Skip to main content
Beantwoord

SuperWifi 2 knippert paars , maar werkt wel gewoon

• August 8, 2025
  • 1 reactie
  • 109 keer bekeken

Ha KPN’ers,

Eergisteren moest even de hoofdschakelaar eraf vanwege werkzaamheden. Na het opnieuw aanzetten werkte wifi via glasvezel gewoon weer prima. Ook op de eerste etage haalde ik de 1Gbps, er loopt een kabel vanaf het modem naar het wifipunt op de eerste etage. Vanuit datzelfde wifipunt loopt er nog een kabel vanaf poort 2 naar zolder, waar een tweede wifipunt staat. Werkt ook allemaal, ook allemaal hoge snelheid.

Toen het ‘s avonds donker werd viel op dat de wifipunten allebei paars knipperen. Nogal intens, als het verder in huis donker is. Na opzoeken blijkt dat paars knipperen betekent ‘superwifi werkt alleen op een KPN-netwerk.’ Daar zit ik toch echt op.

Heb beide Wifipunten gereset met een pinnetje, maar dat leverde niks op. Is het modem resetten dan de enige oplossing? Doe ik liever niet ivm opnieuw instellen SSID enz.

Meer mensen bekend met dit probleem?

Ik hoor graag van jullie!

Beste antwoord door Jasper van KPN

Hoi ​@Koen1911, welkom op de community. Een paars lampje geeft aan dat de standaard configuratie er nog op staat, maar als het verder wel werkt met je aangepaste Wifinaam is dat natuurlijk niet de standaard configuratie. 

Je hebt de punten al gereset, had je dat een voor een gedaan, of heb je ze beiden volledig gereset en daarna beide opnieuw geïnstalleerd, alsof ze nieuw zijn? Dat kan hierbij ook helpen, zoals hier beschreven: 

1 reactie

Jasper van KPN
Moderator
  • Moderator
  • Antwoord
  • August 11, 2025

Hoi ​@Koen1911, welkom op de community. Een paars lampje geeft aan dat de standaard configuratie er nog op staat, maar als het verder wel werkt met je aangepaste Wifinaam is dat natuurlijk niet de standaard configuratie. 

Je hebt de punten al gereset, had je dat een voor een gedaan, of heb je ze beiden volledig gereset en daarna beide opnieuw geïnstalleerd, alsof ze nieuw zijn? Dat kan hierbij ook helpen, zoals hier beschreven: