Skip to main content
Vraag

SuperWifi 2 koppelen aan KPN Box 12 lukt niet: 3 wifi-netwerken

• September 9, 2026
  • 0 reacties
  • 10 keer bekeken

ik heb 2 superwifi 2 punten (meerdere keren hard gereset - lampjes branden paars) beiden heben hun eigen nummeriek naam : SW2-####EC en SW2-####D22. 

Deze heb ik meerdere keren geprobeerd te koppelen aan mijn KNP box 12b. zowel bekabeld als via WPS alle pogingen leiden tot het continue branden van groene lampjes. 

de twee punten blijven echter hun eigen netwerk (onder hun eigen namen SW2-####EC) uitzenden in plaats van 1 wifi netwerk te vormen en het wifi van knpbox 12b versterken. Ongeacht hoe ik de koppeling maak. 

ook de naam van mijn wifi netwerk via de kpn box gewijzigd en wachtwoord gewijzigd - gevolgd door opnieuw koppelen en pushen naar de punten. ook hier blijven het 3 losse netwerken, en niet het gewenste 1 grote wijder bereikbaar wifi netwerk. 

wat welk werkt is een 30m bekabeling naar achterkant van mijn huis en tuin en daar dan een SW-###EC sterk netwerk te krijgen - maar dan moet ik tussen de netwerken schakelen als ik naar buiten loop. 

met de stappenplannen via de KNP app, stappen plannen via google en youtube, en uiteindelijk ook chatgpt - krijg ik het niet voor elkaar om 1 gecombineerd netwerk te krijgen - wel 3 losse netwerken (2x WP2-####EC, en 1x mijn eigen KPNbox wifi)

wat moet ik anders doen om 1 versterkt wifinetwerk te krijgen. dus KPN box als master en de 2 punten als slave 

uiteindelijk wil ik de kpn box in de woonkamer naar netgear GS108 switch bekabeld leggen en vanuit daar naar 2 andere GS108 swithces bekabeld te maken en op die 2 swithces ook de 2 wifipunten aan te sluiten, maar wilde het eerst klein proberen en op de begane grond wifi netwerk groter maken om te kijken of ik er daarmee al zou zijn.