Skip to main content
Vraag

SuperWifi 1 in combinatie met V10 wil niet updaten

• December 11, 2025
  • 1 reactie
  • 13 keer bekeken

Goede avond,
sinds de update van de V10 experiabox naar KPN-firmware blijft mijn wifi weigeren. Ik heb al avonden lang de adviezen en suggesties uit het forum geprobeerd, niets werkt. Het bereik van vóór de update heb ik gewoon nodig.
Ik heb :
* modem V10, met firmware 25.08.15 . het modem werkt goed, wifisignaal staat aan. Ik ben er tevreden mee.
* witte superwifi-1 , met firmware C.25.14.02 . deze werkt bedraad en is met modem gekoppeld (synced) als Extender.
* nog een witte superwifi-1 , oude firmware 1.00.22 . als verbonden apparaat via een wifi-bridge aan het LAN-gedeelte van het modem. Hier lukt niets bij, met een RJ45 aangesloten of via WPS-koppeling getracht.
De laatste poging was naar een advies van moderator Erik:
- superwifi beide ontkoppeld en uitgeschakeld.
- foute superwifi opgestart, waarna paperclip-reset en uitzetten bij groen knipperen. geen RJ-45.
- modem naar fabrieksinstellingen via software. na opstart weer uitgezet.
- modem weer gestart, waarna paperclip-reset. gewacht op completering van opstart.
- foute superwifi met RJ45 op modem aangesloten
- foute superwifi opgestart.

Het ding heeft de gehele nacht aangestaan, maar nogsteeds de oude firmware 1.00.22 , en benaderbaar op het ding z'n eigen webadres.
Deze procedure ook eerder uitgevoerd met ook de goede superwifi bedraad op het modem aangesloten, dit maakt geen biet uit.
Ook de webpagina "Wifistoring oplossen mer 4G of 5G" helpt niets en draait maar om dezelfde vragen heen. Maakt niet uit of er 1 of 2 superwifi's aan hangen: het vraagt naar de "goede" en ziet de "foute" nooit.

Is er aan manier om dit ding handmatig de nieuwe firmware door de strot te duwen? Kunnen jullie dit forceren? Kan ik er mee naar een kpn-winkel om het daar achter een modem te laten hangen?
Graag hoor ik jullie advies, Benny

1 reactie

Jasper van KPN
Moderator

Welkom op de community ​@Benny75. Dat 1 SuperWifi1 niet bijgewerkt is is raar inderdaad! De V10 en de eerste SW1 hebben beiden de meest recente versie, maar die andere SW1 blijft de oude versie houden dus. Waarom die zo eigenwijs is moeilijk te zeggen zo, maar ik wil kijken of we er meer over kunnen zien. Zou je daarvoor je profiel volledig in kunnen vullen en een seintje geven als je dat hebt gedaan?

Een winkel zal hierbij niet kunnen helpen, dus die reis hoef je niet te maken.