Skip to main content
Beantwoord

SuperWifi 2 blijft groen knipperen

• January 13, 2026
  • 7 reacties
  • 50 keer bekeken

Mijn superwifi-punt lijkt defect. Lamp blijft groen knipperen, ook na een factory-reset. Betreft een superwifi-2 punt

Beste antwoord door Arjan van KPN

Het SuperWifi punt komt in ieder geval in een bepaalde loop terecht waar die niet meer uit komt. Wat je nog als laatste kunt proberen is het SuperWifi punt bekabeld aansluiten op je Experia Box en dan een reset van je thuisnetwerk proberen. Dit doe je door in te loggen op de webinterface (http://mijnmodem.kpn) en dan ga je naar Instellingen en Systeem. Daar kies je voor ‘Zet terug naar fabrieksinstellingen’ achter Reset thuisnetwerk. Dan wordt ook je Experia Box gereset en dat kan ook wel eens helpen om de juiste gegevens naar het SuperWifi punt te sturen. 

Als je zelf de nota niet kunt vinden waar de kosten voor de SuperWifi op staan, dan kun je het beste contact opnemen met onze helpdesk via een terugbelafspraak. Dan kunnen mijn collega's deze even opzoeken en je opnieuw toesturen. Mocht de aangeraden reset ook niet werken, dan kun je daarmee langs de KPN winkel. Het zou niet zo moeten zijn dat wanneer het punt defect is en je nog binnen de garantieperiode zit, dat je dan zelf weer een nieuwe moet aanschaffen. 

Hopelijk werkt de reset nog en anders kunnen we je zeker (telefonisch) verder helpen!

7 reacties

JanD
Superuser
  • January 13, 2026

Beste ​@Pinkie geef de SW#2 eens een fabrieks-reset, sluit deze bekabeld aan de modem/router aan en wacht totdat het lampje stabiel groen brandt, dat kan wel een half uur tot 3 kwartier duren.

Daarna kun je deze verplaatsen en draadloos of bekabeld weer opstarten.

• Auteur
  • Topper
  • January 13, 2026

Beste Jan,

dat heb ik geprobeerd (zie mijn omschrijving). Na de reset gaat het lampje groen knipperen en blijft dit doen. Ook na uuuuuuuuren.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Hey ​@Pinkie. Dat is geen goed teken dat het SuperWifi punt maar groen blijft knipperen. Dan gaat er duidelijk iets mis. 

Zou je eens kunnen controleren of het met de stappen die je vindt in onderstaand Kennisbankartikel of het lukt om 'm weer tot leven te wekken. 

Laat maar weten of het hiermee gelukt is. 

• Auteur
  • Topper
  • January 16, 2026

​@Arjan van KPN 

Hallo Arjan,

Alle stappen doorlopen (dat had ik al eens gedaan); nu dus nogmaals.

Het enige dat gebeurt na een reset is dat het punt even "uit" gaat; daarna weer groen knipperen [geen paars en geen rood]. Zijn er nog andere opties?

Ik heb geen bon meer maar kan KPN niet in de administratie zien wanneer ik ze gekocht heb?

Groet, Nico

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Dan lijkt het erop dat het SuperWifi punt niet wil resetten, maar dat die enkel uit en aan gaat. Heb je het resetknopje ook al eens 20 a 30 sec ingedrukt gehad? 

Als je er toch van overtuigd bent dat ie defect is, dan hangt het er even vanaf hoe je 'm gekocht hebt waar je de bon kunt vinden. Als dat via een monteur is geweest, heb je een monteursbon in je mail gehad met de kosten. Als het via de Wifi Manager is geweest, dan vind je de kosten ergens terug op een maandfactuur. Je kunt tot anderhalf jaar terug in de MijnKPN app qua facturen. En als je ze via https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/ hebt gekocht, dan heb je de bon ook in de mail. Als je dan met een factuur of een bon naar de KPN winkel gaat, kan daar bekeken worden of ze onder garantie geruild kunnen worden. 

Laat maar weten of je nog wat hulp nodig hebt! 

• Auteur
  • Topper
  • January 22, 2026

​@Arjan van KPN 

Hallo Arjan,

Hoe lang ik die knop ook ingedrukt hou: het groene lampje valt even weg en gaat dan direct weer verder met groen knipperen. Mogelijk dat het device niet eens aan de reset toekomt.

Qua bonnen kan ik niets vinden; heb ook de blijkbaar vervelende gewoonte om mail van een paar maanden oud weg te gooien. Kan KPN in de logging van mijn omgeving niet zien sinds wanneer ik ze gebruik of sinds wanneer ik ze gekocht heb?

Er rest mij niets anders dan een nieuwe te kopen a raison van ????

Groet, Nico

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • Antwoord
  • January 26, 2026

Het SuperWifi punt komt in ieder geval in een bepaalde loop terecht waar die niet meer uit komt. Wat je nog als laatste kunt proberen is het SuperWifi punt bekabeld aansluiten op je Experia Box en dan een reset van je thuisnetwerk proberen. Dit doe je door in te loggen op de webinterface (http://mijnmodem.kpn) en dan ga je naar Instellingen en Systeem. Daar kies je voor ‘Zet terug naar fabrieksinstellingen’ achter Reset thuisnetwerk. Dan wordt ook je Experia Box gereset en dat kan ook wel eens helpen om de juiste gegevens naar het SuperWifi punt te sturen. 

Als je zelf de nota niet kunt vinden waar de kosten voor de SuperWifi op staan, dan kun je het beste contact opnemen met onze helpdesk via een terugbelafspraak. Dan kunnen mijn collega's deze even opzoeken en je opnieuw toesturen. Mocht de aangeraden reset ook niet werken, dan kun je daarmee langs de KPN winkel. Het zou niet zo moeten zijn dat wanneer het punt defect is en je nog binnen de garantieperiode zit, dat je dan zelf weer een nieuwe moet aanschaffen. 

Hopelijk werkt de reset nog en anders kunnen we je zeker (telefonisch) verder helpen!

Â