Skip to main content
Beantwoord

SuperWifi 2 blijft hangen op firmware SW2.C.24.03.00 – ander punt is al geüpdatet

• April 15, 2025
  • 14 reacties
  • 165 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Ik heb een probleem met één van mijn SuperWifi 2-punten.

Situatie:

• Ik gebruik een KPN Box 12

• Ik heb meerdere SuperWifi 2-punten in gebruik

• Eén daarvan draait al op een nieuwere firmwareversie (dus de update is beschikbaar)

• Het andere punt blijft echter hangen op versie SW2.C.24.03.00

• Het serienummer van dit apparaat is: JD09020C43

Wat ik al geprobeerd heb:

• Bekabeld aangesloten op de Box 12 (geen switches of routers ertussen)

• Volledige fabrieksreset uitgevoerd

• SuperWifi uit en opnieuw toegevoegd in de app

• Herstart van modem en versterker

• Meer dan 48 uur gewacht

• Ingelogd via het IP-adres – upgrade-knop is zichtbaar, maar blijft grijs (niet klikbaar)

Aangezien een ander punt wél al de nieuwe firmware draait op hetzelfde netwerk, lijkt het erop dat dit specifieke punt vastloopt in het updateproces.

Zouden jullie kunnen controleren of er aan jullie kant iets blokkeert voor dit serienummer? En eventueel de update handmatig pushen?

Alvast bedankt voor de hulp!

Beste antwoord door J. Zuyderduyn

Inmiddels bij de KPN winkel geweest. Aanvankelijk leek het erop dat ik voor Jan met de spreekwoordelijke korte achternaam daarheen zou zijn gegaan.

Toch wilde ze me helpen en hebben ze het punt omgeruild.

Goede service aldaar (KPN winkel Leiden)!!

Wel even goed checken bij de telefonische helpdesk, die stuurde me dus naar de winkel…

Deze nieuwe SuperWifi heeft gelukkig wel de juiste updates binnen gehaald.

14 reacties

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • April 17, 2025

Lekkere respons hier:-(

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • April 18, 2025

Hoi ​@J. Zuyderduyn, de Community is in de basis een plek waar gebruikers elkaar ondersteunen. In de praktijk krijg je dan ook meestal als eerste reactie van andere leden. Alleen is dit iets waar andere klanten ook niet echt mee kunnen helpen. Dus ik vermoed dat je daarom geen reacties hebt gekregen. Daarnaast zijn wij moderators hier aanwezig. Wij lezen alles en reageren waar nodig of gewenst. Alleen wij doen dat over het algemeen in chronologische volgorde, en dat kan dan een dag of twee duren voor je iets hoort.

Fijn dat je al zo duidelijk bent in je bericht wat je allemaal al wel en niet geprobeerd hebt. Dat scheelt een heel aantal stappen. Waar ik nog wel even benieuwd naar ben, die reset van de SuperWifi, die heb je gedaan via het resetknopje achterop? Zou je hem dan ook nog eens willen resetten via de webinterface? Want als ik hier controleer, dan zie ik die SW2 ook niet. 

Je bereikt dit het snelst door de webinterface van de Box 12 te openen. Dan, zonder inloggen, klik op de netwerknop onder de afbeelding van je modem. Dit opent een pop-up met de aangesloten wifipunten. Klik achter de SW2 in kwestie op de blauwe knop. Dit opent de webinterface. Log daar in met hetzelfde wachtwoord als de webinterface van de Box 12.

Ga dan naar Instellingen > Systeem en kies daar voor reset.

Doe dit terwijl de SW2 rechtstreeks bekabeld is aangesloten op je Box 12. Laat hem, na het klikken op de resetknop, een uurtje ofzo met rust. In het beste geval update ‘ie zich na de reset automatisch. En als dat niet zo is, dan kan ik hier kijken wat we kunnen doen. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • April 18, 2025

Dit heb ik gisteravond toevallig zo gedaan icm een volledige reset van het hele netwerk.

Dat je hem.nu niet ziet kan kloppen, ik heb hem zojuist losgekoppeld om vanmiddag naar de kpn winkel te gaan.

Op advies van de telefonische ondersteuning.

