Skip to main content
Beantwoord

Superwifi 2 komen niet in mijn netwerk

• May 23, 2025
  • 28 reacties
  • 347 keer bekeken

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

28 reacties

Hmm, daar wordt het nog niet direct beter van, ​@RobbertStokhuijzen. Ik zie hier ook dat de Box 12 die op dit moment aangesloten is ook nog niet over is naar de nieuwe Software. Normaal zou ik verwachten dat die zichzelf nu al wel geüpdate zou hebben. Daar hebben we fallbacks voor ingericht als we een heel huishouden (dat is modems + wifipunten) doen. Zodat, als de wifipunten wel gaan en het modem niet, die na een reset alsnog gaat. Maar dat lijkt bij jou niet heel soepel te verlopen. 

Ik zie dat er morgen weer een monteur komt. Die kan dit issue verhelpen. Ik verwacht dat de monteur dit zelf ook wel weet, maar mocht dat niet zo zijn: als hij een Box 14 in de wagen heeft, dan kan hij deze aansluiten. Dit zorgt er sowieso voor dat jouw aansluiting in z'n geheel aangemerkt wordt als een KPN Software huishouden. Als dan daarna de Box 12 weer wordt aangesloten, dan gaat deze zich alsnog migreren naar KPN Software. En dan kunnen daarna de SuperWifi punten gereset en herinstalleerd worden en heb je weer een volledig werkend netwerk.

Toch gek dat ik 2 nieuwe V12’s heb geïnstalleerd hier en beide dus niet zelf naar de nieuwe software zijn gegaan, ​@Erik van KPN. Hoop dat de monteur idd morgen dit schopje wel kan geven of dat hij de upgrade kan doen.

Ik zal daarover morgen wel berichten

Vandaag dus de monteur geweest. Prima vent, goed meedenkend en alles netjes en werkend achtergelaten. Hij heeft zelfs het glasvezel kastje in de meterkast nog goed vast gezet. 

Het probleem was dus zoals ​@Erik van KPN hierboven beschreef. Mijn modem had dus niet de juiste firmware en ook de SW2 punten niet de juiste firmware die goed met elkaar communiceren. Vannacht had ik wel de recente firmware update gekregen (V12.C.24.16.14), maar de SW2 punten stonden nog op SW2.C.25.02.02. Deze wilde niet vanzelf updaten, zelfs niet na reset. Dus dit is naar mij gepusht en nu hebben ze versie SW2.C.25.05.06

Monteur zei dat er voor volgende week vrijdag 13 juni een grote uitrol klaar staat voor de nieuwe firmware voor iedereen die dat nodig heeft, vanuit de KPN dus.

Tot nu toe dus een goed werkend wifi netwerk met Experiabox V12b en 4 losse SW2 punten. Ik ga er vanuit dat het nu goed blijft

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Mooi dat het met het monteursbezoek nu goed opgelost is, ​@RobbertStokhuijzen! Ik verwacht nu ook dat het verder goed blijft, dat is ook wel wat we verder zien bij klanten.

Maar wat betreft die uitrol die de monteur noemt, voor meelezers, dat soort dingen wil nog wel eens wijzigen. Dat is ook waarom we in de Product Updates ook geen specifieke data noemen. Dus als je nog geen update hebt gehad, ga er niet voetstoots vanuit dat je die dan volgende week gaat krijgen. Sowieso is vrijdag niet een voorkeursdag van ons uit voor updates.