Skip to main content
Vraag

SuperWifi 2 koppelen lukt niet, blijft mislukken ook na reset

• August 3, 2026
  • 5 reacties
  • 62 keer bekeken

Hallo!

Ik wil een Superwifi 2 punt koppelen in mijn netwerk, maar dat blijft maar mislukken.

Nadat het punt met de kabel aangesloten is geweest op het modem en ik het punt daarna wil verplaatsen, gaat het lampje weer paars branden.
Ik heb het punt meerdere malen gereset, ook het modem heb ik gereset.
Ik heb het punt meerdere keren aangesloten en in het modem laten zitten met de kabel, variërend van 10 minuten tot een aantal uur en zelf een aantal dagen. Toch gaat het punt iedere keer weer paars branden als ik ‘m van de kabel afhaal en ergens anders wil plaatsen.

Ik zie het punt ook niet terug in de MijnKPN-app of in de beheerdersconsole van het modem via de browser.

Ik heb 2 Superwifi-punten, bij beide speelt hetzelfde.

De punten zijn eerder zonder problemen gebruikt in een ander netwerk en zijn ongeveer 2 jaar oud.

Ik heb al contact gehad met de klantenservice, maar die gaven aan om het nogmaals te resetten en weer opnieuw te proberen, dus daar werd ik ook niet veel wijzer van. Heeft iemand de gouden tip?

5 reacties

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • August 3, 2026

Toevoeging: Ik ben even ingelogd op de Wifipunten zelf en ik zie dat beide punten draaien op firmware 3.00.31.
Als ik wil updaten geeft ie aan dat dit de nieuwste versie van de firmware is. Als ik andere topics bekijk lijkt het alsof er wel nieuwere firmware beschikbaar zou moeten zijn. Hoe kan ik deze Wifipunten updaten?

Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • August 3, 2026

Toevoeging: Ik ben even ingelogd op de Wifipunten zelf en ik zie dat beide punten draaien op firmware 3.00.31.
Als ik wil updaten geeft ie aan dat dit de nieuwste versie van de firmware is. Als ik andere topics bekijk lijkt het alsof er wel nieuwere firmware beschikbaar zou moeten zijn. Hoe kan ik deze Wifipunten updaten?

Dat kan sinds 1 april van dit jaar niet meer,raar eigenlijk dat je dat op community niet hebt gelezen.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • August 3, 2026

Bedankt voor je reactie. Na wat verder speuren zag ik het inderdaad voorbij komen, de klantenservice heeft deze informatie blijkbaar niet?

Maar ik hoop toch dat er een oplossing is. Op deze manier zorgt KPN ervoor dat een hoop van die SuperWifi 2 punten niet meer goed werken terwijl de hardware prima is. Lijkt me toch niet helemaal de bedoeling..

Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • August 3, 2026

Bedankt voor je reactie. Ik had het inderdaad voorbij zien komen, maar ik hoop toch dat er een oplossing is. Op deze manier zorgt KPN ervoor dat een hoop van die SuperWifi 2 punten niet meer goed werken terwijl de hardware prima is. Lijkt me toch niet helemaal de bedoeling..

Toch is het helaas zo en anders een terug bel verzoek indienen, ook dat is hier al vaak beschreven 

Forum|alt.badge.img+1
  • Slimmerik
  • August 4, 2026

Tjah kpn werkt met graag mee aan het creëren van e-waste lijkt het. Ik zie wel heel veel meldingen voorbij komen van sw punten die om wat voor reden dan ook niet meer geüpdate kunnen worden .