Skip to main content
Beantwoord

Sonos systeem werkt niet omdat IP-adres van twee SuperWifi 2.0 verschillen

• December 31, 2025
  • 4 reacties
  • 44 keer bekeken

met klantenservice aan de lijn gezeten die komen er niet uit.

ik heb sonos geluidsysteem. Boxen in de tiny house doen het niet. Sonos gaf aan dat dit komt doordat het IP 192.168.22.8 in de tiny house anders is dan de IP in de woonkamer met 192.168.2.10.

Ik krijg de bedrading niet anders zonder te gaan slopen.

We hebben ingelogd op de modem. Daar hebben we via "ip adres reserveren" het IP adres van het tiny house verandert naar de IP van de woonkamer. Helaas was ik daardoor opeens alle sonos-boxen kwijt.

wat te doen?

Beste antwoord door Alex van KPN

Hi ​@Tiny House, welkom allereerst bij onze community en dank aan de medegebruikers voor het meedenken. 

We hebben ingelogd op de modem. Daar hebben we via "ip adres reserveren" het IP adres van het tiny house verandert naar de IP van de woonkamer. Helaas was ik daardoor opeens alle sonos-boxen kwijt.

5 minuten later kwamen opeens alle boxen online. Dus de aangedragen oplossing is wel de juiste.

Fijn om te zien dat het zo is gelukt. Dank ook voor de terugkoppeling, hier hebben andere meelezers ook veel aan.

4 reacties

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • December 31, 2025

5 minuten later kwamen opeens alle boxen online. Dus de aangedragen oplossing is wel de juiste.

• December 31, 2025

IP 192.168.22.8

Is dit een tikfout? Of is het echt 22?

Welk ip adres de SuperWiFi's hebben maakt geen bal uit. En dat ze beide een ander ip adres hebben is logisch.

Twee apparaten met hetzelfde ip adres kan niet. Net zo goed als dat 2 huizen met hetzelfde huisnummer in dezelfde straat ook niet kan.

Maar het eerste stukje, t/m die 2 dus, dat moet wel hetzelfde zijn. Dus niet 22...

• December 31, 2025

De bedrading is het probleem niet. Wat vreemd is dat het SW punt in het Tiny House niet binnen het standaard IP bereik zat dus 192.168.2.8

In principe hoort elk sw punt en daarop aangesloten apparaten een IP adres uit de modem router te krijgen.

Wat is de bedoeling van de boxen in het Tiny House moeten deze dezelfde audio doorgeven als de woonkamer?

Wezenlijk zou je alles opnieuw moeten instellen zonder reserveringen. 

Ondertussen is het blijkbaar verholpen de SW in de woonkamer zal een nieuw ip adres hebben gekregen. En daarmee ook de boxen in de woonkamer.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • Antwoord
  • January 3, 2026

Hi ​@Tiny House, welkom allereerst bij onze community en dank aan de medegebruikers voor het meedenken. 

Fijn om te zien dat het zo is gelukt. Dank ook voor de terugkoppeling, hier hebben andere meelezers ook veel aan.