Skip to main content
Antwoord

Superwifi 2 draadloos aansluiten op Box 12 lukt niet

• February 2, 2025
  • 8 reacties
  • 213 keer bekeken

Hallo allen,

een aantal dagen geleden mijn experia v10a omgeruild voor een box 12 voor wifi6, heb ook 2 zwarte superwifi 2.0 punten. Op dit moment lukt het mij niet om om de wifi punten draadloos te gebruiken, moet dus 1 wifi punt bedraad aan de modem laten. Hierdoor heb ik op de zolder bijna geen bereik waardoor op de zolder 1 van mijn kinderen alleen 4g/5g data moet gaan gebruiken. Heb meerdere malen van allerlei stappen gedaan om dit draadloos werkend te krijgen, maar zodra ik de ethernetkabel eruit haal dan valt de wifi weg, zie op de wifi punten alleen maar groen snel knipperen en dit gaat eeuwig door.

De firmware op de modem is de SGEJ1000060E versie. Firmware van de wifi punten SW.C.24.07.04

Nu lees ik dat er een nieuwere firmware is voor deze modem, wanneer krijgt mijn modem de nieuwe firmware? En als de modem de nieuwe firmware heeft gaat het dan wel draadloos werken allemaal?

Alvast bedankt voor de reacties.

Beste antwoord door Thomas van KPN

Hoi ​@Memo78, welkom op onze community! Ik zie dat er al een levendige discussie is ontstaan. Ik wil jullie alle drie vragen het wel een beetje gezellig te houden.

Wat JanD aan het begin al noemt klopt, deze softwareupdate komt vanzelf. Meer informatie daarover kun je vinden in de Product update post over deze update. Tot die tijd lijkt me de kabel de beste optie

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

8 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • February 2, 2025

Beste ​@Memo78 was de V10a kapot???

KPN ruilt om redenen van modernere wifitechniek geen goede modems om.

En met de zwarte superwifi#2punten had je al wifi6ax.

De update voor de KPN Box 12 komt vanzelf een keer. Gewoon geduld hebben.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • February 2, 2025

Voor zover ik weet heeft de experia v10a geen wifi6, dit hebben ze mij bij kpn verteld. Als je een 1 gbit glasvezel verbinding hebt dan kom je in aanmerking voor een box 12 die wel wifi6 ondersteunt.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • February 2, 2025

Voor zover ik weet heeft de experia v10a geen wifi6, dit hebben ze mij bij kpn verteld. Als je een 1 gbit glasvezel verbinding hebt dan kom je in aanmerking voor een box 12 die wel wifi6 ondersteunt

Beste ​@Memo78 de klantenservice heeft in jouw voordeel onrechtmatig een KPN Box 12 toegestuurd, maar is geen beleid van KPN. Geen wifi6 is bij KPN géén reden voor een modem wissel 

Ik neem aan dat je de V10a weer netjes retour gestuurd hebt.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • February 2, 2025

Voor zover ik weet heeft de experia v10a geen wifi6, dit hebben ze mij bij kpn verteld. Als je een 1 gbit glasvezel verbinding hebt dan kom je in aanmerking voor een box 12 die wel wifi6 ondersteunt

Beste ​@Memo78 de klantenservice heeft in jouw voordeel onrechtmatig een KPN Box 12 toegestuurd, maar is geen beleid van KPN. Geen wifi6 is bij KPN géén reden voor een modem wissel 

Waar slaat dat eigenlijk op? Als je wifi6 wilt dan moet je daar ook de apparatuur voor krijgen, wat heb ik aan superwifi 2 als de experia v10a geen wifi6 ondersteunt? Ben al jaren klant van kpn, het minste wat ze kunnen doen is de juiste apparatuur bezorgen. En ja, de V10a is netjes bij een kpn winkel afgegeven. Wat maak jij je druk trouwens??

Waar slaat dat eigenlijk op? Als je wifi6 wilt dan moet je daar ook de apparatuur voor krijgen, wat heb ik aan superwifi 2 als de experia v10a geen wifi6 ondersteunt? Ben al jaren klant van kpn, het minste wat ze kunnen doen is de juiste apparatuur bezorgen. En ja, de V10a is netjes bij een kpn winkel afgegeven. Wat maak jij je druk trouwens??

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • February 2, 2025

En kijk hier, een andere user vroeg wifi6 i.c.m. een experia V10a, denk dat jij dat bent toch?

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • February 2, 2025

Dit dreigt een beetje uit de hand te lopen lijkt et😉. Je betaalt bij een provider voor een verbinding tot en met het modem. Alles wat daarna komt is voor jou. Dat geldt dus ook voor wifi. Je hebt geluk gehad dat je een box 12 hebt gehad. Die krijgt automatisch een keer een update waardoor er wel een samenwerking is tussen het modem en de SuperWiFi's. Maar verwacht niet te veel van wifi 6. Het voegt echt niet zo veel toe. Zeker niet als je de wifipunten niet met een kabel verbindt aan het modem. Een goed stabiel wifinetwerk krijg je alleen als je de wifipunten met een kabel aansluit op het modem. Mooier kan ik het niet maken. 

JanD
Superuser
  • Superuser
  • February 3, 2025

Wat maak jij je druk trouwens??

Beste ​@Memo78 omdat ik vind dat procedures bij KPN goed uitgevoerd moeten worden en dat zulks geldt voor iedere klant bij KPN zonder uitzonderingen.

KPN ruilt alléén modem/routers om als deze defect zijn of niet meer aan de eigen standaarden van KPN voldoen.

Dat een modem/router van KPN een bepaalde functionaliteit mist is dan jammer voor de klant, maar geen reden om de modem/router te vervangen, zeker niet als het om wifi gaat, want wifi is de eigen verantwoordelijkheid van de klant. 

KPN is gehouden een internetsignaal volgens afspraak met zekere snelheid te leveren  op 1 pc, bekabeld aan het modem aangesloten. Wil de klant thuis draadloos kunnen internetten, is dat, plat gezegd, zijn eigen pakkie an. Desalniettemin geeft KPN via de website en het forum wel advies om de wifi te optimaliseren, eventueel met behulp van extra zelf aan te schaffen apparatuur, maar als het draadloos niet goed wil werken in jouw specifieke omgeving kun je KPN er niet op aanspreken.

Daarom is het sinds enkele jaren mogelijk eigen (aanvullende) apparatuur te kopen.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • Antwoord
  • February 3, 2025

Hoi ​@Memo78, welkom op onze community! Ik zie dat er al een levendige discussie is ontstaan. Ik wil jullie alle drie vragen het wel een beetje gezellig te houden.

Wat JanD aan het begin al noemt klopt, deze softwareupdate komt vanzelf. Meer informatie daarover kun je vinden in de Product update post over deze update. Tot die tijd lijkt me de kabel de beste optie

Â