Skip to main content
Beantwoord

SuperWifi 1 punten niet verbonden na laatste update Box 12

• February 20, 2025
  • 3 reacties
  • 515 keer bekeken

Sinds deze week een update van het modem experiabox doorgevoerd naar firmware V12.C..24.05.08.

Zoals zovelen dat ik lees op de forums werken mijn drie witte superwifipunten (versie 1) nu niet meer………..

Wat te doen om dit wel te laten werken is er een stappenplan / handleiding te volgen? Is er een andere mogelijkheid om anders snel super wifi 2 punten toegestuurd te krijgen?

Gelet op alle reacties : Ik heb geen tijd en zin om alles te proberen opnieuw te installeren 10 keer te bellen en uiteindelijk toch (weer) te concluderen dat superwifi niet werkt.

Jammer verplicht een update en het werkt niet meer………….

Beste antwoord door PPR058x

@MR194 

Uw super WiFi punten hebben een software update nodig om deze weer werkend te krijgen.

Dat doet u als volgt:

1.  Plaats het super wifi punt dichbij het modem en verbind hem aan het stopcontact. Wacht tot deze helemaal is opgestart. (Constant brandend lampje)
  2. Reset het super wifi punt middels het reset gaatje achter op het punt middels een paperclip of tanden stoker tot dat deze rood knippert.
  3. Wacht tot dat het punt constant paars brand.
  4. Koppel het punt aan het modem op een van de gele LAN poorten en laat deze 30 minuten hangen. 
  5. Koppel het punt los en plaats het terug op de oorspronkelijke plek.
  6. Herhaal bovenstaande stappen met overige super wifi punten.
  7.  

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

3 reacties

PPR058x
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+4
  • KPN medewerker
  • Antwoord
  • February 20, 2025

@MR194 

Uw super WiFi punten hebben een software update nodig om deze weer werkend te krijgen.

Dat doet u als volgt:

1.  Plaats het super wifi punt dichbij het modem en verbind hem aan het stopcontact. Wacht tot deze helemaal is opgestart. (Constant brandend lampje)
  2. Reset het super wifi punt middels het reset gaatje achter op het punt middels een paperclip of tanden stoker tot dat deze rood knippert.
  3. Wacht tot dat het punt constant paars brand.
  4. Koppel het punt aan het modem op een van de gele LAN poorten en laat deze 30 minuten hangen. 
  5. Koppel het punt los en plaats het terug op de oorspronkelijke plek.
  6. Herhaal bovenstaande stappen met overige super wifi punten.
  7.  

• Topper
  • February 21, 2025

Mijn twee witte wifi punten heb ik bedraad met een switch aan ons modem hangen en ook deze wifi punten doen na de update niks meer, terwijl de lampjes erop wel constant groen branden.

• Auteur
  • February 22, 2025

Bedankt PPR058x KPN medewerker,

In eerste instantie was ik misschien negatief, ook door de vele problemen die op het forum gemeld waren. Maar jouw stappenplan werkte goed, Kostte even wat tijd maar alles werkt weer!

Bedankt.