Skip to main content
Antwoord

SuperWifi 1 punten verbinden niet goed met de Box 12

• May 16, 2025
  • 6 reacties
  • 259 keer bekeken

Vervelend dat contact met de telefonische collega's nog niet tot een goede oplossing hebben g​@M.Meijer. Rode lampjes geven aan dat de SuperWifi 1 geen verbinding kan maken met je modem. Dat is iets wat in de basis herstelbaar is. We hebben in dit artikel stappenplannen opgenomen specifiek voor de SuperWifi 1. Zou je die willen doornemen, en eventueel uitvoeren als je dat nog niet gedaan hebt.

Mocht dat ook niet helpen, dan is het het handigst om een eigen topic aan te maken. Beschrijf daarin dan hoe de boel bij jou thuis geplaatst en aangesloten is, wat je ervaart aan problemen, en wat je al geprobeerd hebt.

Hallo Erik,

bedankt voor je reactie.

De huidige firmwareversie van modem is nu V12.C.24.16.14

Die stappenplan van jullie meerdere keren uitgevoerd maar heeft geen resultaat opgeleverd; access points zijn nog steeds van slag en ook na 24 uur niet “normaal” verbonden onderling en met apparatuur.

Ben zelfs tot het resetten van modem en accespoints gegaan maar resultaat is nog steeds waardeloos en niet fatsoenlijk werkend te krijgen.

in de verbindingsoverzicht staat mijn acces point op de 2e verdieping als eerste in meshed setup verbonden met modem en dan pas mijn accespoint op de 1st verdieping.

De accespoint op de begaande grond heeft geen enkel device verbonden en vreemd genoeg staat mijn laptop waar ik nu zit te tikken in de huiskamer (BG) verbonden met accespoint op de 2e verdieping.

Ook het automatisch overschakelen van accespoint als men van begaande grond naar 1ste of 2e verdieping werkt (nog) steeds niet na de ontvangen update(s). Je moet zelf wifi uit en weer inschakelen om verbinding te krijgen met de dichtstbijzijnde/ sterkste acces point te verbinden en nee ook niet na enkele minuten wachten gebeurd het “vanzelf” wat voorheen wel gewoon goed werkte.

Ik kan wel een eigen topic aanmaken maar ik zou het graag willen dat het opgelost word met KPN helpdesk/ 2e lijns maar zolang die firmware updates nog niet te vertrouwen zijn ben ik bang dat niet goed werkend word met deze versie van acces points.

Jammer genoeg kan ik niet terug naar de vorige versie want daar werkte het wel naar behoren.
Ik heb het nog niet eens over de snelheid die ik op dit moment heb op wifi, de 1Gbit upgrade kan ik nu wel terugdraaien aangezien ik dit alleen haal bekabeld, mag blij wezen met 100 Mbit up/down waar ik met vorige rond de 700 Mbit zat over wifi. Niet op de 2e verdieping waar het lager lag maar voldoende om stabiel TV te kijken en/of videobellen.

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt

Beste antwoord door Jeroen van KPN

Ik zou dan toch nogmaals proberen contact op te nemen met de klantenservice ​@M.Meijer. In de stappenplannen is opgenomen dat als het niet werkt na updaten van de Superwifi er verder gekeken kan worden. Een mogelijke oplossing kan zijn om de Superwifi om te ruilen naar de Superwifi 2. 

Mocht dat niet lukken, laat het dan hier even weten. 

6 reacties

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Ik zou dan toch nogmaals proberen contact op te nemen met de klantenservice ​@M.Meijer. In de stappenplannen is opgenomen dat als het niet werkt na updaten van de Superwifi er verder gekeken kan worden. Een mogelijke oplossing kan zijn om de Superwifi om te ruilen naar de Superwifi 2. 

Mocht dat niet lukken, laat het dan hier even weten. 

• Auteur
  • Topper
  • May 23, 2025

Hallo Jeroen,

Ik zal je advies opvolgen en nog een poging wagen met de klantenservice.

Bedankt voor je reactie/ prettig weekend en ik laat het je weten of het geholpen heeft.

• Auteur
  • Topper
  • May 30, 2025

Hallo Jeroen,

vandaag contact gehad met de klantenservice maar die kwam er niet uit met hun instructies.

De instellingen die gemaakt moesten worden volgens de instructies, 2.4 op 40 Mhz en de 5 op 160 Mhz kan niet op de wifi 1 access points worden ingesteld. Daar hadden dus meer medewerkers “last” van dus die instelling klopt niet vwb de wifi acces points 1.

Nu heeft ze een storingsmelding aangemaakt en gaat die afdeling aan de slag.

Volgens haar zou het uiterlijk woensdag a.s. een antwoord / oplossing moeten zijn.

mvg

Maurice

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Wachten we de terugkoppeling op de aangemaakte storingsmelding even af. 

• Auteur
  • Topper
  • June 5, 2025

Hallo Jeroen,

niks gehoord of gezien van KPN of beter gemerkt aan de kwaliteit van wifi thuis.

Ga ze maar bellen…

• Auteur
  • Topper
  • June 7, 2025

Had afgelopen vrijdag klantenservice gebeld en er is vanochtend een monteur geweest omdat via klantenservice niks geregeld kon worden en, aldus de servicedesk medewerker, de monteur een besluit moest maken deze te vervangen of anders op te lossen, terwijl volgens de monteur het voorstel om deze acces points kosteloos of tegen korting te vervangen ook via de klantenservice kon worden afgehandeld. 

Helaas kon er weinig dan een korting (niet veel maar goed...) worden geboden op de aanschaf van de benodigde 2 wifi 2 access points wat ik uiteindelijk maar gedaan heb om van deze ellende af te zijn.

Mijn oren waren mijn “wifi alarmen thuis aka dochters) zat en ik heb wel een andere hobby dan de hele tijd mijn access points opnieuw op te starten.

Dat wifi 1 acces points niet meer goed werken/ niet meer compliant zijn na de updates die uitgevoerd zijn is een bekend probleem alleen jammer dat KPN dit niet wilt erkennen en de huidige wifi 1 niet kosteloos of tegen een gereduceerd tarief METEEN aanbieden en er vooral eerlijk over zijn en niet met “beloftes” dat er een update komt voor deze dingen.

Beetje boel teleurgesteld als level 3 klant van KPN.

Overigens compliment voor de vakkundige en vriendelijke monteur die kwam.