Skip to main content
Vraag

Super wifi verliest elke 2 dagen verbinding

• September 28, 2025
  • 2 reacties
  • 41 keer bekeken

Ik weet echter niet zeker of dit nog steeds zo goed werkt als voorheen. Als ik een laptop van zolder naar de woonkamer verplaats, werkt de wifi niet meer - hij wordt weergegeven als verbonden met het netwerk, maar internet werkt niet. Ik moet de verbinding verbreken en opnieuw verbinden, wat suggereert dat ik in feite twee verschillende wifi-netwerken heb - één op de SuperWIFi 2-punten en één op de modem.

Ik heb veel metaal in de vloer wat het signaal dempt - tot de v10-update had ik op elke verdieping een superwifi-punt, plus één via een bekabelde verbinding in het tuinhuisje - en alles werkte prima.

Om het nog erger te maken, verliest het superwifi-punt op de eerste verdieping nu om de twee dagen de verbinding, de led wordt rood en blijft zo staan ​​totdat ik hem handmatig reset.

Weet iemand of ik de wifi van de Experia Box kan uitschakelen en de superwifi gewoon kan laten werken?

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt

2 reacties

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • September 29, 2025

Oké, ik kan mijn eigen vraag beantwoorden.

Het lijkt het beste om de wifi in de modem uit te schakelen. De nieuwe gebruikersinterface laat veel te wensen over: pas als je op "wifi uitschakelen" klikt, wordt gevraagd of alleen de hoofdunit of ook de extenders moeten worden uitgeschakeld. Ik heb de wifi van de hoofdunit uitgeschakeld en nu werken de extenders weer goed en werkt roaming weer. Maar of ik nu de extenders uitschakel en de wifi van de hoofdunit gebruik, of alleen de extenders, de Thuis-app kan geen verbinding meer maken met de box.

Verder werkt het topologiescherm niet goed. Hopelijk wordt dat opgelost. Momenteel gebeurt er niets als ik op "55 extra apparaten" klik.

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • October 6, 2025

Goedemorgen ​@ognacy , bedankt voor jouw bericht en welkom hier op de KPN Community!

In de basis heb je gewoon 1 netwerk maar het lijkt erop dat de sturing van met welk punt het eindapparaat verbindt lijkt niet lekker te gaan. De wifi van de Experia Box v10 uitschakelen is op dit moment dan ook een goede workaround. Verbetering van de communicatie tussen het modem en de wifi punten is iets dat de aandacht heeft van ons modem team voor de komende update(s).  Problemen met de topologie zijn (ook) bekend en er wordt aan een herstel hiervoor gewerkt. De KPN Thuis app kun je trouwens niet meer gebruiken en daarvoor kun je tegenwoordig de MijnKPN app gebruiken.