Maar op verschillende plekken hier las ik dat dat wsl niet veel gaat uithalen, vandaar dat ik eerst hier ook nog even een balletje opgooi.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • Antwoord
  • April 18, 2025

Inmiddels bij de KPN winkel geweest. Aanvankelijk leek het erop dat ik voor Jan met de spreekwoordelijke korte achternaam daarheen zou zijn gegaan.

Toch wilde ze me helpen en hebben ze het punt omgeruild.

Goede service aldaar (KPN winkel Leiden)!!

Wel even goed checken bij de telefonische helpdesk, die stuurde me dus naar de winkel…

Deze nieuwe SuperWifi heeft gelukkig wel de juiste updates binnen gehaald.

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • April 21, 2025

Top, goed om te horen, ​@J. Zuyderduyn! Dat scheelt ook weer gedoe aan mijn kant 😁

• Topper
  • August 7, 2025

@Erik van KPN 

Ik heb exact het zelfde probleem. 

Ik heb 4 x superwifi 2.0 en 1 daarvan is geupdate naar de nieuwe firmware. 
De andere 3 blijven hangen op SW2.C.24.03.00. 

Ik heb de superwifi's otnkoppelt uit mijnkpn en gereset (zoals hierboven aangegeven), maar helaas lukt het niet om op de andere superwifi's de nieuwe firmware te krijgen. Ik ben hier nu al een paar dagen mee bezig. 

Van de week heb ik ook contact gehad en de medewerker gaf aan de modules te zien in het systeem en dat het voor hem werkte. Hij vond de firmware upgrade niet echt belangrijk (zo kwam het bij mij over) en hij gaf aan dat ik als ik de reset zou uitvoeren het vanzelf binnen uur de updates zou moeten binnenhalen. Nou dit is niet het geval. 

Is er een manier dat dit de firmware gepushed kan worden vanuit KPN naar mijn wifimodules?

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • August 11, 2025

Het automatisch updaten na een reset staat op het moment nog even uit, ​@wjay_r. Dus het kan kloppen dat de updates niet gedaan zijn na de reset. Ik raad je in dit geval aan even af te wachten. We verwachten de update na reset binnenkort weer aan te zetten. Dus dan zou je opnieuw kunnen resetten. En anders nemen we je binnenkort mee in een van de bijtrekgroepen die we ook altijd doen met klanten die nog op oudere versies zitten.

• Topper
  • August 11, 2025

@Erik van KPN dank voor je reactie en uitleg. Kan ik ergens zien wanneer jullie dit aanzetten of wordt dit ergens gepubliceerd? Dit vraag ik namelijk omdat niet alle superwifi modules bedraad worden aangesloten. Ik ga er ook een paar draadloos aansluiten en dan worden die niet geupdate toch?

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • August 19, 2025

Nee, draadloze modules worden ook geüpdatet als we bijtrekgroepen doen, ​@wjay_r. Alleen voor de update bij reset is het verhaal even anders omdat je ze bij de herinstallatie na een reset toch sowieso even bekabeld moet aansluiten. Dus dan geven we meestal aan ze wat langer te laten zitten zodat ze dan bekabeld de update kunnen binnenhalen en uitvoeren.

Gisteren en vandaag hebben we de update na een reset overdag, tijdens werkuren, aanstaan. Daarna gaan we kijken wanneer het weer permanent aankan. Dus als je dit op tijd leest zou je vanmiddag nog een reset kunnen doen.

• Topper
  • September 5, 2025

@Erik van KPN 
Ah jammer! ik was op vakantie. Ik hoor graag wanneer het weer opengezet wordt. 

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • September 7, 2025

Ah, ik hoop dat je een heerlijke vakantie hebt gehad ​@wjay_r 😄

Update bij reset staat voor de SW2 nu aan, dus je kunt hem nu via die weg binnenhalen!

• Topper
  • September 12, 2025

@Maja van KPN ​@Erik van KPN 

Mijn vakantie was goed. Maar heb dit nu weer gemist! Staat het nog open dan ga ik een poging wagen. 

• Topper
  • September 13, 2025

Laat maar, het is gelukt. De superwifi-modules zijn geupdate naar SW2.C.25.05.08

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • September 16, 2025

Heel fijn dat het gelukt is ​@wjay_r, en bedankt dat je het nog even hebt laten weten 😊