Skip to main content
Vraag

SuperWifi 1 punten werken niet meer na update

• December 20, 2025
  • 0 reacties
  • 9 keer bekeken

Goedemorgen!

Al enkele dagen ben ik bezig om te proberen 2 van mijn 4 SW1 punten geupdated te krijgen. Deze staan nog op firmware versie 1.00.22 waar mijn andere 2 SW1 punten op versie SW1.C.25.14.02 van de KPN software staan (netjes gemigreerd). 
Ik gebruik een Experia Box V10 welke KPN Software versie V10.C.25.08.15 draait (ook netjes gemigreerd dus).

De 2 niet-werkende SW1 punten hebben beiden een rood lampje dat continue brand, ongeacht de afstand tot het modem.
Verbind ik deze SW1 punten met een ethernet kabel rechtstreeks met het modem, dan worden beide lampjes uiteindelijk continue groen. Additioneel verschijnen er per SW1 punt 2 entries in de topologie:
1. wifi bridge
2. WiFi Extender

Wanneer ik vervolgens het IP-adres benader dat wordt genoemd bij iedere WiFi Extender kom ik netjes op de inlogpagina van de SW1 punten zelf en wordt daar firmware versie 1.00.22 genoemd.

Ik heb (denk ik) elke handleiding gevolgd die ik heb weten te vinden op deze community, al vele malen de apparaten opnieuw opgestart, gereset, teruggezet naar fabrieksinstellingen in verschillende volgordes, maar niets schijnt een update te triggeren voor deze 2 punten; ze blijven stug op de oude firmware doorploeteren.

Gisteren gebeurde er nog wel iets vreemds bij een hernieuwde poging om de hele boel te herstartten. Na eerst het ene SW1 punt te hebben verbonden met het modem en te wachten totdat deze continue groen brandde, heb ik ook het tweede SW1 punt bekabeld aangesloten.
Niet lang daarna stond opeens de Wifi uit op het modem (geen lampje dat brandde), brandde Services continue ornaje en was het lampje van Internet weliswaar groen maar was deze ook snel aan het knipperen. 

Ik heb een aantal uur gewacht of het zichzelf zou opplossen maar daarna toch maar wederom teruggezet naar fabrieksinstellingen.
En nu zit ik op het punt dat ik eigenlijk niet goed weet wat ik nog kan proberen/doen om mijn thuisnetwerk weer op punt te krijgen. En de hoop is dat ik in deze community verder geholpen kan

worden bij deze situatie.

Wellicht relevant om te vermelden; Ik heb de 4 SW1 punten niet tegelijk aangeschaft, maar met een tussenliggende periode van ongeveer 2 jaar (denk ik) wat betekent dat 2 van de 4 schotels 2 jaar ouder zijn (weet niet of dit wat uitmaakt qua compatabiliteit met de updates naar KPN Software?)

Alvast heel erg bedankt en mocht ik extra informatie moeten aanleveren dan zal ik dat zo snel mogelijk doen. Ook heb ik alvast mijn profiel aangevuld met mijn informatie, ik wist alleen niet of er nog additionele informatie als MAC adressen van de SW1 punten vermeld moet worden.

Hopelijk kan dit snel verholpen worden!