Skip to main content
Beantwoord

Snelheid Super wifi punten valt tegen

• February 7, 2025
  • 7 reacties
  • 295 keer bekeken

L.S.

Ik heb glasvezel met een router V12 en 1 bedraad wit wifi punt, verder 3 witte wifi punten niet bedraad.

Werkt perfect, maar de snelheid bij de wifipunten is niet hoger dan 75Mbps down en 140 Mbps up.

Ik heb een abonnement van 1 Gb.

Is dit normaal of is er iets mis? 

Ik vindt die snelheid op de wifi punten namelijk nogal langzaam voor dit abonnement.

Iemand een idee hoe ik deze snelheid kan verhogen?

Beste antwoord door Denise van KPN

Hi ​@Yuka de herder, welkom bij de KPN Community! 💚

Ik kan me voorstellen dat je met een 1 Gbit/s glasvezel abonnement een hogere snelheid verwacht. Maar via wifi is niet altijd te garanderen. Wifi is namelijk een draadloos signaal en daarmee afhankelijk van allerlei omgevingsfactoren. Toch snap ik dat je graag wilt kijken of er meer uit te halen valt. Ik heb daarom 2 artikelen voor je om door te nemen:

Snelheid te laag bij KPN Glasvezel? Doe de check!

De KPN Wifi Manager

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

7 reacties

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • Antwoord
  • February 10, 2025

Hi ​@Yuka de herder, welkom bij de KPN Community! 💚

Ik kan me voorstellen dat je met een 1 Gbit/s glasvezel abonnement een hogere snelheid verwacht. Maar via wifi is niet altijd te garanderen. Wifi is namelijk een draadloos signaal en daarmee afhankelijk van allerlei omgevingsfactoren. Toch snap ik dat je graag wilt kijken of er meer uit te halen valt. Ik heb daarom 2 artikelen voor je om door te nemen:

Snelheid te laag bij KPN Glasvezel? Doe de check!

De KPN Wifi Manager

• February 10, 2025

Met witte SuperWiFi's ga je nooit in de buurt komen van de 1 gbit. Daarvoor heb je WiFi 6 nodig. Dat ondersteunen ze niet.

Draadloos is ook een beperkende factor. Bekabeld is veel beter.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • February 10, 2025

Maar wat is de snelheid die ik wel kan halen dan? 

Inmiddels haal ik de 100mbps. maar ja dat is nog steeds maar 10% van het maximum.

Als dit het is dan weet ik dat en stel ik mijn abonnement naar beneden bij.

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Je zou wel een hogere snelheid moeten kunnen halen met de SuperWifi. Heb je al naar de artikelen in mijn vorige bericht gekeken?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • February 11, 2025

Ja, dat heb ik en daarom is de snelheid wat hoger, maar meer dan dat wordt het niet. 

Dat is toch echt niet meer dan 10% van het abonnement. Vind ik nogal mager.

Maar goed, kennelijk is dit wat het is.

Tenzij er nog een briljante tip is.

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • February 11, 2025

Beste ​@Yuka de herder hebben de witte wifipunten de nieuwste update al, zie link:

Succes.

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Behalve de tips die ik heb gegeven, weet ik niet nog dé gouden tip. Maar misschien kun je nog naar de tip van ​@JanD kijken.