal het lampje weer groen gaan branden. Heb je al wel eens zo lang gewacht? Het kan zijn dat de SuperWifi dit na elke herstart opnieuw door gaat lopen, en dat ze daarom eerst dus even oranje zijn. 

dRichardK
Helper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • May 6, 2025

​@Maja van KPN  Ja, ik snap dat als hij net geïnstalleerd is, dat het dan wat langer kan duren. In mijn geval ging het netwerk om 3 uur van het stroom en 3:05 weer aan. Om 6:00 s’ochtens branden de SuperWifi lampjes nog steeds oranje. Dus ruim 3 uur wachten. Maar wat jij schrijft kan ook hoor, dat dit normaal is bij iedere herstart. Maar je zou verwachte dat na een paar uur alles wel weer normaal is. Stel dat de stroom uit zou vallen en we niet thuis zijn. Dan werkt de Wifi niet goed.

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Je zou inderdaad verwachten dat het na een paar uur allemaal weer zou werken ​@dRichardK, dus ik heb er vanuit ons niet echt een verklaring voor. Kan best zijn dat er door het abrupt uit- en weer aangaan van het modem, toch iets gebeurt waardoor het automatisch verbinden niet goed gaat. Je zou overigens nog wel gewoon de wifi van de Box 12 moeten hebben, gaat dat wel goed of heb je helemaal géén wifi totdat je de SuperWifi punten weer van oranje af krijgt? 

dRichardK
Helper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • Antwoord
  • May 12, 2025

Klopt ​@Maja van KPN ik heb dan wel gewoon internet de box werkt gewoon prima. Het zijn enkel de superWif punten die raar doen. Ik heb daarom ook maar het automatisch uitschakelen stop gezet 😀. 

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Ok top dat de rest in ieder geval wel weer goed opstart. Aangezien het alleen mis gaat bij het automatisch opstarten, snap ik dat je dit nu stop hebt gezet ​@dRichardK, dan maar af en toe handmatig herstarten op een moment dat 't goed uitkomt 😅