Skip to main content
Vraag

SuperWifi 2 in combinatie met Experia Box V10A instabiel

• October 23, 2025
  • 11 reacties
  • 122 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Na de moeizame update naar de KPN software waarbij de draadloze superwifi2 punten niet zijn bijgewerkt met als eindresultaat een volledige reset van alle wifi punten, is wifi verre van stabiel te noemen.

Afgelopen week alles weer moeten herstarten vanwege het niet goed werken van wifi en het ontbreken van superwifi2 punten in de topologie en in de mijnkpn app. 

Uiteindelijk zijn de draadloze punten nu weer verbonden maar wel met een oranje lampje wat volgens mij een tragere verbinding is. 

De afstand is niet te groot, voorheen werkte dit ook prima.

Iemand tips? Zijn er nog updates voorzien? .Is dit een goed werkende combinatie (v10a)?

11 reacties

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • October 28, 2025

Iemand van KPN die hier nog ideeën heeft? Er blijft 1 superwifi2 punt die (draadloos) dichtbij het modem staat en maar op oranje blijft staan. Overigens na heel lang groen en rood geknipperd te hebben. Ondanks reset van het punt en bedraad aangesloten en een half uur aangesloten. Dichtbij een ander bedraad superwifi2 punt werkt het wel goed en gaat het lampje direct naar groen. Het lijkt erop dat de combinatie experiabox v10a en superwifi2 draadloos niet goed werkt.

• October 29, 2025

Goedemorgen,

Bovenstaand probleem heb ik na de update dus ook. 1 wifipunt bekabeld aan de modem werkt, de ander blijft paars. Ook als deze bekabeld aan de modem zit. 

Wifipunten werkte voor de update goed, nu is het dikke ellende.

Forum|alt.badge.img
  • Deelnemer
  • October 29, 2025

Hier na de update hetzelfde probleem,alle punten voledig gereset en 2.4 en 5 op dezelfde benaming gezet.Het lijkt alsof 2.4 niet goed doorgegeven wordt en dat de maximale afstand tussen de punten vermindert is.Ik heb ergens gelezen dat er een fix in de maak is.Voor nu een TP extender ertussen om overal wifi te krijgen.Maar sommige apparaten,zoals Ringcameras en lampen kunnen niet meer gekoppeld worden. Ik wacht nog even op die fix(na heel weekend voor monteur te hebbem gespeeld) anders totaal andere oplossing zoeken.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Iemand van KPN die hier nog ideeën heeft? Er blijft 1 superwifi2 punt die (draadloos) dichtbij het modem staat en maar op oranje blijft staan. Overigens na heel lang groen en rood geknipperd te hebben. Ondanks reset van het punt en bedraad aangesloten en een half uur aangesloten. Dichtbij een ander bedraad superwifi2 punt werkt het wel goed en gaat het lampje direct naar groen. Het lijkt erop dat de combinatie experiabox v10a en superwifi2 draadloos niet goed werkt.

Goedemorgen ​@fplaisier. Ik kwam jouw topic tegen en ik vroeg me af wat de stand van zaken was. Wellicht heb je wat aan de tips in dit artikel:

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • November 9, 2025

@Remco van KPN stand van zaken is dat het nog steeds een instabiele boel is. Superwifi2 draadloos icm experiabox v10a is mi een niet goed werkende combinatie. Een herstart van het modem en de boel ligt weer plat. Helaas 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • November 11, 2025

Na de herstart zijn ook weer 2 wifi punten hernoemd naar een vermoedelijk default. Is ook al een aantal keer gebeurd. Geldt zowel voor bedraad als draadloos punt. Dit is al verschillende keren gebeurd.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Wellicht hebben de punten dan een update gehad waardoor ze terug gesprongen zijn naar hun standaard waarden. Ik zou indien mogelijk de versterkers in kwestie voorlopig bekabeld aangesloten laten.

Forum|alt.badge.img
  • Deelnemer
  • November 17, 2025

Je zou nog kunnen proberen om je wifipunten 1 voor 1 te resetten en van netstroom fa te halen.Vervolgems herstart je je experia.dan 1 voor 1 bekabeld opnieuw installeren.Ik ben letterlijk 1 hele week bezig geweest en op de 1 of andere manier pikte mijn wifipunten de experia niets als master.werkelijk meerder malen gereset,bekabeld noem het maar op.Heb er 300 euro tegenaan geklapt,deco oudoor en 2 uitbreidingen deco gekocht,alle wifi punten er uit.Heb sinds 2 weken razendsnel en zeer stabiele wifi

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • November 17, 2025

Ik ga niet nogmaals alles resetten, kost je inderdaad letterlijk een hele avond en nog meer als je pech hebt. En dan werkt het misschien even stabiel, maar voor hoe lang? En wat ik bekabeld kan aansluiten, heb ik uiteraard zo gedaan. Maar dat is niet voor alle punten mogelijk. Het punt wat via de experiabox gaat, blijft terugvallen op 2,4. Het andere punt is via een bedraad superwifi2 punt verbonden en gaat wel goed. Ik blijf erbij dat de combinatie met de experiabox v10a niet goed is. Deze ondersteunt ook geen wifi6.

Forum|alt.badge.img
  • Deelnemer
  • November 17, 2025

Deco outdoor draait nu.op wifi 6.Ik heb een Experia 10.Ik had niet alleen wifipunten die niet meer wilden koppelen,maar ook ledlampen die niet meer wilden.De lampen werken alleen op 2.4.Nu heb ik letterlijk geen enkel probleem meer.Dit gezeur is allemaal om een update waarvan gedacht wordt dat het beter wordt,niet dus.....

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Dat zijn op dit moment de suggesties die ik kan bieden ​@fplaisier via dit platform. Mocht je in detail jouw setup willen bespreken dan adviseer ik je om een terugbelafspraak te maken. Dan neemt een collega van de klantenservice dit nog even 1-op 1 met jou door.