Skip to main content

SuperWifi 1 branden groen, maar apparaten verbinden er niet mee

• March 31, 2025
  • 4 reacties
  • 273 keer bekeken

Goedenavond,

Ik ervaar hetzelfde probleem. Ik maak gebruik van een Box 12 modem in combinatie met drie SuperWifi 1 punten. Alle lampjes op zowel het modem als de SuperWifi-punten branden groen, en ook in de modeminstellingen lijkt alles correct gekoppeld te zijn.

Het modem en de SuperWifi-punten heb ik meerdere keren gereset, volgens het advies en stappenplan dat op dit forum gedeeld is via de updatepagina voor SuperWifi 1. Alles is daarna opnieuw gekoppeld, maar het probleem blijft bestaan. Alleen in de directe omgeving van het Box 12 modem werkt het internet goed. In andere delen van het huis, zelfs waar een SuperWifi-punt staat valt de verbinding regelmatig weg of is deze erg traag. Dit gebeurt op meerdere apparaten.

Ik hoor graag of er een oplossing is, want op deze manier is het netwerk niet bruikbaar voor thuiswerken.

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

4 reacties

• Auteur
  • April 2, 2025

Het systeem functioneert nog steeds niet goed. In het modem verschijnt telkens de volgende melding:

Dit apparaat is momenteel niet actief in het thuisnetwerk maar eerder wel succesvol gekoppeld geweest op deze master. Mogelijk is het apparaat uitgezet, de stroom toevoer uitgevallen, een tijdsschema is actief of op andere manier is de verbinding bewust of onbewust verbroken. Zodra het apparaat weer actief wordt zal de verbinding automatisch hersteld worden.

Terwijl dit apparaat goed is gekoppeld met het modem en al meerdere keren is gereset. Sterker nog: na de laatste reset werkte het apparaat even, maar na een paar dagen verscheen opnieuw deze foutmelding.

Zo is er niet meer mee te werken. Ik verzoek KPN dringend om dit probleem snel en definitief op te lossen.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Wat een vervelende situatie en ik snap dat je daarvan baalt. Heb je de stappen in dit artikel toevallig al een keer gevolgd? En betreft dit ook deze software versie? Zijn de punten bekabeld met het modem verbonden of draadloos? 

• Auteur
  • April 3, 2025

Bedankt voor je reactie

Ik heb geprobeerd de link in je bericht te openen, maar deze werkt helaas niet. Ik heb inmiddels echt alles geprobeerd wat op het forum is aangegeven, ook de stappen die genoemd worden bij andere gebruikers met hetzelfde probleem.

Dit is mijn software versie: SW1.C.24.13.06

De SuperWifi-punten zijn draadloos verbonden, niet bekabeld.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Dan zou ik nog even hier kijken:

Werkt dat niet dan zou ik even contact zoeken met de klantenservice zoals in het artikel staat beschreven.