Skip to main content
Beantwoord

SuperWifi 1 punt komt niet terug in topologie overzicht na de update

• October 30, 2025
  • 36 reacties
  • 452 keer bekeken

Toon eerste bericht

36 reacties

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • November 12, 2025

Het topic kan afgesloten worden, mijn probleem met mijn Superwifi punten is opgelost door omruil voor Superwifi 2 punten. Daar ben ik blij mee👍

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • November 13, 2025

We hebben al even contact gehad via een privébericht, maar mooi dat het zo opgelost kon worden! 

Forum|alt.badge.img
  • Nieuwkomer
  • November 18, 2025

@Alain Raap Graag hoor ik of het euvel is opgelost. Ook na meerdere reset pogingen heb ik de 2de SW niet aan de praat kunnen krijgen.

Forum|alt.badge.img
  • Nieuwkomer
  • November 18, 2025

@Arjan van KPN Begrijp ik het goed dat omruilen van de SW punten het probleem oplost ?

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • November 18, 2025

@Mari08 bij mij is het nu opgelost inderdaad, alles werkt weer zoals het hoort met de juiste software

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • November 20, 2025

Hey ​@Mari08. Bij Alain Raap ging er wel iets specifieks mis, waardoor uiteindelijk de SuperWifi punten omgeruild zijn. Voor jou is toch eerst het advies om een eigen topic aan te maken om te kijken of we het samen kunnen oplossen. In de meeste gevallen is dat namelijk wel mogelijk.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • December 10, 2025

Ik heb sinds kort twee Superwifi 2 punten in mijn Wifi netwerk. Als ik via http://192.168.2.254/ of de App kijk welke apparaten verbonden zijn, zie ik slechts 1 Superwifi punt, zonder verbonden apparaten. Als ik het modem herstart dan zie ik ze beiden weer verschijnen en worden de connecties weer via de Superwifi punten gemaakt. Ik heb Wifi op het Experia Box 10 apparaat uitgezet. Zijn er meer gebruikers die hier last van hebben?

Admin: samengevoegd met eigen topic

Flitsend
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+8
  • Slimmerik
  • December 12, 2025

@Alain Raap Dat kan natuurlijk niet de bedoeling zijn. Werken de SuperWifi punten nog wel of is je bereik ook achteruit gegaan? 

Ik zou je modem even stroomloos maken voor 30 seconden (echt de stekker uit het stopcontact) en weer inpluggen. Heb je dat al geprobeerd om je overzicht weer correct te krijgen? 

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • December 12, 2025

Het kan een topologie issue zijn of toch een connectieprobleem tussen de versterkers en het modem. Heb je misschien een switch aangesloten in je netwerk? En daar ook één van je versterkers op aangesloten? Daar wil de topologie nog wel eens moeite mee hebben. 

Ik merk het ook wel eens in mijn eigen setup dat de SuperWifi 2 ineens verdwenen is in de topologie. Hij werkt dan nog wel goed, want ik heb geen klachten wat betreft verbindingen in huis. Het devies is dan om even een herstart van het thuisnetwerk te doen (via de webinterface - kan nu ook weer via je mobiel) en dan komt alles weer mooi tevoorschijn. 

Waarom heb je trouwens de Wifi op de V10 uitstaan? Dan mis je juist een Wifi punt in huis wat je misschien goed kan gebruiken. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • December 12, 2025

@Arjan van KPN ik zie het overzicht nu weer goed in de app en in de topologie na de herstart.
Ik had Wifi op het modem uitgezet omdat dit ergens in een topic op het forum werd geadviseerd, maar als ik dat beter aan kan laten zal ik Wifi weer aanzetten op het modem.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • December 15, 2025

Zou ik wel adviseren ja. En dan het eerste SuperWifi punt niet direct ernaast zetten, maar dat snap je waarschijnlijk wel 😋